Toon posts:

Twee PC's met crosscable UTP kabel verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk de grootste noobvraag ooit, maar ik heb er toch een probleem mee. :9

Twee PC's -> ene PC ip 192.168.1.1 gegeven, de andere PC ip 192.168.1.2 gegeven. Crosscable UTP kabel in beide netwerkkaarten geplugged, maar beide PC's kunnen elkaar toch niet vinden (kan geen ping vanop 192.168.1.1 naar 192.168.1.2 doen en omgekeerd).

Wat ben ik vergeten of zie ik over het hoofd?

Beide PC's hebben al met straight UTP kabels in een netwerk gehangen, dus hardwarematig werken ze allebei. En ze behoren allebei tot dezelfde werkgroep.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-03 14:20
Wat heb je ingevuld bij subnet mask en default gateway?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 10:44

Sa1

al zouden ze niet tot dezelfde workgroup hangen, dan nog zou het gewoon moeten werken, je hebt dus 1 pc met 192.168.1.1 en de andere met 192.168.1.2, beide subnet 255.255.255.0...

als je gaat kijken, staat er dan wel dat er 'iets' is verbonden of staat er een rood kruis door de netwerkverbinding?

Verwijderd

firewall uitzetten

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:39
is het xp sp2 ? dan staat in de firewall de ping reply standaard uit.....

Verwijderd

of natuurlijk even een ander kabeltje

Verwijderd

Topicstarter
subnet van beide is idd 255.255.255.0 en default gateway is gewoon leeg (is ook niet nodig dacht ik).

Nope verbinding lijkt bij beide vrij goed te gaan. Geen rood kruis of mededelingen van limited of no connectivity. Alles lijkt in orde. Kan gewoon toch niet pingen naar mekaar.

Effe status van beide LAN verbinding bekeken. Acitivity sent/received lijkt ook vrij normaal te zijn, packets sent is wel heel wat hoger dan packets received, maar dat lijkt ook normaal aangezien ik ze niet kan vinden.

Snap dees niet... 8)7

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
brand/type nic ?
10/100/1000 ?

Verwijderd

Topicstarter
OK, Windows Firewall was idd het probleem. Nu kan ik er wel op... Thx, maar kheb nu problemen met logon restricties... Heb folders geshared, maar blijkbaar mag ik niet inloggen op mijn pc's van buitenaf.

Ja, ik weet het, ik heb echt geen kaas gegeten van netwerken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klinkt als een firewall probleem die staan gewoon uit oip allebei

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu mooi twee PC's in m'n netwerk staan door die stomme firewall uit te zetten. Maar ik kan niet op beide PC's op.

De ene PC heet Synergy, de andere Homer. Als ik vanop Synergy naar Homer wil, krijg ik als foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa593517/logon.jpg

Als ik vanop Homer naar Synergy wil, krijg ik een schermpje om in te loggen als guest met een paswoord.

Ik wil voornamelijk van Synergy naar Homer. Homer heeft geen zaken op Synergy, dus dat inlogschermpje mag gewoon blijven.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Guest-account van "disabled" afhalen in XP?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, biedt geen oplossing spijtig genoeg, naar beide kanten niet.

Ow, beide hebben Windows XP Pro...

Was beter bij Home gebleven, vroeger dit nog allemaal gedaan met Home en nooit geen problemen mee gehad. Pro is blijkbaar heel wat beter beveiligd dat het allemaal deze problemen geeft.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op beide pc's een login account maken met dezelfde naam en wachtwoord en daarmee op beide pc's aanmelden.
Problem solved.

-of-
Of op beide pc's met NET USE x: \\computer\share password /user:username
een drive mappen.

@hierboven:
Volgens mij zit er wat dit betreft geen verschil tussen XP Pro en Home.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 21-12-2006 16:37 ]

Alles kan stuk.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
misschien heel raar, maar je kan het altijd proberen.

maak op beide pc's een share aan ( gedeelde map ).

Soms helpt dat nog wel is

Verwijderd

Topicstarter
Joooo, dat met zelfde user accounts en password werkt.

Lekker vreemd zeg: beide pc's hadden de zelfde account, nl. mijn voornaam en familienaam maar ZONDER paswoord.

Effe de user TEST aangemaakt met paswoord TEST op beide pc's en nu kan ik wel aan mekaar.

Pffffff, netwerkbeheerders, ge moogt ulder jobke houden zenne. Nen halve dag beziggeweest om gewoon twee pc's met elkaar te laten kunnen communiceren... 8)7

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001

tozzke

aka tozzert

standaard mag je van windows xp niet met een leeg wachtwoord werken als je shares wilt benaderen. Is ook simpel uit te zetten in systeembeheer btw

Verwijderd

Topicstarter
tozzke schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:43:
standaard mag je van windows xp niet met een leeg wachtwoord werken als je shares wilt benaderen. Is ook simpel uit te zetten in systeembeheer btw
Waar precies? Vindt het nogal idioot om wachtwoorden op PC's te zetten die enkel en alleen door mij gebruikt worden.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001

tozzke

aka tozzert

heb een NL versie, maar engels is dan ook vast wel te vinden

config scherm - systeembeheer - lokale beveiligingsinstellingen, dan lokaal beleid uitklappen - beveiligingsopties en dan de derde optie is iets van "Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console"

en dat moet je dan uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Yup, gevonden en het werkt ook.

Dank je wel!!! :)

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 13:29

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

offtopic:
Op Apple heb je niet eens een crosscable nodig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jopiek op 22-12-2006 06:35 ]

Cogito Ergo Credo

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:31
offtopic:
mijn windows bak ook niet, veel netwerkkaarten kunnen dat gewoon detecteren, dat heeft volgens mij weinig met een os te maken

Verwijderd

Ik kan dit niet vaak genoeg zeggen, bij Shares gelden zowel de Share beveilings instellingen als de NTFS beveilings instelling. Zet beide eens op everyone en dan change.
Pagina: 1