Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aluminium hoekprofiel: Waar het beste te krijgen (online)?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Nou vragen jullie je af, wat doet dit in EL, maar het gaat om een project dat lijkt op Laserquest, waarmee we onze eigen "wapens" bouwen en op een realistischer manier dan de indoor arenas kunnen vechten. Voor wie meer details wil, als er animo voor is (en het netjes binnen de policy mag, onze zelfbouw materialen vallen niet onder "replica's" in de Nederlandse wapenwet) zal ik binnenkort wat meer informatie posten. De PCB's zijn zo goed als af en de software in principe ook.

Nu kwamen we op een site van een mede-tagger een variant van een P90 tegen, waarvoor je voor het bouwproces het beste 'aluminum channel' (aluminium U-profiel) van 50x50mm kan gebruiken. Alles mooi en wel, maar dat is dus niet in de bouwmarkt te koop :(

Wij dus op zoek naar een leverancier. Genoeg metaalhandels in het land, maar allemaal groothandels die dus in weze niet aan particulieren leveren (ze rekenen vaak per ton, "mogen wij een stukje 50x50 U-profiel van 2 meter?" :? ), laat staan dat er een goeie online shop is voor dat soort materiaal. Casemodders zouden er ook wel eens wat aan kunnen hebben. Voor kunststoffen is het bijvoorbeeld geen probleem, daar is genoeg markt voor (Bouwplastics levert bijvoorbeeld op de mm op maat). Heb ik gewoon slecht gezocht of is er geen adres waar ik als particulier terecht kan?

(Behalve de lokale metaalboer, het gaat om een project dat landelijk opgezet gaat worden, dus misschien met bv. een inkoopactie)

Voor mensen die meer willen weten over het RSCombat project, ik zal binnenkort even een goeie startpost in elkaar zetten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Interesting.. ben ook al tijdje af/aan bezig met een lasershootprojectje, ben wel es geinteresseerd om te zien wat jullie klaargemaakt hebben :)

Mbt het alu profiel, dat kan je hier in belgie gewoon in elke brico/gamma/hubo halen.. zou het vreemd vinden moesten ze dat in nederland niet in een doe-het-zelf-zaak hebben?

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:57

AJK

...

de metaal handel vlak bij de haagse hogeschool (in den haag uiteraard) verkoopt ook aan particulier.
heb daar toevalig daar vorige week nog 20 cm rondstaal van 10 mm dik gehaald, geen enkel probleem zagen het gewoonl op maat. ze hebben een website

Verwijderd

Een U profiel met zijdes van 5 cm? Kun je dat niet makkelijk genoeg zelf (laten) vouwen uit een plaat aluminium? Ik neem aan dat dit niet het enige aluminium onderdeel is, en dat je het later nog wel meer moet gebruiken. Heeft daarnaast zo hoekprofiel niet een ongewoon scherpe rand die je normaal nooit op wapens ziet? Ook dat kun je naar eigen smaak doen als je het laat vouwen

Verwijderd

Voor diverse profielen e.d. kun je waarschijnlijk hier terecht.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 15:41
Of bij Staalmarkt. Zie hier de verschillende vestigingen.

Verwijderd

Mijn tip: maak een vacform machine... maak je 1 mal in hout of whatever, en je kan zoveel wapens maken als je wil op een paar uurtjes tijd..

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Okee, Metaalwinkel komt wel aardig in aanmerking.

@Kage: Het is wel zo dat je dan scherpere randen krijgt, maar eventueel is daar wel wat aan te doen en het heeft als voordeel dat je minder risico dat Justitie er moeilijk over gaat doen als zijnde replica's (nepwapens). Hoe meer het van bestaand materiaal afwijkt hoe beter eigenlijk, maar dan wil je natuurlijk wel graag dat het nog wel uitziet alsof het "modern" wapentuig is.

Ik ben nog wel aan het zoeken naar een goeie bron voor Picatinny-rails (rails waar je oa. scopes en sights op bevestigt), misschien zullen we die zelf moeten frezen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Aluminium kun je online bestellen bij de aluminiumshop.nl
Alle maten en profielen zijn mogelijk, werkt helemaal super

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:55:
Ik ben nog wel aan het zoeken naar een goeie bron voor Picatinny-rails
Bij targetmaster.nl volgens mij wel. anders kan je het op Luchtbuks.net wel even vragen :)
Pagina: 1