Toon posts:

Materiaal + koude

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier nogal redelijk veel materiaal en nu staat dat bij ons altijd in de loods, probleem is, daar is geen verwarming :x

Dus nu staan al die versterkers, boxen, basskisten, cd spelers, mengpanelen, movingheads, led tubes, strobo's, lasers, etc.. allemaal in de kou, misschien binnenkort zelfs vrieskou?

Is dit erg? Persoonlijk denk ik van wel dat dat niet zo goed is voor al dat materiaal, of vergis ik me? Iemand een oplossing?

Ik heb al gelezen dat het normaal niet zo'n kwaad kan als er maar geen grote temperatuurschommelingen zijn.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Denk dat vrieskou niet echt bevorderlijk is voor apparatuur. Als het maar ingepakt is kan het in zoverre geen kwaad, maar vrieskou is volgens mij wel schadelijk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:12:

Ik heb al gelezen dat het normaal niet zo'n kwaad kan als er maar geen grote temperatuurschommelingen zijn.
Dat klopt wel redelijk. Lage luchtvochtigheid helpt wel, anders krijg je zo'n vriezer-effect (in zichzelf niet zozeer schadelijk, als je maar zorgt dat 't weg is als je apparatuur aan wilt zetten :P)

't probleem met temperatuursschommelingen is dat 't metaal als 't warmer wordt uitzet, en inkrimpt als 't kouder wordt. Als dat te vaak en te snel gaat, krijg je dat 't metaal scheurtjes gaat vertonen en da's redelijk funest bij electrische toepassingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is luchtvochtigheid heel erg belangrijk, verder staat in de handleiding van de meeste apparatuur de minimal opslag temperatuur wel opgegeven.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Meestal als we het nodig hebben halen we het uit de loods, gaan opzetten, en dan paar uur wachten totdat het materiaal de goede temperatuur heeft en niet meer vochtig is ofzo.

Maar is die temperatuur schommeling dan niet te hard? Zo van een ijskoude loods in een ijskoude camionette en dan ineens binnen in een warme zaal? Al het materiaal zit trouwens in flightcases.