Toon posts:

Applescript fout 1312

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applescript gemaakt, dat script heb ik altijd gebruikt met kleine aanpassingen erin.
ik sla het script iedere keer op als run-only application.
Voorheen ging dat altijd goed als ik die 'applicatie' uitvoerde. Echter nu doet die het ineens niet meer.... en krijg ik een foutmelding "could not run the script as1 because of a program error, fout -1312"

In Script editor vind die geen fouten en kan ik hem daarin wel uitvoeren /runnen
ook als ik hem niet als run-only opsla kan ik hem uitvoeren.

waarom moet die dan run only opgeslagen worden... omdat ik niet wil dat de code (makkelijk) gelezen kan worden.

tevens heb ik ook nu af en toe problemen om het script op te slaan, ik krijg dan een melding overeen disk error, maar weet niet of dit er iets mee te maken heeft....

iemand een idee? ( op google heb ik 3 dingen gevonden met als enige conclusie dat er niet als run-only opgeslagen moet worden zonder uitleg van de oorzaak )

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

TeeDee

CQB 241

Heeft het niet te maken met privileges? Lang geleden dat ik met AppleScript gewerkt heb vandaar.
Als het een script wat op OSX draait, dan zou je ook kunnen overwegen om er een bash van te maken als uiterste redmiddel.

gaat even in zijn little black book kijken...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal niks veranderd aan privileges ofzo, dus zou niet weten waarom dit ineens gebeurt.
Het script komt op cd te staan en is dus niet gebonden aan een systeem (ik heb zelf os x server)

ben nog verder aan het zoeken geweest.
apple errors beginnend met -13.. zijn HFS disk errors, alleen alle lijsten met foutcodes die ik kan vinden lopen van -1300 tot -1305. zie
http://www.appleerrorcodes.com/

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

TeeDee

CQB 241

Op http://www.cocoadev.com/index.pl?HowToSupportAppleScript staat de volgende melding:
Useful OSA error codes are in the "AppleScript errors" or "Apple event manager" sections of MacErrors?.h.
Heb hier helaas geen Mac bij de hand, maar misschien kan je daar iets vinden.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Ik zou zeggen revert is naar een eerdere versie en kijk welke wijziging deze error geintroduceerd heeft. Misschien probeer je nu de Finder opnieuw te starten ofzo. Via google ben ik een paar hits tegen gekomen met -1312 en ze leken Finder restarts gemeen te hebben en dezelfde symptomen te hebben als jij. Scripteditor gaat prima, standalone app error 1312.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe het kan, maar als ik het script nu selecteer en in script editor een nieuw script aan maak en dan op sla als run only, dan werkt het wel.
misschien dat het dan toch aan rechten/ privileges ligt? ik heb wel via disk utility alle privileges geverifieerd en hersteld....

iig bedankt voor het meedenken!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Applescript-vragen horen niet hier maar in Apple Talk; zie ook Waar hoort mijn topic? :)

PRG>>APL

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1