Toon posts:

Shared map vraagt om gebruiker en wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds kort eindelijk Windows Professional legitiem verkregen door middel van MSDN.
Ik ben toen helemaal opnieuw gestart en heb de hele meut geformatteerd en daarna Windows Professional geïnstalleerd.

Alleen toen begonnen de problemen, Ik heb twee computers waarvan er één de Home Editie heeft en deze waar ik nu achter zit nu dus de Professional Editie heeft.

Eerst had ik een printer die ik had gedeeld via de Home Editie PC, dit werkte goed toen ik ook nog Home Editie hier had maar na de installatie van Windows XP Prof werkte dit niet meer. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de juiste onderdelen voor me netwerk kaart op de Prof installatie te installeren (Client voor Microsoft Netwerken en Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken) maar nu zit ik met een ander probleem.

Ik wil een map die ik op deze computer heb (De Professional installatie) delen met de Home Editie pc, dit heb ik ook zo ingesteld en de map zie ik op de Home Editie pc ook verschijnen onder netwerk locaties maar als ik de map wil openen vraagt die opeens om een gebruiker en wachtwoord?
Dit had ik eerder toen ik de map had gedeeld niet (Toen hadden allebei de pc's nog de Home Editie) nu is mijn vraag:

Hoe kan ik dit oplossen? :'(

Ik heb al geprobeerd gewoon in te loggen met de gebruiker die ik hier gebruik (inlog + wachtwoord ervan) maar dan krijg ik dat het account vergrendeld is (ik dacht zelf al dat dat waarschijnlijk komt omdat ik erop ingelogd zit).

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, want ik ben bang dat ik een instelling heb verkloot bij het lokale beveiligings beleid op de prof installatie. :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lege passwords toevallig?
Komen gebruikersnaam en wachtwoorden wel overeen tussen de twee machines?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:54:
Lege passwords toevallig?
Komen gebruikersnaam en wachtwoorden wel overeen tussen de twee machines?
Wat bedoel je precies met "Komen gebruikersnaam en wachtwoorden wel overeen tussen de twee machines?"

En ik gebruik geen lege wachtwoorden dus dat "lege passwords" kan niet lijkt me.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je username "pietje" en wachtwoord "jantje" gebruikt op PC1 moet deze zelfde combinatie ook op PC2 staan.

Ander kan je geen shares benaderen en vraagt ie om een gebruikers naam en wachtwoord op tegeven zoals je in de topic titel hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Gunner bedankt voor dat antwoord daar heb ik veel aan namelijk.
Ik zal even het een en ander veranderen dan vanwege dat username en wachtwoord.

Hopen dat het werkt. :)

*Edit: Het heeft gewerkt, ik gebruik nu gewoon de administrator login en wachtwoord om de shared map te benaderen. Bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 14:18 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:16:
*Edit: Het heeft gewerkt, ik gebruik nu gewoon de administrator login en wachtwoord om de shared map te benaderen. Bedankt!
Krijg je nog steeds dat venster of krijg je automatisch toegang tot die map?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg dat venster wel nog steeds maar kan gewoon inloggen met de administrator gegevens van de pc waarop zich de map bevind :)

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 12:33

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:51:
Beste,

Ik heb sinds kort eindelijk Windows Professional legitiem verkregen door middel van MSDN.
Let je wel op dat je MSDN versie niet echt legitiem is als je deze voor normaal gebruik gebruikt, MSDN versies zijn enkel bedoeld voor test doeleinden. Daarentegen ben ik ook best EULA blind... O-)

It's life, Jim, but not as we know it...

Verwijderd

Bij Shares moet je eraan denken dat er beveiliging is op 2 niveaus. Share and NTFS stel beide beveilings niveaus eens in op everyone of voeg je standaard gebruiker van je home edition toe aan als je everyone niet wilt gebruiken.
Pagina: 1