Hey,
Na zoeken op dit forum kom ik erachter dat er al veel en vaak problemen zijn geweest met doctype, positioning, divs, height en noem het maar op.
Ik heb het gevoel dat ie6 een slechte browser is op dit gebied (html, css).
Nu ben ik bezig een nieuwe website te maken en vond het een leuke uitdaging om deze volgende de w3s standaarden te maken. Zoals verwacht werkt dit 100% in FF en verrasend ook in IE7.
Alleen IE6 maakt er werkelijk helemaal niets van.
Ik maak gebruikt van strict tdt (durf ik wel aan
) en zeker gezien het feit dat de website momenteel nog heel simpel is, zou je toch anders verwachten.
Maargoed, veel zoeken, veel proberen, veel dingen opgelost, maar nog altijd geen website in IE6.
Kan iemand van jullie het geheel wat voor me ophelderen / oplossen?
Het gaat om: http://www.moosdijk.com/wesley/nieuw
Code die ik gebruik:
html
css:
Naar mijn idee perfecte code, maar je gaat aan jezelf twijfelen he.
Na zoeken op dit forum kom ik erachter dat er al veel en vaak problemen zijn geweest met doctype, positioning, divs, height en noem het maar op.
Ik heb het gevoel dat ie6 een slechte browser is op dit gebied (html, css).
Nu ben ik bezig een nieuwe website te maken en vond het een leuke uitdaging om deze volgende de w3s standaarden te maken. Zoals verwacht werkt dit 100% in FF en verrasend ook in IE7.
Alleen IE6 maakt er werkelijk helemaal niets van.
Ik maak gebruikt van strict tdt (durf ik wel aan
Maargoed, veel zoeken, veel proberen, veel dingen opgelost, maar nog altijd geen website in IE6.
Kan iemand van jullie het geheel wat voor me ophelderen / oplossen?
Het gaat om: http://www.moosdijk.com/wesley/nieuw
Code die ik gebruik:
html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title> ++ Boekhandel van de Moosdijk b.v. ++ </title> <meta name="Author" content="Wesley Vogels, www.request-design.nl"> <meta name="Keywords" content="collector, books, collectorbooks, boeken, boekhandel, verzamel"> <meta name="Description" content="Online collectorbooks - Boekhandel van de Moosdijk b.v."> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css"> </head> <body> <div id="SideBarDiv"></div> <div id="MenuBar"></div> </body> </html> |
css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| html,body
{
background-color: #FFF;
margin: 0px;
height: 100%;
width: 100%;
overflow: auto;
}
div#SideBarDiv
{
background-color: #C5231D;
background-image: url('rood_vlak_verloop.gif');
background-repeat: repeat-y;
width: 150px;
height: auto;
position: absolute;
top: 80px;
left: 0px;
bottom: 0px;
}
div#MenuBar
{
background-color: #707070;
background-image: url('grijs_vlak_verloop.gif');
background-repeat: repeat-x;
width: auto;
height: 25px;
position: absolute;
top: 55px;
left: 150px;
right: 0px;
} |
Naar mijn idee perfecte code, maar je gaat aan jezelf twijfelen he.