Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Financiering voor 2de hands auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Naar aanleiding van dit topic:

Repareren of andere auto kopen

Heb ik dus een andere auto gekocht een Daewoo Nexia. Helaas heb ik maar weining plezier van deze auto :(
Gister, na ongeveer 2 maanden in mijn bezit, kreeg ik pech onderweg. Dus de ANWB gebeld en die constateerde dat waarschijnlijk de koppakking lek is :( (de auto begon slecht te lopen, en kwam veel witte rook uit de uitlaat en onder de motorkap verdampte er ook koelwater op het spruitstuk).
Dus eens rondgebeld, kosten voor de reparatie liggen al gauw op 700 euro :'( .
Maar goed als dat het enige was had ik hem wel laten repareren, maar er is meer aan de hand met de auto:

* Automatisch versnellingsbak schakelt 's morgens niet zo lekker
* Auto trilt hevig in het stuur bij 120 km/u
* Auto trilt ook flink bij wat harder remmen

Als ik al deze punten bij elkaar neem lijkt het mij niet verstandig om hier nog geld in te gaan steken.

Dus willen we gaan kijken voor een andere auto (alweer) maar nu meteen goed. Helaas hebben we niet zoveel spaargeld (net 2 maanden getrouwd + flinke verbouwing van ons huis) dus wordt het een beetje lastig allemaal.

Dus ik vroeg me af of het voor 2e hands auto's van 2 tot 3000 euro ook mogelijk is om daar een financiering voor af te sluiten? En aan wat voor maandkosten je dan ongeveer moet denken?? Dit in verband met inkomen en hypotheek enzo.

Hail to the king baby!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 21:31

Mike78

Always

Tuurlijk is dat mogelijk. Maandlasten zou ik zo niet weten. Ik zo echter wel kiezen voor iets waarbij je boetevrij kan aflossen. (Doorlopen krediet bijvoorbeeld). Zo ben je er zo snel mogelijk vanaf.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Een 2ehands auto van 3000 euro noem ik niet 'meteen goed' maargoed.

Financiering is prima mogelijk. Kijk eens op de website van je bank of ga er eens langs. Doorlopend krediet of persoonlijke lening. Voor 3000 euro zul je wel op een lopend krediet uitkomen. rente? zo'n 8% meestal. over 3000 euro is dat dus 240 euro per jaar = 20 euro per maand. Rente. Zonder aflossing. Meestal mag je van een lopend krediet boetevrij aflossen wat je wilt dus als je een keer een meevaller hebt kun je dat in 1x erin flikkeren om die 3000 euro omlaag te duwen. En dus ook de maandelijkse rente.

Denk er wel om dat je als je de auto kapot rijdt of er iets anders mee krijgt zoals nu bij die Nexia, je nog wel aan die lening vastzit. Dat is altijd kut. Maargoed. Voor 3000 euro is dat prima te overzien lijkt me zo.

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 21-12-2006 10:09 ]

Have a wheelie good weekend!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FragDaddy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:57:
Maargoed. Voor 3000 euro is dat prima te overzien lijkt me zo.
Ja vind je? Nu is er schijnbaar al geen geld en als deze auto ook kapot gaat kom je in mijn optiek een beetje in een vicieuze cirkel waar je dan moeilijk weer uit komt. Zo raken dus een hoop mensen in de financiele problemen.

Ik zou persoonlijk nooit geld lenen om iets te kopen waar ik feitelijk het geld niet voor heb, maar misschien is dat in deze situatie anders

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• FragDaddy
Gunner schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:01:
[...]

Ja vind je? Nu is er schijnbaar al geen geld en als deze auto ook kapot gaat kom je in mijn optiek een beetje in een vicieuze cirkel waar je dan moeilijk weer uit komt. Zo raken dus een hoop mensen in de financiele problemen.

Ik zou persoonlijk nooit geld lenen om iets te kopen waar ik feitelijk het geld niet voor heb, maar misschien is dat in deze situatie anders
Sommige mensen hebben een auto nodig om naar hun werk te komen!? Geen auto = geen werk = geen geld = geen huis..

Nou weet ik niet of dat voor de TS ook zo is, maar ik neem aan dat hij ook wel bedenkt dat als 'ie geen auto nodig heeft, beter geen geld kan lenen om een auto te kopen.

