Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cd's wisselen

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 18:13

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hallo,
nu dat ik eindelijk mijn ipod heb aangeschaft is de volgende uitdaging om al mijn cd's (plm 200) te gaan rippen. heeft er ooit iemand wel eens een site gezien waarop iemand een wisselaar heeft gemaakt voor een 'normale' computer-cd-rom?

de bedoeling is dus: cd-lade open. oude cd er af, nieuwe cd erin, cd-lade dicht, rippen etc

De nieuwe cd's liggen allemaal op een stapel of op een stokje om vallen te voorkomen

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Er is een keer door een tweaker volgens mij een LEGO-system met een mindstorms blok een CD-wisselaar gemaakt :)

Gevonden: http://www.redfrontdoor.org/cd-changer.html

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 09:10
Lego zelf heeft hier ook een bouwtekening van gehad, maar de link is niet meer actief op internet.
Dit was om een stapel versche CD's te fikken.
Zag er wel tof uit!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Zoiets heb ik ook al eens willen maken, ik heb dat lego ontwerp volgens mij wel eens gezien, zij werkten met rupsbanden, en een draaiend wieltje dat in het "gat" van je CD drive omhoog komt en de cd eruit duwt.

Ik heb daar ooit een afbeelding van gezien, en die was veel kleiner dan al de grote dingen die je op internet vind.

Dit heb ik ook ooit gevonden. Dit is niet voor rippen, maar voor kopieeren, ze zijn zo te koop (wel duur, maar zelf maken is natuurlijk beter)

Afbeeldingslocatie: http://www.cddimensions.com/images_products/DRI-CD-6-PCI.jpg

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 13:02
Als je 4 cd-rom spelers hebt en software die automatisch gaat rippen op het moment dat je de cd er in doet kom je al een heel eind.

Maar vind 200 cd's nog wel meevallen. Je zal met 4 cd-rom speler er nog wel 2 daagjes mee zoet zijn maar dat valt toch wel mee. En een stuk goedkoper.

Verwijderd

Ja, dat bestaat. Moet je even goed rondvragen bij een professioneel informatiebeheer bedrijf. Werkt precies hetzelfde als een normale CD-wisselaar in de auto, alleen dan dus voor je PC.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ja maar voor die ene keer ga je natuurlijk niet die onzin aanschaffen. Ik zou het gewoon met de hand ff doen, anders even creatief wezen met wat stappen motors ;)
Pagina: 1