Toon posts:

Resultaat Spyder2 calibratie lijkt incorrect, incompatib. ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb recentelijk twee Vision Master Pro 513 22" aangeschaft en nog recentelijker een Spyder2 calibratieapparaatje. Na de calibratie uitgevoerd te hebben lijkt het resultaat mij veel de vaal (te hoge gamma ofzo).

Nu ben ik vermoedens dat er andere software roet in het eten gooit en dat hoewel de aangemaakte kleurprofielen worden gebruikt, er nog een andere aanpassing overheen gaat. Waar moet ik op letten. Ik verdenk al wat dingen waarvan ik niet weet hoe ik met de verdenking om moet gaan:
- Adobe Gamma - ik zie dit echter niet staan in mijn lijst met add/remove programs
- NVidia Settings - er is een bureaubladinstelling die onder andere een gamma slider heeft. Moet ik dit alles uitschakelen - en zoja, hoe dan, want ik zie hier geen mogelijkheid voor.
- UltraMon draai ik ook, maar volgens ij doet die niets met de kleuren.

Ik wil fotootjes bewerken.... ;(

Thx for reading

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 14:06 ]

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:56:
- Adobe Gamma - ik zie dit echter niet staan in mijn lijst met add/remove programs
Met de andere twee programma's kan ik je niet helpen maar Adobe Gamma staat in de startup folder.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
De software van je Spyder geeft duidelijk aan dat je Adobe Gamma (of dezelfde soort programma's) NIET moet uitvoeren. Alleen de software van je Spyder moet in je startup-folder staan, anders krijg je conflicten qua kleurbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik heb mijn startup folder gecontroleerd. Hierin staat alleen ColorVision. Hier kan ik duys blijkbaar uit afleiden dat Adobe Gamma geen probleem vormt (correct me if I'm wrong)

Maar die NVidia controls baren me grotere zorgen. Ik begrijp alleen niet zo goed hoe die werken (i.i.g. niet via de startup folder) EDIT: overigens is dit uiteraard gewoon de driver van de videokaart, die kan ik niet gewoon verwijderen zoals andere conflictsoftware.

Voor de zekerheid mijn processen... zit hier een probleemprocess bij m.b.t. kleurweergave?

Afbeeldingslocatie: http://www.frankpasteuning.nl/qkrijger/Media/processes.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 15:40 ]

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:34:
Wel, ik heb mijn startup folder gecontroleerd. Hierin staat alleen ColorVision. Hier kan ik duys blijkbaar uit afleiden dat Adobe Gamma geen probleem vormt (correct me if I'm wrong)

Maar die NVidia controls baren me grotere zorgen. Ik begrijp alleen niet zo goed hoe die werken (i.i.g. niet via de startup folder) EDIT: overigens is dit uiteraard gewoon de driver van de videokaart, die kan ik niet gewoon verwijderen zoals andere conflictsoftware.

Voor de zekerheid mijn processen... zit hier een probleemprocess bij m.b.t. kleurweergave?

[afbeelding]
Je kunt met MSconfig (start / run / Msconfig) even kijken welke programma's automatisch starten en deze eventueel uit zetten. O.a. de Nvidia software kun je op deze manier omzeilen. Ik zag ook andere applicaties (winampa.exe) die in principe niet nodig zijn (niet relevant voor je vraag, maar wel relevant voor sneller opstarten). Zet anders zoveel mogelijk uit (je kunt ze later altijd weer terugzetten).

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
Heb je wel de allernieuwste software van de Colorvision site gehaald? Voor mijn nieuwe Dell zagen de resultaten er ook niet uit, totdat ik de nieuwste drivers/software had geïnstalleerd.
Pagina: 1