Toon posts:

[Access] Zoeken met 4 variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel database je waar een formulier via een query 4 variabele zoekt in de database.

nu input heb ik geregeld door de volgende criteria in te stellen.

Like "%" & <verwijzing naar formulier> & "%" or is null

Het Like "%" principe heb ik gebruikt om de functie zo flexibel mogelijk te houden. De waarde "or is null" heb ik nodig omdat ik anders totaal geen resultaten heb.(geen idee waarom)

nadeel is dus dat ik ook een heleboel regels met lege resultaten krijg, iemand een idee hoe ik dit anders kan doen?

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Post de volledige SQL eens van de query? (te bereiken via Beeld-SQL)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

veld LIKE 'iets' OR IS NULL kan natuurlijk ook niet goed gaan. Probeer voor de grap eens veld LIKE 'iets' OR veld IS NULL. :)

Daarnaast had je in Waar hoort mijn topic? kunnen lezen dat je hier verkeerd zit. ;)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je isnull toevoegt moet je niet raar opkijken dat je een zooi lege resultaten meekrijgt. 8)7
Dat je zonder dat géén resultaten krijgt verbaast me niks; % is geen jokerteken in access.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
nee klopt ik gebruik ook * ipv %, dit heb ik in mijn query staan;

code:
1
Like "*" & [Forms]![frmstartScherm]![contactpersoon] & "*" or is null

Opzich werkt dit wel alleen ik zit dus ook met alle lege velden in me resultaten, maar laat ik dat "or is null" weg dan weet hij plots niks meer te vinden.
WHERE (((BG_HOOFDKANTOOR.BG_TAV_NAAM) Like "*" & [Forms]![frmStartscherm]![contactpersoon] & "*" Or (BG_HOOFDKANTOOR.BG_TAV_NAAM) Is Null) AND ((BG_HOOFDKANTOOR.BG_WOONPLAATS) Like "*" & [Forms]![frmStartscherm]![plaats] & "*" Or (BG_HOOFDKANTOOR.BG_WOONPLAATS) Is Null) AND ((BG_HOOFDKANTOOR.BG_NAAM1) Like "*" & [Forms]![frmStartscherm]![filiaal] & "*" Or (BG_HOOFDKANTOOR.BG_NAAM1) Is Null) AND ((BG_HOOFDKANTOOR.BG_NAAM2) Like "*" & [Forms]![frmStartscherm]![hoofdkantoor] & "*" Or (BG_HOOFDKANTOOR.BG_NAAM2) Is Null))

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 13:59 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ALs je nu eens controleert of je parameter null of lege string is ipv het veld zelf?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• thomrob
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 12:22

thomrob

allround developer

anders doe eens een debug.print van je sql en plak die in de query-editor. Dat tuned wat makkelijker.
Pagina: 1