ADSL 2+ i.c.m. alarm systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,

Ik heb laatst een adsl2+ aansluiting laten realiseren op mijn adres via tweakdsl.
Alleen ik kwam achteraf achter dat adsl dus niet zo heel erg geweldig samenwerkt met een alarm.
Ik ben eigenaar van een cafe waar in een woonhuis naast heb (het is 1 gebouw) waar ik in de meter kast dus de hoofdlijn heb, en de 2 kabels die naar de telefoon gaat en een die naar het alarm gaat.

Na het aansluiten (zie tekening) werkt mijn adsl deels, ik haal slechts 9 tot 10 mbit ipv de 24mbit die ik zou moeten halen (ik woon 600 meter van de centrale af, dus iets onder de 24mbit zou kunnen, maar om nou maar 10mbit te pakken lijkt mij het een probleem door het alarm).
En, wat nog veel erger is, het alarm kan geen verbinding meer maken met de centrale.
Ik had geprobeert het alarm na de splitter te plaatsen, maar dat werkte eerst niet (maar dat ga ik zo nog een maal proberen, maar ik ga er vannuit dat het niet werkt)

Ik zit hier met de handen in het haar, want ik heb echt al vanalles geprobeert.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Als het helpt, mijn alarm is een Chubb Lips alarm.

http://img141.imageshack.us/my.php?image=bouwseluf8.jpg (Tekening)

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

LieveNiels

On Fire

ik neem aan dat je alarm werkt via de gewone telefoonlijn (zeg maar dezelfde waarmee je belt). In dat geval lijkt het mij (als leek) een beter idee om dat verloop stukje van de gamma aan te sluiten achter de splitter...om vervolgens daarop je alarm en je telefoon aan te sluiten..

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
LieveNiels schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:44:
ik neem aan dat je alarm werkt via de gewone telefoonlijn (zeg maar dezelfde waarmee je belt). In dat geval lijkt het mij (als leek) een beter idee om dat verloop stukje van de gamma aan te sluiten achter de splitter...om vervolgens daarop je alarm en je telefoon aan te sluiten..
Klopt, van ISRA naar splitter liefst ongemoeid laten. Pas na de splitter het verdeelblokje plaatsen.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Dat werkt inderdaad prima, althans hier werkt dat (alarm technisch gezien) prima

LinkedIn
BlackIntel

• xentron
Dat ga ik zo meteen even proberen.
Er is alleen wel iets verandert van de ISRA af.
Er hing een kastje in de meter kast die er van binnen zo uit zag:

http://img90.imageshack.us/my.php?image=bouwsel2ey9.jpg

Dat is er tussen uit gehaalt aangezien het mij gewoon een deel-kastje leek.
Het was ook enorm on logisch aangesloten, dus ik snapte het nut er van al niet.
Heeft dit er mischien ook mee te maken (ik kreeg toender tijd geen verbinding met het alarm toen het er tussen zat, maar ik had er toen al wat van tussen gehaalt).

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:45
xentron schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:09:

Heeft dit er mischien ook mee te maken (ik kreeg toender tijd geen verbinding met het alarm toen het er tussen zat, maar ik had er toen al wat van tussen gehaalt).
Je hoeft alleen rood en blauw te gebruiken :)

• dôh
  • Laatst online: 03-02 16:57
xentron schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:09:

Zoals jij het hebt aangesloten is verkeerd... Het alarm mag alleen maar op de onderstaande manier aangesloten worden. Anders krijg je op het moment dat je alarm een melding naar de meldcentrale gaat geven dat je ADSL eruit knalt...

Afbeeldingslocatie: http://www.kleist.nl/_site429/images/annexa.gif

En over de snelheid kan je weinig zeggen, misschien liggen de telefoonkabels wel in een lus e.d. Daarvoor moet je eens je SNR waardes e.d. posten! :)

Succes! :)

• xentron
Ik denk nu dat het alarm weer helemaal functioneert.
Maar daar moet ik nog ff op wachten tot de 24uurs test is gedaan.
Alleen heb ik nog steeds een ontiegelijk trage verbinding.
Ik haal slechts 8mbit terwijl ik ee 16-24mbit verbinding heb en dicht op de centrale woon.
Ik heb een Copperjet 816-2P PSTN

Verwijderd

Het verzoek van DôH is niet onredelijk en kan meer nuttige tips opleveren. Liggen de kabel in een lus, wat voor kabels gebruik je, hoelang van ISRA tot aan modem, plat snoer, rond snoer, 2 aderig elcheapo, achtaderig UTP cat5?

Onze kristallen bol is al jaren in reparatie ;) ..

• xentron
Mijn excuses, ik had het niet gelezen.
Ben namelijk aan het verhuizen dus het is nogal hectisch hier ;)

Om te zien hoe het is aangesloten zie mijn eerste plaatje.
Enige wat er nu verandert is is dat het delertje na de splitter van de adsl ligt.

Ik gebruik ronde 4 aderige RJ11 kabels voor de telefoon van het ISRA tot een verlengstukje.
Vannuit het verlengstukje naar de plitter ligt een plat 4 aderig snoertje.
Dat samen is ongeveer 2meter.
Vannuit de splitter naar de modem een witte platte telefoon kabel die ik bij de modem kreeg.
Ongeveer 20cm.
Vannuit daar gaat een CAT5e kabel met een shielded RJ45 stekkertje.
Dat gaat naar een ASUS Gigabit splitter, en vannuit daar naar de pc's.

