remote meerdere pc's monitoren ?

Pagina: 1
Acties:

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 20:31
paar jaar terug was er op mijn school een bepaald programma wat de leraar draaide op zijn pc waarmee hij alle pc's die in het lokaal stonden elke x seconden een beeld zien wat wij ook hadden (soort van remote vieuwing)

mijn vraag is wie weet welk programma ik bedoel en zijn hier ook gratis versies van ?

wil het hier namelijk uitproberen om meerdere pc's te monitoren met betrekking tot surfen onder werktijd (niet op zoek naar informatie van de klant maar msn/myspace/cu2 ed)

alleen om alle 90 pc's met vnc over te nemen is geen optie het liefst heb ik een volledig scherm met daarop +- 30 pc's welke om de zoveel minuten verandert naar de volgende groep.

ik hoop dat mijn uitleg begrijpbaar is. zit atm nog te zoeken op google naar het programma maar nog niet veel suc6..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 23:59
Usermonitor, google het maar eens.

• AjDuLion
zijn er ook nog meer alternatieven ?

wat ik zo 1 2 3 zie is niet bepaald ideaal..

het liefst heb ik echt avatar grote schermpjes zodat er zoveel mogelijk screens op 1 scherm kunnen.

(in de toekomst is het namelijk mogelijk dat er een 32'' lcd tv aan de muur komt te hangen met hier alle pc's als plaatje in te staan om real time te monitoren)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 16:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet een proxy neer met logging...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• AjDuLion
hier willen we ook naartoe gaan maar dan met een ISA server..

dat monitoren moet er ook komen meer om te kijken dat ze wel blijven werken en niet gaan stoeien met onderlinge e-mail en spelletjes spelen (policy's staan redelijk dicht maar het moet ook fair blijven)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ISA is ook een proxy ;)

Maar, waarom dan nog moeilijk doen met allerlei Tools om te kunnen spieken op desktops?

Plaats een goede proxy, zet enkel de websites open die mensen nodig zijn om hun werkzaamheden te kunnen doen. Deel "vrij internet" selectief uit, en verwijder alle spellen en overbodige zut van de werkplekken. Disable het kunnen draaien van overige software en klaar...

Het stiekem meekijken met medewerkers komt ook behoorlijk kinderachtig over... Let ook even op de wetgeving mbt. privacy ed.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Sanako Study 100 of Sanako Study 500 zijn uitstekende programma's hiervoor.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Waarschijnlijk was dat programma NetSupport School.

Word namelijk ook bij mij op school gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door robvanderaart op 21-12-2006 11:45 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:00
Bij ons gebruiken ze NetSupport, werkt best aardig.

*Edit
Rob was me net voor :( :9 :P

[ Voor 29% gewijzigd door CrashOverDrive op 21-12-2006 11:49 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kerio Network Monitor :) Die hadden wij gebruikt op stage, werkt prima :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• AjDuLion
Question Mark schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:37:
ISA is ook een proxy ;)

Maar, waarom dan nog moeilijk doen met allerlei Tools om te kunnen spieken op desktops?

Plaats een goede proxy, zet enkel de websites open die mensen nodig zijn om hun werkzaamheden te kunnen doen. Deel "vrij internet" selectief uit, en verwijder alle spellen en overbodige zut van de werkplekken. Disable het kunnen draaien van overige software en klaar...

Het stiekem meekijken met medewerkers komt ook behoorlijk kinderachtig over... Let ook even op de wetgeving mbt. privacy ed.
klopt maar mbt tot de privacy is het hiet heel strikt mensen hier moeten een geheimhoudingsverklaring tekenen..

er staan hier dan ook 4 pc's waar ze netjes wel internet mogen gebruiken in hun eigen tijd.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:42:
Sanako Study 100 of Sanako Study 500 zijn uitstekende programma's hiervoor.
imperata was dit vroeger wat ook gebruikt werd bij mijn school dit programma zocht ik inderdaad.

we gaan even kijken hoe of wat we dit kunnen gaan inplementeren de ISA server heeft toch meer voorrang omdat deze meer nut heeft kwa beveiliging en blokken.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 11:28

Jimbolino

troep.com

angel00008 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:47:
[...]
klopt maar mbt tot de privacy is het hiet heel strikt mensen hier moeten een geheimhoudingsverklaring tekenen..

er staan hier dan ook 4 pc's waar ze netjes wel internet mogen gebruiken in hun eigen tijd.
Een geheimhoudingsverklaring heeft weinig met privacy van de werknemer te maken.
Als je mee gaat kijken op het scherm van de medewerker dan moet dit van te voren zijn afgesproken. De werknemer moet vooraf weten wat er met de informatie (wat er op zijn scherm staat) gebeurt (welke concequenties e.d.). Zijn hier vooraf geen afspraken over gemaakt dan ben je in overtreding met de privacy wetgeving.

Ik weet dat je met radmin meerdere vensters tegelijk open kan zetten (redelijk makkelijk) en deze kan scalen naar postzegelformaat. Met dameware kan dit ook, maar dat programma is misschien te uitgebreid voor je doel...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit mag dus niet zonder uitdrukkelijke kennisgeving en dan nog is dit een heel zwaar middel een rechtbank zal dit niet leuk vinden en slecht accepteren. Je baas mag ook niet boven iedere werkplek een camera hangen om te kijken wat je doet. Het doel en het middel moeten in verhouding zijn, en kijken of iemand niet prive zit te internetten is dit nooit. Succes

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• AjDuLion
maar leg mij dan eens uit hoe een school dit verantwoord ? want dit is in theorie hetzelfde dilemma waar je mee zit ? hoe hebben zij dit dan geregeld ?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 11:28

Jimbolino

troep.com

als het goed is staat er een disclaimer op het moment dat je de pc aanzet/inlogt

bij ons staat er "druk op ctrl-alt-del om akkoord te gaan"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

angel00008 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:57:
maar leg mij dan eens uit hoe een school dit verantwoord ? want dit is in theorie hetzelfde dilemma waar je mee zit ? hoe hebben zij dit dan geregeld ?
Voor een school kan ik het me nog voorstellen dat zij het gooien op "educatieve ondersteuning", een docent kan meekijken en ingrijpen op het moment dat deze constateert dat een student een fout maakt. En dan nog mag het alleen als het vantevoren bekend gemaakt is, bv. middels een disclaimer...

Onze helpdesk kan ook meekijken met eindgebruikers, echter pas na toestemming van de eindgebruikers. Op het moment dat de helpdesk wil shadowen krijg de gebruikers een melding met de vraag of dit akkoord is, kiest de gebruiker voor "Nee" dan kan er niet geshadowed worden.

Echt stiekem meekijken, zoals jullie willen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk triest....

Pagina: 1