Ik heb hier nu al iets meer dan een jaar een file-server draaien, alleen is hij niet echt supersnel met het wegschrijven van data. Opzich vind ik dat nog geen ramp, maar nu mijn moederbord kapot is, denk ik dat het maar een goed moment is om het eens anders aan te pakken. Aangezien ik zo'n gevoel heb dat ik heel veel dingen beter anders kan configureren.
De specs van de fileserver zijn:
AMD Athlon 64 3200+ Winnchester (S939)
2x 512 MB DDR PC3200
EPoX EP-9NPA+ ULTRA
Build by Ati X800
2x 3Com 3C905CX-TX-M 10/100 Managed NIC
Met devolgende hardeschijven:
Zoals je kunt zien is het een wirwar van hd's bij elkaar in een JBOD config. De reden dat ik toen voor JBOD heb gekozen is omdat ik dan 1 partitie kan maken van 1,12 TB waar ik al mijn bestanden op kan zetten. Dit werkte het handigst aangezien ik van een goede structuur houd. Dus dat ik niet een deel van een categorie op de ene hardeschijf heb, en een ander deel op een andere hardeschijf.
Alleen nu ga ik een nieuw moederbord kopen, aangezien m'n epox rip is, en nu ben ik op zoek naar een betere oplossing qua hardeschijven configuratie, wat mij niet al teveel geld meer kost.
De specs van de fileserver zijn:
AMD Athlon 64 3200+ Winnchester (S939)
2x 512 MB DDR PC3200
EPoX EP-9NPA+ ULTRA
Build by Ati X800
2x 3Com 3C905CX-TX-M 10/100 Managed NIC
Met devolgende hardeschijven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Grootte Interface Config ------- --------- ------ 120GB SATA Bootdisk 160GB SATA JBOD 160GB SATA JBOD 300GB SATA JBOD 200GB PATA JBOD 200GB PATA JBOD 200GB PATA JBOD |
Zoals je kunt zien is het een wirwar van hd's bij elkaar in een JBOD config. De reden dat ik toen voor JBOD heb gekozen is omdat ik dan 1 partitie kan maken van 1,12 TB waar ik al mijn bestanden op kan zetten. Dit werkte het handigst aangezien ik van een goede structuur houd. Dus dat ik niet een deel van een categorie op de ene hardeschijf heb, en een ander deel op een andere hardeschijf.
Alleen nu ga ik een nieuw moederbord kopen, aangezien m'n epox rip is, en nu ben ik op zoek naar een betere oplossing qua hardeschijven configuratie, wat mij niet al teveel geld meer kost.