[CSS/HTML] Foto als overlay

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Omdat het om een adult pagina gaat kan ik hier niet een link plaatsen.

Ik heb een 4 kolommen brede website.. als het ware een linker, container (breedst), rechts 1 en rechts 2.
Ze staan allemaal gewoon naast elkaar met allemaal float:left.
Nu is het zo dat alles wat te breed is voor de container kolom in FireFox door gaat over de container heen en onder de rechts 1 en rechts 2 schuift. In IE schuiven de rechts 1 en rechts 2 onder de container, en deugt er niets meer van de pagina.
100% Van de gevallen gaat het om een afbeelding.
Als ik deze style (van het plaatje) naar position:relative; z-index:1; dan schuift hij mooi over de rechts 1 en rechts 2 heen. Het probleem is dan voor FireFox opgelost. Jammer genoeg gebruik 65% van mijn bezoekers nog Internet Explorer en dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb de kolomen allemaal op position:relative; z-index:2; maa dan is in IE nog steeds sprake van het probleem.

Zijn hier oplossingen voor?

Verwijderd

Kun je niet de HTML source posten, want ik kan hier zo niet zoveel mee! Het enige wat in me opkomt:

- overflow:hiddenl gebruiken in de container of
- plaatjes qua grootte aanpassen zodat ze er niet buitenvallen, als ze dan te klein worden voor de rechterhand, kan je altijd nog een onclick pop-up doen om je bezoekers te "bevredigen"

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ten eerste: waarom komen je kolom divjes over je container heen? dat is al niet zo netjes
verder, mocht je iets willen wat er wel overheen moet, doe het dan position: absolute, en het gaat (in alle browsers) netjes over alles heen (dus zonder dat er iets oprekt of iets dergelijks)

een testcase doet in zo'n geval wonderen trouwens.. wij kunnen zoals Bo-oz al zegt, erg weinig zeggen vanuit je ts (hoe uitgebreid en netjes deze ook is)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mijn css is in de loop van de tijd nogal een chaos geworden.. ik zal er mee bezig gaan om het even mooi te showen...