2 pc's op 1 Printer?

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb de FAQ search al gebruikt maar nog geen antwoord gevonden:

Kan ik een Normale PC en een Laptop samen op 1 printer aansluiten en hoe moet ik de verbinding dan leggen?

Ze zitten allebei op een router (pc met draad en de laptop wireless).

Hoe kan ik 1 printer op beide aansluiten? De Printer wil ik graag ergens in een kastje zetten en op geen van beide PC's aansluiten, ik vind het verder belangrijk dat er niet persee via een andere PC gecommuniceerd hoeft te worden maar dat beide direct kunnen printen.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen..

Verwijderd

een printerserver is dan de beste optie

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat voor printer is het?
wat voor OS?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je printer een netwerkaansluiting heeft dan kan je hem direct aansluiten op de router. Dit is echter meestal niet het geval. Dan zul je het dus toch moeten doen via het delen van je printer via één van de twee PC's.

Verwijderd

je hebt 2 mogelijkhedenen.

1. printer toch op pc aansluiten en dan delen.

2. printserver kopen voor je printer. sluit printer op printserver aan en printserver op je router.
weet niet wat voor een router je hebt, maar sommige routers hebben ingebouwde printserver.

• FFF
Bedankt voor de snelle reactie's !!

Ik heb een simpele HP 2175 All in one.

Ik ga iig eens kijken wat zo'n printer servertje kost.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je een all-in-one hebt, moet je er rekening mee houden dat je niet meer zal kunnen scannen als je een printserver gebruikt.
Er zijn wel softwarepakketten waarmee je dat kan regelen, maar dan zal je een PC moeten bouwen met Linux er op en SANE over netwerk accessen. Enorm gekloot, werkt niet met alle printers en kost meer energie dan een printserver (plug-n-pray, minder stroomverbruik).

Mocht je printer USB hebben, dan kan je een USBSwitch kopen. Daarmee kan je met 2 computers dezelfde printer gebruiken en ook vanaf beide scannen.

Printer delen op de PC is ook een optie, maar vanaf de laptop kan je dan niet scannen.
De PC zal kunnen scannen en printen met die optie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FFF schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:31:
Bedankt voor de snelle reactie's !!

Ik heb een simpele HP 2175 All in one.

Ik ga iig eens kijken wat zo'n printer servertje kost.
Goedkopere oplossing is gewoon de printer op één van beide pc's aan te sluiten en deze gewoon te delen. Wel lastig als je wilt printen, dan moet de pc waarop de printer aangesloten is natuurlijk aanstaan. Maar goed, je hoeft hem alleen maar even aan te drukken, inloggen is niet eens nodig.

Verwijderd

Of je koopt een WLAN router met ingebouwde print server. Ikzelf heb een ASUS WLAN-500 in combinatie met een Lexmark laserprinter (via parallele poort). Werkt uitstekend onder XP en SuSE.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04
Heb je toevallig een usb en een parallele aansluiting op de printer?

Ik heb nl. thuis een 3200M AIO staan en deze heb ik op 2 pc's aangesloten 1 met usb, de ander parallel en dat werkt al ruim 2 jaar prima!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

lithiumangel

Tuurlijk !

Zoals LoneGunman zegt , de printer via windows sharen is het makkelijkste .
Ik heb ook 3 desktops , 1 laptop in mijn netwerk gehangen aan een router wired / wifi .
Op me hoofd PC ( die vaak toch 24/7 aan staat ) de printer geinstaleerd en geshared over het netwerk.
Die printer kan je dan toevoegen bij je andere computers . Kwestie van een paar klikken. En geen euries uitgeven

Zoals LoneGunman inderdaad al zei , de PC waar de printer op geinstaleert is moet helaas aanstaan.

• FFF
Bedankt voor de antwoorden weer..

Ga dan denk ik toch maar de printer delen dat is de goedkoopste oplossing als ik het zo hoor :)

Het mooiste had geweest draadloos via de router, zodat ik hem op een willekeurige plek kan zetten..
Pagina: 1