domeinnaam doorlinken naar map

Pagina: 1
Acties:

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 21:36
hallo

Ik heb een eigen server thuis waar windows xp in combinatie met xampp op draait. Ik heb ook een
domeinnaam namelijk www.mybibilo.nl deze domeinnaam is gekoppeld aan mijn hostname van @home.
Nu heb ik het volgende probleem en dat is dat ik niet kan linken naar een map bijv. site, de link ziet er dan als volgt uit www.mybiblio.nl/site. Dan krijg ik een 404 error. als in mijn hostname of ip intyp en dan de /site erachter zet dan werkt dat wel. Ik heb al gezocht naar een oplossing en dacht dat het aan de hostfile van windows kon liggen en heb dus 127.0.0.1 www.mybibio.nl toegevoegd. Maar dit werkt ook al niet.

heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem

Alvast bedankt

Anoniem: 77341

Het lijkt er op dat je nu een cloaked entry hebt bij Dreamhost,. en dat Dreamhost geen padnamen ondersteunt in een cloaked entry.

Wat je moet doen is een DNS entry maken voor www.mybiblio.nl en de CNAME daarvan laten wijzen naar cp908554-a.mill1.nb.home.nl

• johancuppen
Het probleem ligt dus bij dreamhost ik heb de domeinnaam door iemand anders laten registreren dus zal maar eens contact op gaan nemen. In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johancuppen
Ik het op dreamhost gekeken en het bleek inderdaad een cloaked entry te zijn, Nu wilden we
die CNAME toevoegen maar we kregen een foutmelding dat dat niet kon en dat dat alleen kon voor subdomeinen.
We wisten niet hoe dit zat en zijn maar weer gestopt. Ik heb ook een .nl.tt domeinnaam aangevraagd en hierbij werkt wel alles perfect.
Wat moet ik nu precies veranderen zodat is het werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77341

Maar www.mybiblio.nl is een subdomein van mybiblio.nl, daarvoor zou je gewoon een CNAME entry aan moeten kunnen maken.