Weergave foto's op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo allemaal,

Ik merk vaak dat mijn foto's die worden weergegeven op het schermpje van de camera, lichter zijn en meer contrast hebben dan wanneer ik ze overzet naar de pc. Ik heb een laptopscherm, dus er zal sowizo wat veranderen aan de weergave, maar is er een manier om de foto op een zo natuurlijk mogelijke wijze weer te geven?

Groeten!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

De enige manier om er echt zeker van te zijn dat je een zo natuurlijk mogelijke weergave op je scherm hebt, is om dit scherm te kalibreren.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Dat is op mijn Ixus 50 ook zo. Kalibreren is een optie ja...of helderheid digicam lager zetten misschien..
Dingen hebben nogal de nieging alles wat versterkter weer te geven.. vooral met nachtfoto's.

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-01 23:19
Zelf heb ik mijn monitor ook gecalibreerd, maar dan is het vaak nog aan te raden een foto op je camera en op je scherm te openen en vervolgens de lichtintensiteit op je camera aan te passen (volgens mij meestal gewoon mogelijk in het cameramenu) zodat het aardig overeenkomt.

Dat voorkomt dat de foto's achteraf heel verschillend zijn.
Overigens maakt het natuurlijk ook uit dat je monitor (meestal) in een redelijk constante lichtomgeving staat en je je camerascherm bekijkt in de zon, maar ook midden in de nacht.

Helemaal overeenkomen zal wel nooit lukken, maar benaderen is handig.

Elja

Photofacts; weblog over fotografie..