Geluidskaart ipv onboard aansluiten op stereo?

Pagina: 1
Acties:

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een onboard geluidschip van Realtek, namelijk AC'97, op mijn MSI KT4V moederbord. Deze heb ik met behulp van tulp stekkertjes op mijn stereo installatie aangesloten. Nu wilde ik een geluidskaart gaan kopen voor betere geluidskwaliteit. Ik wilde een kaart van creative kopen, namelijk een van de X-fi serie. Ik zat ook te denken dat een audigy 2 se wellicht goed genoeg is.

Nu vroeg ik me af of het eigenlijk wel zin heeft met mijn stereo. Het is namelijk maar een waardeloos ding vergeleken met speakersetjes van tegenwoordig. Toch wil ik deze niet vervangen. De specificaties zijn hier te zien: http://img320.imageshack.us/img320/6529/1tn5.png

Mijn vraag is of het zin heeft om een geluidskaart te kopen om betere kwaliteit te krijgen dan dat ik nu heb met de AC97. Of heeft het geen zin met de stereo installatie die ik nu heb?

- Specs -

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Elke zwakke schakel in de keten maakt het geluid minder. Maar om er veel geld aan uit te geven om een miniem beetje kwaliteit te behouden/verkrijgen, tsja, dat moet je zelf weten :P

Life is not about specs, it is about joy!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik verwacht eigenlijk niet dat het veel beter geluid gaat geven. Investeer dan liever in een leuke receiver. Hoeft niet eens zo duur te zijn. Of ga eens langs bij de kringloopwinkel. Vaak is daar nog best leuk 2e hands spul te vinden. Ik denk dat dat meer waar voor het geld is dan een nieuwe geluidskaart.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik zat ook te denken aan een geluidskaart om de cpu te ontlasten van de onboard ac97. Dit luistert bij mij namelijk nogal nauw bij spellen. Maar als ik het goed begrijp hoeft dat dus geen dure te zijn omdat het niet zo veel zin heeft als het gaat om geluidskwaliteit verbeteringen.

- Specs -

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

eensch.

gewoon een simpel pci kaartje van 30E doet al wonderen voor je cpu.
voor je kwaliteit is het echter niet echt een verbetering.