ActiveX weigering in IE

Pagina: 1
Acties:

• GerEielts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Hoi,
Ik word een beetje moe van IE. Ik krijg de volgende foutmelding:
"Door Uw beveiligingsinstellingen mogen websites geen ActiveX-besturingselementen gebruiken die op deze computer zijn geinstalleerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven. Klik hier voor Opties". Als ik dan (rechts)klik staat er alleen "Help voor informatiebalk". Alle ActiveX opties in Beveiliging heb ik op "enabled" staan, terwijl de betreffende site ook opgenomen is in de Trusted Websites. Maar niks hoor !!

Ik kan me herinneren, dat ik soms (in het verleden) met een rechtsklik op de info-balk de betreffende ActiveX kon installeren, maar tegenwoordig krijg ik alleen maar "Help voor informatiebalk". Hoe krijg ik het voor elkaar, dat die ActiveX gewoon getoond wordt ? Moet ik iets aanpassen in het Register ?

gr. Ger.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
GerEielts schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:20:
Alle ActiveX opties in Beveiliging heb ik op "enabled" staan, terwijl de betreffende site ook opgenomen is in de Trusted Websites. Maar niks hoor !!
Misschien moet je eens kijken wát die instellingen doen, en er een of meer uit zetten ;)

Verder: Het algemeen beleid #groeten

• GerEielts
Dat is het nou net ! Ik heb al zoveel geprobeerd en bekeken, dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Volgens mij moet er toch een eenvoudige oplossing zijn ?

• GerEielts
Niemand, die hier nou een oplossing voor weet ? :?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling om al binnen 24h om aandacht te schreeuwen, dus nu even geduld.

Misschien moet je eerst eens aangeven welke IE versie (6 of 7?), of je anti-spyware software gebruikt die ActiveX tegenhoudt, welke antivirus, welke Windows (moet zelfs in de topictitel staan), etc etc. Je geeft nu eigenlijk geen enkele informatie over het systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 22-12-2006 01:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GerEielts
gambieter schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:06:
Het is niet de bedoeling om al binnen 24h om aandacht te schreeuwen, dus nu even geduld.

Misschien moet je eerst eens aangeven welke IE versie (6 of 7?), of je anti-spyware software gebruikt die ActiveX tegenhoudt, welke antivirus, welke Windows (moet zelfs in de topictitel staan), etc etc. Je geeft nu eigenlijk geen enkele informatie over het systeem.
OK, sorry dat was niet de bedoeling en je terechtwijzing is OK.
Ik werk met IE6 (om precies te zijn: 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519.)
XP = 5.1.2600 sp2
De e-Trust antivirus draait (Product version 7.2.0.0 - Engine Version 30.4.1)
Windows firewall is enabled.

Ik reageer alleen zo gefrusteerd, omdat er niet een voorziening is van: a. weiger deze ActiveX of b.
accepteer deze ActiveX. (vandaar)

Als er meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag. :)

• jan99999
  • Laatst online: 06:46
ie 6 de beveiligingsschuif op standaard zetten, en cookies ook.
Java installeren.
Nu zou het moeten werken, of je hebt beveiligingssoftware die iets blokkeerd.
Je kan ook dit eens installeren en kijken of java en activex uit staan, XPAntiSpy.

• GerEielts
jan99999 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:07:
ie 6 de beveiligingsschuif op standaard zetten, en cookies ook.
Java installeren.
Nu zou het moeten werken, of je hebt beveiligingssoftware die iets blokkeerd.
Je kan ook dit eens installeren en kijken of java en activex uit staan, XPAntiSpy.
Beveiligingsschuif op standaard gezet. Geen resultaat
Cookies schuif op laag gezet. Geen resultaat.
Java is geinstalleerd (Version 1.5.0 (build 1.5.0_09-b03)). Geen resultaat.

XPAntiSpy gedownload, geinstalleerd en gebruikt. Java en ActiveX staan "aan". Resultaat: nog steeds wordt de informatiebalk getoond en de ActiveX geblokkeerd.

Nog andere ideeen ?

Verwijderd

Welke serieuze site behalve microsoft.com is zo belangrijk dat het activex op je pc mag gebruiken?

• GerEielts
Laat maar... De zaak is opgelost door FireFox te gaan gebruiken. Daar heb ik er geen last van en alles gaat gewoon prettig. _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat een grappige oplossing - je krijgt ActiveX niet aan de praat en als oplossing kies je een browser die helemaal geen ActiveX'en ondersteunt :D

In ieder geval - vragen over browsers zijn beter op z'n plek in Client Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen
Pagina: 1