Mac in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Iack85
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08-2022
Hey hallo,

Ik zit sinds kort met een paar vrienden in huis en een van die gasten heeft dus een Mac(vraag me ook niet waarom). Maar dus we willen zeg maar alles op een netwerk zetten voor bestanden te sharen ed.

Ik heb een beetje gekeken, maar ik kon t niet echt vinden. Iemand enig idee hoe ik dit moet verwezenlijken?

Alvast bedankt!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat 'ie stijl en klasse heeft en geen meeloper is? :P
Ik heb een beetje gekeken, maar ik kon t niet echt vinden. Iemand enig idee hoe ik dit moet verwezenlijken?

Alvast bedankt!
Gewoon windows shares aanmaken en je vriend laten connecten naar smb://ip-adres/sharenaam.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Iack85
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08-2022
oke gewoon ff windowsshares aanmaken :D is dat een speciaal protocol ofzow. Ik heb wel een werkgroep aangemaakt en had gehoopt dat r ook zoiets op de mac zou staan, maar dat kon ik dus niet vinden.

Hints pls :D

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
voorkeuren -> delen -> windows delen

PSN: djmurcielago

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Alleen om die Mac ook te laten sharen is iets lastiger heb je een tooltje voor share point deze doet dat goed. Hoop wel dat het een OS X mac is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:10:
[...]

Omdat 'ie stijl en klasse heeft en geen meeloper is? :P
offtopic:
Volgens mij is Apple de nieuwste hype ondertussen, dussuh ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Om bestanden op de Mac computer te sharen via het Windows sharing protocol moet je het volgende doen:
System Preferences > Sharing > vink aan 'Windows Sharing'. Klik vervolgens op 'accounts' om in te stellen welke lokale accounts geshared mogen worden. Vervolgens kunnen de Windows vriendjes in hun Explorer intypen: "\\naam_van_de_apple_computer.lan\gebruikersnaam", als inloggegevens moeten de inloggegevens van de Apple computer worden ingevoerd. Kan de computer niet worden gevonden? Typ dan het IP adres van de computer in in plaats van de naam. Let wel op dat op deze manier de complete home directory van de gebruiker wordt gedeeld.

Om vanaf de Apple computer in de Windows share te komen moet je het volgende doen. Open Finder, typ in "Command > K" (Apple > K), typ het URL van de share in, in plaats van \\computernaam\share moet er worden ingevoerd: smb://computernaam/share.
heeft dus een Mac(vraag me ook niet waarom)
Ik zal het niet vragen hoor, mij is het wel duidelijk waarom hij een Mac heeft gekocht, het is mooi spul ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 22-12-2006 13:18 ]

🌞🍃

Pagina: 1