En financiele problemen.. het gaat om 3000 euro. Als je een baan hebt en een koophuis kunt betalen/onderhouden dan moet 3000 euro geen onoverkomelijk bedrag zijn lijkt me zo. Ook al los je het niet direct af (wat stom is.. zo snel mogelijk aflossen!) dan is het met 24 euro per maand rente ook wel te overzien zijn. Het gemiddelde internet abbo kost meer.

Daarbij vraagt de TS niet of het verstandig is om geld te lenen, maar of het mogelijk is en zo ja, wat het dan kost.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 21-12-2006 10:08 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 10:20

BFS

Rude awakening

Gunner schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:01:
[...]

Ik heb dat in het verleden wel gedaan maar raad het niemand aan, ik zou het zo goed en kwaad als het gaat nog uit proberen te zingen en zelf geld opzij te leggen voor een nieuwe auto.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• urk_forever
@FragDaddy: Niet echt goed, maar beter als de Nexia die ik voor 700 kocht. En inderdaad ik heb een auto nodig om bij mijn werk te komen. Als ik hem niet nodig had had ik het wel uitgesteld.

@Gunner: Je hebt gelijk, ik doe het ook liever niet. Maar omdat we net een aantal grote uitgaven hebben gehad (bruiloft en verbouwing) hebben we op dit moment even niet zo het geld liggen voor een auto. De maandlasten is niet zo het probleem daar is nog wel genoeg ruimte in voor de auto.

@BFS: Dat zou ik het liefste nu ook doen. Maar ik moet even die overbrugging over en ik heb wel een auto nodig.

Dus ik zou nou weer een auto van een 7 a 800 euro kunnen kopen en hopen dat hij het uithoudt tot het eind van volgend jaar en dan eens kijken hoe we ervoor staan.
Of toch een wat duurdere auto financieren.

Hail to the king baby!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FragDaddy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:04:
Daarbij vraagt de TS niet of het verstandig is om geld te lenen, maar of het mogelijk is en zo ja, wat het dan kost.
Die vraag kan je beantwoorden zonder een topic te openen. Je wordt immers elke dag op de radio/tv/krant verteld hoe makkelijk je bij Leen en consorten een krediet kan krijgen?

• BFS
  • Laatst online: 20-11 10:20

BFS

Rude awakening

urk_forever schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:11:

Dus ik zou nou weer een auto van een 7 a 800 euro kunnen kopen en hopen dat hij het uithoudt tot het eind van volgend jaar en dan eens kijken hoe we ervoor staan.
Of toch een wat duurdere auto financieren.
Mijn advies zou inderdaad zijn om nu een goedkopere auto aan te schaffen en later een duurdere aan te schaffen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• urk_forever
Gunner schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:11:
[...]

Die vraag kan je beantwoorden zonder een topic te openen. Je wordt immers elke dag op de radio/tv/krant verteld hoe makkelijk je bij Leen en consorten een krediet kan krijgen?
Wehehe, als ik vertrouwen in Leen en consorten had dan had ik hier geen topic geopend.

Hail to the king baby!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Als de auto op zich je niet boeit (en daar ga ik vanuit, als je een Nexia koop), dan zou je ook kunnen overwegen een nieuwe auto te kopen, diverse merken bieden auto's van ongeveer 9000 euro aan en het verschil in kosten weegt dan goed op tegen het feit dat je geen onderhoudskosten hebt.

En wat het lenen betreft: vooral goed vergelijken, want er zijn enorme verschillen in tarieven.

[ Voor 14% gewijzigd door StevenK op 21-12-2006 10:24 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Ik vraag me toch ook wel af of je die auto wel goed heb bekeken toen je hem kocht...
Trillen bij 120 en remmen moet je toch merken bij een proefrit.

• urk_forever
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:25:
Ik vraag me toch ook wel af of je die auto wel goed heb bekeken toen je hem kocht...
Trillen bij 120 en remmen moet je toch merken bij een proefrit.
Tja, het was een week voor ons trouwen en van de vorige auto was de apk al een maandje of 2 verlopen. Ik was nog druk in ons huis bezig dus had er eigenlijk niet zoveel tijd voor, heb toen alleen een kort stukje in de buurt gereden en dat ging allemaal wel goed.
Maar goed dat is mijn eigen schuld.

