USB Harddisk niet actief tijdens boot sequence

Pagina: 1
Acties:

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 16:51
Ik heb gisteren een WD MyBook gekocht, met als doel om er Ubuntu 6.10 op te zetten. Mijn idee was dan dat ik in principe Ubuntu draai, maar als ik de USB disk afkoppel c.q. uitzet, start de PC op van de interne disk waar Windows op staat. Ik heb dit ook op deze manier ingesteld in m'n BIOS. Ik heb het een keer voor elkaar gekregen dat hij inderdaad van de externe drive startte en toen kreeg ik ook netjes Ubuntu.

Het lijkt er op dat de hard disk te vroeg of te laat opgestart is om herkend te worden tijdens de boot sequence. Als ik eerst de hard disk aanzet en daarna de PC, dan gaat de disk weer op standby voordat de PC in de boot sequence zit. Als ik eerst de PC aanzet, is de hard disk pas geinitialiseerd na de boot sequence. Is dit een bekend probleem met deze specifieke externe HD, of is dit een algemeen probleem? Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Mocht 't niet lukken, dan ga ik 'm gewoon ruilen tegen een interne disk en gewoon met een boot menu werken. Dat-ie extern was, was voor mij een extra'tje en niet een vereiste.

Xbox Live: Chevalric