En zo ver ik weet zitten er geen lussen in.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
xentron schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:41:
Hey,

Ik heb laatst een adsl2+ aansluiting laten realiseren op mijn adres via tweakdsl.
Alleen ik kwam achteraf achter dat adsl dus niet zo heel erg geweldig samenwerkt met een alarm.
Ik ben eigenaar van een cafe waar in een woonhuis naast heb (het is 1 gebouw) waar ik in de meter kast dus de hoofdlijn heb, en de 2 kabels die naar de telefoon gaat en een die naar het alarm gaat.

Na het aansluiten (zie tekening) werkt mijn adsl deels, ik haal slechts 9 tot 10 mbit ipv de 24mbit die ik zou moeten halen (ik woon 600 meter van de centrale af, dus iets onder de 24mbit zou kunnen, maar om nou maar 10mbit te pakken lijkt mij het een probleem door het alarm).
En, wat nog veel erger is, het alarm kan geen verbinding meer maken met de centrale.
Ik had geprobeert het alarm na de splitter te plaatsen, maar dat werkte eerst niet (maar dat ga ik zo nog een maal proberen, maar ik ga er vannuit dat het niet werkt)

Ik zit hier met de handen in het haar, want ik heb echt al vanalles geprobeert.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Als het helpt, mijn alarm is een Chubb Lips alarm.

http://img141.imageshack.us/my.php?image=bouwseluf8.jpg (Tekening)
Alarm moet na de ADSL splitter. Is immers een telefonie apparaat.

Dat het alarm dan niet meer werkt is raar, maar komt vaker voor. Veel alarm systemen kunnen niet om gaan met de ADSL splitter (filter) gek genoeg. Raar omdat elk toestel/nummermelder/fax/inbel(fax)modem/etc er geen probleem van maakt. Conclusie: Alarmsysteem bouwers nemen het niet zo nauw...

Oplossing: Andere splitter proberen, soms helpt het. Anders een extra/aparte analoge lijn nemen puur voor je alarm en daar geen DSL op zetten.

Oplossing #2: Alarm installatiebedrijf/leverancier op laten draven en hun een oplossing laten zoeken. Linesharing met ADSL (en ADSL2+) moet geen probleem zijn. De telefonie lijn is immers niet anders hierdoor.

Overigens is die snelheid van 24Mbps bijna nooit gezien, behalve met een lijn van 50 meter in een lab situatie. Als het werkelijk 600 meter lijn is (kan ook 2x zo lang zijn in de praktijk/in de grond!!) kan je best 20Mbps halen, dat wel. Maar sluit het dan wel goed en optimaal aan. Dus lijn netjes als eerste de splitter in zonder onnodige koppelstukken en verbindingen. Vanaf je splitter kort en netjes direct naar je modem.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 21-12-2006 19:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• xentron
Ok, alles werkte, kwa alarm en dergelijke, alleen het internet nog niet.
Ik las van jullie datmischien de telefoonkabels het probleem zijn, dus ik heb even het ISRA direct op de modem aangesloten.
Dit leverde geen snelheids winst op.

• bjck
xentron schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:11:
Ok, alles werkte, kwa alarm en dergelijke, alleen het internet nog niet.
Ik las van jullie datmischien de telefoonkabels het probleem zijn, dus ik heb even het ISRA direct op de modem aangesloten.
Dit leverde geen snelheids winst op.
Kan best zijn dat je lijn naar je pand/woning gewoon veel langer is dan de lengte die je denkt. Die postcode check afstanden zijn vaak redelijk, maar soms zie je ze de helft weergeven van de werkelijke lengte van een lijn in de grond.

• xentron
Dan zou ik op de 2000m zitten.
Dan is 800kb/s vrij weinig toch?

• xentron
Helemaal raar. ik haal nu maar 2mbit en ik heb niks aangepast. :S

• bjck
xentron schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:10:
Nooit kijken naar wat je 'haalt', maar altijd in je modem kijken wat je lijnsnelheid is. Ik vond je tekening van je ISRA ook heel vreemd. Zeker gezien er niets aan de middelste twee aders van de RJ11 kwam.

• dôh
  • Laatst online: 03-02 16:57
xentron schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:10:
Probeer eens een ander (fatsoenlijk) modem. Ik heb niks anders dan bagger gehad met mijn CJT 1616-2P... Hoeft niet te betekenen dat het bij jou zo is.. Maargoed.

Volgens de postcode check woon ik 467 meter van de telefoon centrale af (DSLAM) en zou ik volgens jouw redenatie dus ook 24Mbit moeten halen.

Nou haal ik 20Mbit down en is mijn SNR Martin op dit moment 5db en mijn Loop Attenuation is 23db... Dit is met een Draytek Vigor 2700 (Annex-B). Met dat Copperjet kl*te ding haalde ik 16Mbit... Scheelde bij mij dus een slok op een borrel!

Misschien kan je bij je buren een modem lenen om te testen?! :)

En om nog even terug te komen op de alarm systemen i.c.m. ADSL, ik ben bij ons nog nooit tegen gekomen dat een alarm niet overweg kon met een ADSL verbinding! En wij hebben zo'n 3500 systemen draaien waarvan ik gok wel 40% ADSL heeft. Enige wat nog wel eens gebeurt is dat het verkeerd wordt aangesloten... ;)
Pagina: 1