Toon posts:

[HTML/CSS] Layout verschuiven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben even bezig met layout goed neer te zetten, ik heb nu dat ie de bovenkant(adresbalk) wel raakt, alleen onder eindigt de layout en loopt ie niet gewoon door.

Voorlopig heb ik dat opgelost door het gewoon als achtergrond te gebruiken, maar dan scrollt ie onnodig door( www.foxriver.nl/index3.php )

Weet iemand hoe dit is te fixen?

Bvd,
Yass

Verwijderd

Topicstarter
Overigens: Als ik de layout links uitlijn komt dit probleem niet voor.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Voor wijzigingen heb je een 'edit' knop ;)

Verder is het wel een hele magere topicstart, wat gaat er fout, wat lukt er niet, hoe wil je het hebben, wat heb je al geprobeerd, enz enz. Het is de bedoeling dat je laat zien wat meer moeite gedaan te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door André op 21-12-2006 14:47 ]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
De layout loopt hier prima door tot de onderkant van de pagina. Onnodig scrollen zie ik niet, maar dat komt misschien omdat hij links uitgelijnd is. Je verhaal is onduidelijk en kan er niet echt een touw aan vastknopen. Ik raad je aan om ook even te kijken naar http://validator.w3c.org en naar het verschil tussen Firefox en IE. Kun je nog een keer uitleggen wat je precies bedoelt?

[ Voor 21% gewijzigd door EnsconcE op 21-12-2006 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem links uitlijn dan heb ik het probleem niet, alleen als ik de layout centreer dus (www.foxriver.nl/index3.php), deze is dus goed, alleen moet de layout centraal staan, en dan kapt ie onderen af.

Het probleem is dus net als bij de volgende layout: http://www.foxriver.nl/index2.php , nu is het me wel gelukt om hem naar boven te schuiven, maar niet naar onder.

EDIT: Ben ondertussen wel wat aant proberen dus sites kunnen veranderen(behalve index2.php, is namelijk oude versie)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 14:53 ]

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
Als ik zo naar je html code kijk, denk ik dat je je eerst maar eens in de basics moet verdiepen :)

Als ik een site heb die niet hele pagina hoog is vul ik dat zo aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<table height="100%">
      <tr>
          <td height="300">blabla</td>
     </tr>
      <tr>
          <td>blabla</td>
     </tr>
</table>

de onderste table row vult nu aan

[ Voor 58% gewijzigd door Optix op 21-12-2006 14:58 ]

.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 23:07

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Het is mij nog steeds niet erg duidelijk wat je nu precies wil. Ik gok dat je een pagina 100% hoog wil maken? Waarbij de onderkant en bovenkant de rand van het browserwindow raken?

Er mankeert trouwens wel _erg_ veel aan je HTML, je moet natuurlijk wel een fatsoenlijke basis hebben om iets te bereiken. (zo heb je bijvoorbeeld een hele lap <html><head>....</html> code in een table cell staan :? :?)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen leek was zou ik hier niet vragen om assistentie, en als dit een basic was wisten de "pro's" het vast wel simpel op te lossen, wat dus niet het geval is, blijkbaar.

Dus vergeef me als mijn kwaliteiten bij lange na niet de top halen, maar dat is nou eenmaal de realiteit, hoe graag ik dit natuurlijk wil veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:55:
Het is mij nog steeds niet erg duidelijk wat je nu precies wil. Ik gok dat je een pagina 100% hoog wil maken? Waarbij de onderkant en bovenkant de rand van het browserwindow raken?
Dat klopt, dat wil ik, dat de onderkant en bovenkant de rand van eht browserwindow raken, precies.

• Optix
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:58:
[...]

Dat klopt, dat wil ik, dat de onderkant en bovenkant de rand van eht browserwindow raken, precies.
in css:

body {
margin: 0px;
}

.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 23:07

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:58:
[...]

Misschien heb je wat aan dit linkje om een goede basis op te zetten dan :) Ik zou je wel willen adviseren om je basis een beetje aan te pakken, want je code is echt een rommeltje. Dat bedoel ik helemaal niet lullig, maar als dat het geval is kun je natuurlijk ook geen wonderen van je browser verwachten :)

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:56:
Als ik geen leek was zou ik hier niet vragen om assistentie, en als dit een basic was wisten de "pro's" het vast wel simpel op te lossen, wat dus niet het geval is, blijkbaar.

Dus vergeef me als mijn kwaliteiten bij lange na niet de top halen, maar dat is nou eenmaal de realiteit, hoe graag ik dit natuurlijk wil veranderen.
Er wordt al een suggestie gegeven:
Verdiep je maar eens in de basics.

• Optix
HTML validator (FF plugin) ziet al 41 errors in je html page.
Fix die eerst eens, deze kunnen namenlijk ook andere stukken code dwarsliggen

Download: klikkerdeklik

.

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:02:
[...]

Misschien heb je wat aan dit linkje om een goede basis op te zetten dan :) Ik zou je wel willen adviseren om je basis een beetje aan te pakken, want je code is echt een rommeltje. Dat bedoel ik helemaal niet lullig, maar als dat het geval is kun je natuurlijk ook geen wonderen van je browser verwachten :)
Het is een beetje gelukt, bedankt voor je hulp en je tips! En ik moet idd nog aan men basics werken maar dat komt wel, stap voor stap :)

• EnsconcE
Night.Fade schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:08:
HTML validator (FF plugin) ziet al 41 errors in je html page.
Fix die eerst eens, deze kunnen namenlijk ook andere stukken code dwarsliggen

Download: klikkerdeklik
offtopic:
Toevallig heb ik deze gister geïnstalleerd en hij geeft een hoop info over wat je fout doet. Hij geeft zelfs meer dan de validator van W3c en dat is wel prettig. Het is aan te raden deze te gebruiken, in één oogopslag weet je of je goed bezig bent. Kijk sowieso naar het verschil tussen de browsers!
Pagina: 1