Probleem met Raw Software

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Sinds de aanschaf van mijn camera zien Raw files er heel raar uit. Niet op het scherm van mijn camera maar op de bewerkingsprogramma's op de pc. Zowel bij Rawshooter, Photoshop en Painshop pro. Bij Rawshooter zien de raw's er in thumbnails eerst goed uit en daarna gaat het programma ze omtoveren tot allerlei creatieve groen achtige creaties zoals op de link hieronder te zien is.

Klik hier voor voorbeeld

Ik heb al met verschillende dingen lopen spelen maar het werkt nog niet echt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Zou fantastisch zijn!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Vreemd, dit doen meerdere programma's zo? Welke camera heb je (Nikon aan de NEF te zien, maar wel type precies)? Welk OS? Wat heb je nog meer voor RAW tools op de computer (viewers e.d.)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
breinonline schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:26:
Vreemd, dit doen meerdere programma's zo? Welke camera heb je (Nikon aan de NEF te zien, maar wel type precies)? Welk OS? Wat heb je nog meer voor RAW tools op de computer (viewers e.d.)?
Ik schiet met mn D50 :)

OS is windows XP en ik gebruik Rawshooter, Photoshop en Paintshop. Heb hem al even naar een dpzer gemaild maar bij hem gebeurde hetzelfde. Ligt dus misschien toch aan de Nefs.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je de laatste versie van Adobe Camera RAW? En wat gebeurt er als je Adobe Lightroom Beta installeert en probeert?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je witbalans (Color Temperature en Tint) staat gewoon totaal verkeerd.
Probeer de Color Temperature eens rond de 4000-6000 (afhankelijk van het gebruikte licht) en de Tint op 0 te zetten. Dan zul je waarschijnlijk wel normale kleuren krijgen.

Het kan zijn dat de door jouw gebruikte software (versie) de D50 nog niet kent, waardoor hij de witbalans informatie in de NEF verkeerd interpreteerd.