[oudere pc] cold boot lukt niet ?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Geachte tweakers ik zit hier met een raar probleem waar ik NIET zelf uitkom.

Ik heb hier het volgende systeempje staan

MSi K7T PRO2 http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=98
Amd Athlon Thunderbird 1000
512MB SDram

wat is het probleem :

als ik de pc aanzet start hij niet, maw ik krijg geen POST
zet ik um echter uit en weer aan, start de pc gewoon normaal op en is er niks aan de hand

ik heb in de topictitel gezet cold boot probleem , maar dat klopt dan ook weer niet helemaal want als ik bijv 3 uur de pc heb aangehad, en dan uitzet en weer aanzet krijg ik weer geen post.
zet ik um dan weer opnieuw aan start ie wel normaal op en is er niks aan de hand

maw
de eerste boot = niks || 2e boot = normaal

er staan op dit mobo van die handige ledjes
en nu geeft me mobo aan

lampje aan, uit , uit aan.

code:
1
2
3
1 0 0 1 BIOS sign ON Please check your reseller**
This will start showing information about
logo, processor, brand name, etc,

daar blijft ie dus in hangen bij eerste boot, en ik kan dus niet aan de code opmaken waar het dan aan ligt

ik heb al een andere voeding geprobeerd (3 stuks)
en ook ander geheugen. dit maakt dus geen verschil uit

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 13:12 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De K7T is nogal berucht om lekkende elcos. Check dat dus eerst eens.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:12:
De K7T is nogal berucht om lekkende elcos. Check dat dus eerst eens.
sorry vergeten te vermelden, alle elco's zien er tip top uit

en als het een elco zou zijn zou ik dan ook niet stabiliteits issues moeten hebben ?

eenmaal opgestart is ie namelijk zo stabiel als kan zijn.

laat ik erbij vermelden dat die dit probleem al zeker driekwart jaar heeft, maar ik heb me er nooit aan gestoort, maar ik heb de pc aan me vriendin gegeven en die stoort zich er wel enorm aan.

ik noem het voor de grap "het kinderslot"

@hieronder :P : jah idd, maar heb jij dan enig idee wat het wel kan zijn, want het mobo ziet er bijna "als nieuw" uit , en draait ook als een zonnetje in feite alleen dat verrekte 2x opstart syndroom

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 13:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CrankyGamerOG schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:15:
[...]

sorry vergeten te vermelden, alle elco's zien er tip top uit

en als het een elco zou zijn zou ik dan ook niet stabiliteits issues moeten hebben ?
het kan zijn dat het instabiel draait, maar hoeft dus niet. Vandaar dat ik dus aan elcos dacht :)

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

-LS-

Happy as a pig in shit

Ik heb een bijna gelijk systeem en bijna gelijk probleem.

Koude start, PC aan en na +/- 5-10 sec. valt de hele zooi uit. PC wil dan alleen nog maar nadat ik de schakelaar achter op de voeding op "uit" heb gezet, dit zeker 15 sec. zo laat, dan de schakelaar weer op "aan" en hij start wel normaal op.
Ik heb nog niet naar de LED's code gekeken, maar ik krijg ook helemaal niets te zien op scherm, ook geen enkele piep o.i.d.. Alleen alle fan's die gaan draaien, schijven die vervolgens opspinnen en dan, poef.
Ik lees dat jij je voeding al vervangen hebt, ik zoek hier zelf ook het probleem, maar blijkbaar heeft het jou niet geholpen. Momenteel los ik het op door de PC maar niet meer uit te zetten, maar dat is ook geen langdurige oplossing.
Normaal geen enkel probleem, maar ik ben bang dat er toch het een en ander de geest aan het geven is, misschien toch maar eens in wat nieuws gaan investeren :) .

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
dat is dus anders bij jou dan bij mij want bij mij valt ie niet "uit"
de stroom blijft gewoon op mobo en verder gebeurt er niks, monitor ledje begint te knipperen (dus net alsof de pc uit staat )

misschien even een ander/eigen topic openen, maja het is wel bijna zelfde dus hier kan het van mijn part ook bij :P

maar ik hoef dus niks op de voeding oid te doen
wel moet ik de power button 5 sec vast houden om um uit te krijgen op het moment dat ie niet boot
en als ik um dan meteen weer aanduw (nadat ik ff gewacht heb tot de fans enzo zijn uitgespinned)
dan boot ie wel normaal

want dan weer wel heel toevallig is dat jij hetzelfde mobo hebt met dezelfde cpu als ik en een "vergelijkbaar" probleem, ook al is het dan niet pcies hetzelfde , het klinkt wel bijna hetzelfde

* CrankyGamerOG slaps terw_dan : kom op jij weet altijd wel alles bijna :P en dan vooral met dit oudere meuk spul :P

[ Voor 64% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 15:25 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
* CrankyGamerOG geeft dit topic een harde rotschop en kijkt met een scheef oog naar terw_dan _/-\o_

Pagina: 1