[Zoneedit] Experiencing problems with NS1 NS2 NS3

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een aantal domeintjes geregistreerd staan waarvan ik de DNS door zoneedit laat regelen. Dit werkt eigenlijk vaak goed. Alleen de afgelopen dagen wat minder. Zo kan ik op dit moment geen gegevens ophalenv an beide NS servers voor 1 van mijn domeinen.

Doe ik namelijk een check met www.dnsstuff.com dan reageren beide servers niet. Dit gaat op een knipperlicht manier. (Dan 1tje even wel, dan de andere, dan beide niet)

Dus heb ik een mailtje gestuurd naar zoneedit en dit is de reactie:

Dear Valued ZoneEdit Customer,

The DNS servers ns2, ns3, and ns6 are experiencing malicious traffic which is impairing DNS services from being provided on these servers. Our engineers are diligently working to resolve the problems but we do not have an estimated time to a resolution at this time.

If you are only using these name servers we highly recommend that you purchase a third, and a fourth nameserver. The cost of this service is minimal (only $10.95 for a year per extra nameserver), but the value you receive is huge. Each extra nameserver you add greatly increases the reliability. This will ensure your sites availability

Nu heb ik het vermoede dat ze dit probleem vaker hebben.

Nu is mijn vraag zijn er ook nederlandse oplossing voor deze dienst ? Bij voorkeur net zo gratis als zoneedit :9

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij zo ongeveer elke normale toko waar je domeinen kunt reggen mag je ook gratis gebruik maken van de nameservers. Of zit je bij zo'n ueber-el-cheapo zaak die zelfs dat niet doen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

En zone-edit is echt wel een erge DNS hoster. Die hebben bijv. meerdere IP adressen aan dezelfde A-record gehangen om zo een soort fail-over te creeeren. Hier heeft oa. PowerDNS weer veel problemen mee.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
DGTL_Magician schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:50:
En zone-edit is echt wel een erge DNS hoster. Die hebben bijv. meerdere IP adressen aan dezelfde A-record gehangen om zo een soort fail-over te creeeren. Hier heeft oa. PowerDNS weer veel problemen mee.
Uhhh, dat doet google ook ;-).

code:
1
2
3
Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Addresses:  72.14.207.99, 64.233.187.99, 64.233.167.99

Is overigens heel erg gebruikelijk en wordt round-robin DNS genoemd.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En PowerDNS heeft daar geen problemen mee...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik gebruik Zoneedit al een jaar of 4 (gok ik), nog nooit problemen mee gehad eigenlijk...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb heel af en toe problemen gehad met zoneedit. Maar ik denk dat PowerDNS niks is:

* Mail forwards have a limit of 100 emails per day ** Mailboxes have a 5MB limit

En je hebt maar een beperkt aantal A record die je mag aanmaken per package. Zoneedit is in dit geval goedkoper. En volgens mij is PowerDNS ook niet echt heel nederlands

Voorlopig zit ik nog ff bij zoneedit

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Huh? Over welke PowerDNS heb jij het?

Ah, hosting die PowerDNS heet. Ik had 't over de software zelf :P Die is open source, door een Nederlander geschreven en heeft absoluut die limieten niet. PowerDNS zit achter een aantal ccTLDs, zelfs.

[ Voor 78% gewijzigd door CyBeR op 22-12-2006 18:09 ]

Pagina: 1