Dilemma: Upgraden of Nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Beste mensen,

zoals jullie kunnen lezen zit ik met 'n kwestie. Momenteel heb ik een md8080xl als game-pc, hij trekt de laatste games alleen nauwelijks. In mijn nieuwe systeem wil ik een core 2 duo, E6400/E6600, and last but not least: Geforce 8800 GTS/GTX. Ik heb 2 opties:

1. Computer upgraden: videokaart, moederbord, geheugen, processor, voeding. Totale kosten zijn ongeveer € 1050.

2. Nieuwe computer aanschaffen en m'n 'oude' als server voor verschillende dingen gaan gebruiken. Extra kosten: kast, harde schijf, dvd speler, evt. fans. Totale kosten geschat op € 1400.

Consequenties optie 1:

Mogelijk probleem met koeling, kleine harde schijf(160 gb), geen plaats voor 'oude hardware' om te bewaren(geen grote hoofdzorg).

Consequenties optie 2:

Is duurder, (eindelijk een) server, pc helemaal zelf samen te stellen uit nieuwe hardware, grotere kast. (Wat moet een student met 2 pc's en 1 laptop? :P)

Ik ga er vanuit dat ik na de vernieuwing weer 3 jaar kan gamen, zonder al te veel problemen.

Wat is jullie mening/advies hierop? Welke keuze vinden jullie dat ik moet maken?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eigenlijk zijn het gewoon 2 nieuwe systemen die je voorstelt :P Met als enige verschil zo'n beetje dat je de kast en de hdd van je oude pc gebruikt. Wat ik zou doen is een volledig nieuw systeem samenstellen en je oude pc gewoon verkopen. Je moet nog wel een aardig centje kunnen krijgen voor die pc, dus dat heft de extra kosten vast wel op.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ga je de specs van die Medion PC opgeven of moeten wij dat doen?

nieuws: Aldi Medion MD8080XL onder de loep genomen

Ik zou doen wat RoD zegt. 3Ghz en een 9800 voor een server? Beetje raar imo. Ik zie er liever geld voor, zodat je nieuwe PC wat goedkoper is.

[ Voor 64% gewijzigd door Gamo op 21-12-2006 12:58 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Specs van huidige systeem:

Intel Pentium 4 3,0 GHz
Ati Radeon 9800 Pro 128 mb
Q-tec 400 Watt (houdt het al 3+ jaar vol)
Seagate 160 gb harde schijf
Creative Audigy 2 ZS (houd ik mooi voor mezelf)
1024 mb ram ddr 400. (als 'k het goed heb)

Heb het trouwens in een techsolo tc-70 kast zitten.

Edit: Net te laat :P

Ik kan er natuurlijk ook geld voor vragen, die optie houd ik nog open.

[ Voor 32% gewijzigd door drooger op 21-12-2006 13:06 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Een geheel nieuw systeem lijkt me wel beter, alles lekker nieuw en oude pc verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 21-12-2006 21:11 ]