Welke cd speler onder de 1000 EUR?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe cd speler onder de € 1000.

Welke is aan te raden en om welke redenen?
Mijn voorkeur gaat niet uit naar spelers die ik niet vooraf kan beluisteren.

Een paar die ik al heb gezien:

Advance acoustic mcd203 mk2 (€710)
Arcam cd 73
Cambridge audio 640
.....
.....

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

....

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=CCAU04 ? Past wel in je budget :).

Maar wat voor 'cd-speler' bedoel je, wat moet hij kunnen, moeten er boxjes bij zitten, moet het... etc.
Als je nou even je eisen opschrijft. :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Een cd speler voor 1000 euro.. gekke audiofielen :D

Groetjes, FaceDown.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
tikkeltje zinloos zo inderdaad. Wat voor eisen stel je? Wat wil je ermee doen? Waarom 1000 euro (mijn 50 euro cd-spelertje doet het ook prima....)?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FaceDown schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:51:
Kom op man, in een topic voor 'n nieuwe PC van €2000,- ga je dit toch ook niet posten?
-krekel- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:52:
tikkeltje zinloos zo inderdaad. Wat voor eisen stel je? Wat wil je ermee doen? Waarom 1000 euro (mijn 50 euro cd-spelertje doet het ook prima....)?
Ja, waarom niet gewoon een wekkerradio in je woonkamer zetten? Kijk voortaan even in welk subforum je zit, voordat je Blokker/Finlux zooi gaat aanraden ;)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:53:
[...]

Kom op man, in een topic voor 'n nieuwe PC van €2000,- ga je dit toch ook niet posten?
[...]

Ja, waarom niet gewoon een wekkerradio in je woonkamer zetten? Kijk voortaan even in welk subforum je zit, voordat je Blokker/Finlux zooi gaat aanraden ;)
idd..
Volgens mij bedoeld hij een volledig stereosysteem. Met een Cd speler.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:54 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Hij bedoelt hiermee natuurlijk Home Hifi en geen CD-spelertje uit de stenentijdperk of uit een PC.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Rega Apollo, mooie speler. Eventueel Creek, in de 50-series. Typenummer weet ik niet meer, maar op de site kon ik hem zo snel ook niet vinden. Twijfel of hij nog gemaakt wordt.

Primare heeft ook een mooie speler, maar daar weet ik de prijs zo snel niet meer van. Kan zijn dat die boven je budget zit.

NAD heeft ook goede CD-spelers voor het geld, hoewel concurrentie denk ik duurdere en daardoor eventueel betere modellen heeft.

Rotel zou je naar kunnen kijken. De RCD-1072.

Zo even een paar spelers :) .
FaceDown schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:51:
Totdat je het verschil hoort :P . Het kan allemaal nog veel gekker ;) .
Tuurlijk speelt dat prima CD's, maar of hij het net zo goed doet betwijfel ik ;)
TS wil gewoon een CD-speler die laat horen wat er op de CD-staat, niets meer en niets minder. Hij moet CD's spelen waarschijnlijk :P .

[ Voor 41% gewijzigd door Boekster op 21-12-2006 13:58 ]

Music Addicted

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Je zou ook de Rega mee kunnen nemen. Deze past prima binnen je budget, en een erg mooie/ maar ook vooral goed presterende cd speler :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22
Zelf zou ik 300 euro uitgeven aan de cd speler en de overige 700 aan mooie speakers ofzo (als je die al niet hebt) het verschil tussen speakers is veeeeeeeeel groter dan het verschil tussen goedkope en dure cd spelers.
En als je toch zoveel geld wilt besteden aan een CD speler dan zou ik een degelijke CD/SACD/DVD speler kopen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
die laatste opmerking van mij was misschien niet zo handig geweest ;) Maar een lijst met eisen maakt een zoektocht wel wat makkelijker. Ik heb ook wel eens acher CD-spelers gestaan van zo'n budget, maar dat waren echt van die mix spelers. Dus wat mij enigzins benieuwd is waarvoor de TS z'n spelert gaat gebruiken..... thuis... in de kroeg.... ?

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

FatalError schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:56:
Zelf zou ik 300 euro uitgeven aan de cd speler en de overige 700 aan mooie speakers ofzo (als je die al niet hebt) het verschil tussen speakers is veeeeeeeeel groter dan het verschil tussen goedkope en dure cd spelers.
Volgens mij heb jij geen enkel benul waar je over praat. Want bij duurdere spelers zit een betere DAC in waardoor je meer detail, samenhang in muziek en meer rust krijgt doorgespeeld naar de speakers.

Ik ben van mening dat de bron even belangrijk is, en zeker niet onderschat moet worden.

Iemand die naar een cd speler van ong 1000 euro zit te kijken zal ook wel goede speakers in huis hebben! En zoniet, is dat later nog een leuke upgrade :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Duidelijk voor ogen hebben wat je precies wil, en vooral waarom? Kijk goed rond wat er allemaal te koop is, wat de verschillen zijn, hoe ze technisch in elkaar zitten.

En het belangrijkste: ga EERST naar de winkel om het een en ander te beluisteren en informatie in te winnen.

Een paar spelertjes opnoemen die binnen het budget passen kan iedereen... Je kunt er zo nog 30 bij zetten, daar schieten we niks mee op.

Om al deze redenen, en nog wat meer voldoet je topic helaas niet aan de richtlijn voor "wat moet ik kopen" topics. Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

We staan natuurlijk altijd open voor concrete vragen over bepaalde modellen. Dit is gewoon te gelobaal.

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 21-12-2006 14:03 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.