Toon posts:

vista upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nou de voorwaarden waar je aan moet voldoen voordat je een vista upgrade editie kan installeren?

En welke besturingssystemen kan je ervoor gebruiken om die upgrade editie te installeren xp,windows xp home OEM,2000,98
Ik heb al gezocht maar ik kan er niets over vinden.

b.v.d.
pascal7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 15:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik bedoel niet een schone installatie of eroverheendraaien maar ik bedoel de goedkopere upgradelicentie's met welke os'en kun je die gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 15:46 ]

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 20:05
Die link geeft wel degelijk de info die je vraagt.
You can upgrade from your current edition of Microsoft Windows XP or Windows 2000 to a corresponding or better edition of Windows Vista by purchasing and installing an upgrade copy of Windows Vista.
Je kunt dus een upgrade versie van Vista gebruiken als je Windows XP of Windows 2000 hebt. Deze kun je upgraden of schoon installeren (ja dat kan ook met een upgrade versie). Je kunt echter niet van elke willekeurige versie naar elke Vista versie upgraden. Daarvoor is die tabel in de gegeven link. Daar staat een overzicht voor welke upgrades je een schone installatie moet maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:43:
[...]

Sorry maar ik bedoel niet een schone installatie of eroverheendraaien maar ik bedoel de goedkopere upgradelicentie's met welke os'en kun je die gebruiken?
Dat staat toch precies uitgelegd bij die link? (je kunt ook nog even doorklikken naar de upgradeadvisor natuurlijk).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Q00101100 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:50:
Deze kun je upgraden of schoon installeren (ja dat kan ook met een upgrade versie).
Is dat zo?
Heb je een bron, want ik had begrepen dat je met Vista met een upgrade-cd daadwerkelijk alleen kon upgraden?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 20:05
@anandus: Ik ga er van uit dat dat zo is, aangezien dat met windows XP ook het geval was. Daarnaast wordt in dezelfde link - die dus geheel over de upgrade versie gaat - gesuggereerd dat je twee opties hebt; namelijk upgraden of vers installeren. Er staat niet bij dat je de upgrade versie daar niet voor zou kunnen gebruiken.
The options
You can upgrade from your current edition of Microsoft Windows XP or Windows 2000 to a corresponding or better edition of Windows Vista by purchasing and installing an upgrade copy of Windows Vista. Depending on which edition of Windows you are running and the edition of Windows Vista you would like to install, you have two options for the installation process:

In-place upgrade
You can upgrade in-place, which means you can install Windows Vista and retain your applications, files, and settings as they were in your previous edition of Windows.

Clean install
Upgrading to Windows Vista with a clean install means that you should use Windows Easy Transfer to automatically copy all your files and settings to an extra hard drive or other storage device, and then install Windows Vista. After the installation is complete, Windows Easy Transfer will reload your files and settings on your upgraded PC. You will then need to reinstall your applications.

[ Voor 60% gewijzigd door Q00101100 op 21-12-2006 16:03 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, je kan je XP-installatie upgraden met behoud van programma's, of je kan upgraden naar een schone versie.

Maar het XP-upgraden met een XP-upgrade en alleen een cd-check voor een schone installatie zit er dus niet meer bij.
Windows Vista Upgrade Version only permits an actual
upgrade from a genuine Windows XP installation. It
will not permit booting from the DVD and using a
Windows XP CD to qualify for a clean install.
In your particular case, it would be best if you
purchased a "Full Version" of Windows Vista.

With the Upgrade Version of Windows Vista,
upgrade literally means "upgrade".

-- Carey Frisch Microsoft MVP Windows Shell/User

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Pff, wat een stel kleuters. Wat is dat nu weer voor klantenpesterij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:11
Ik denk dat dat is omdat je met een simpele cd-check niet goed kan checken of het een legale Win Xp/ 2k is. Vanuit Xp of 2k kan je wel checken of het allemaal geldig/goed geactiveerd is.
Pagina: 1