[EXCEL] data ophalen uit andere werkboeken en vastzetten

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 15:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een grote verzameling excelfiles vol met data. Nu is er een overzichtsbestand gemaakt waarin het een en ander wordt samengevat. Deze haalt dynamisch data op uit de andere bestanden. Nu zijn er twee probleempjes:

1. Helaas moeten alle werkboeken geopend zijn om alle data te kunnen updaten. Dat is jammer, maar als ik zo op internet zoek is dat niet anders. Ik zet nu maar de caculatie op handmatig ipv automatisch om constante foutmeldingen te vermijden. Een tip om toch alles te kunnen updaten als de bestanden gewoon nog gesloten zijn zou zeer welkom zijn.

2. We laten dus niet alles meer dynamisch calculeren, maar het vervelende is dat als iemand anders het bestand opent er geen getallen meer instaan maar alleen maar #VERW of #REF omdat de databestanden niet geopend zijn. Op het moment dat ik ze aanmaakte en calculatie uitzet en opsla, dan is de data na openen WEL voor mij beschikbaar zonder dat de databestanden openstaan. Het overzichtsbestand moet door meerdere mensen ingezien kunnen worden en de data moet dus wel blijven 'hangen'. Hoe krijg ik dit voorelkaar? Steeds elke cel met nieuwe data 'plakken als waarde' schiet natuurlijk niet op...

Is deze situatie bruikbaar te houden? Er zal in de komende tijd steeds meer databestanden bijkomen die samengevat in het overzichtbestand moeten komen.