Hail to the king baby!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:57:
Een 2ehands auto van 3000 euro noem ik niet 'meteen goed' maargoed.
Een auto kopen vind ik toch een beetje gokken, je kunt proefrijden etc maar het blijft een machine die stuk kan gaan. Vaak genoeg gezien dat een 2e hands auto van ~10.000 ook niet goed was.
Zelf kocht ik ook auto's tussen de 1000 en 2500 en die hebben het alle 3 toch een aantal jaren uitgehouden bij 20 tot 40.000 km/jaar.

Verder, voor zover ik er verstand van/ervaring mee heb:
* Automatisch versnellingsbak schakelt 's morgens niet zo lekker --transmissie olie verversen?
* Auto trilt hevig in het stuur bij 120 km/u --wielen laten uitbalanceren
* Auto trilt ook flink bij wat harder remmen --nieuwe remschijven?
Op zich geen dure reparatie's
En na een reparatie rustig rijden als de motor koud is(voor het geval je dat niet deed), door een te hoge belasting van een koude motor kan die koppakking gaan lekken.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
offtopic:
Een koppakking kost ~10 euri, waarom zou een reparatie dan in godsnaam 700 euri kosten? Ik weet ook wel dat de auto ver uit elkaar moet, vooral met moderne auto's met allerlei elektronica en injectieshit waarbinnen het motorblok verstopt zit, maar zo duur zal het toch niet zijn om te laten vervangen? :S

Verwijderd

Man-uren, alles draait om man-uren...

Of probeer iemand binnen een Daewoo-club zo gek te krijgen om je te helpen?
Onderdelen tip:

http://www.carpartsonline.nl/
http://www.h-base.nl
http://www.autopartsonline.nl

en sloop van Deijne

Verwijderd

ik zou een lening nemen van 8000 euro, je betaalt uiteindelijk ongeveer 9000 euro, voor dit geld (eventueel spaargeld erbij en inruil oude auto) kan je een zeer goede auto kopen uit 2000/2001 met minder dan 100.000KM erop.

ik zou echter proberen dit bedrag in 2 jaar af te lossen.

uiteraard heeft deze lening grote impact op een eventuele hypotheek verstrekkening. hoe erg dat is kan je op elke hypotheek website calculeren.

• FragDaddy
Ricvdp schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:39:
offtopic:
Een koppakking kost ~10 euri, waarom zou een reparatie dan in godsnaam 700 euri kosten? Ik weet ook wel dat de auto ver uit elkaar moet, vooral met moderne auto's met allerlei elektronica en injectieshit waarbinnen het motorblok verstopt zit, maar zo duur zal het toch niet zijn om te laten vervangen? :S
Je hebt vaak ook een nieuwe kleppendeksel pakking nodig :P Maar ook dat kost je de kop niet hoor. Wat je nekt is de tijd die het kost als je het niet zelf kunt/wilt doen.

man man man. om de koppakking te vervangen moet de kop eraf (duh) en dat is tijdsrovend.. Eerst moet er wat ruimte gemaakt worden.. dan koelvloeistof eruit laten lopen. Dan de inlaat en de uitlaat van de kop losmaken. De nokkenasketting moet los, misschien de nokkenassen er even uit om dit te kunnen doen. Vervolgens moet het kleppendeksel eraf en de kop eraf. Dan moet het oppervlak waar de kop op het cylinderblok aansluit schoongemaakt worden. Oude pakking eraf en hopen dat alles netjes blijft.. zo niet moet de kop en het blok gevlakt worden.

Dan nieuwe pakking erin en in elkaar zetten. Daarbij er aan denkend dat je bijvoorbeeld de kop weer netjes in de juiste volgorde op moment aantrekt en dat je de nokkenasketting er goed oplegt en de kleptiming goed stelt! Anders start je de motor en dan kun je gedag zeggen tegen je klepjes. Alles weer in elkaar schroeven.. Jah dat kost wel een dagje werk (minstens!).. en dan is 700 euro ineens niet meer zoveel geld he.

Daarnaast zou ik me eerst eens afvragen waarom die koppakking er in de eerste plaats tussenuit is geblazen. Dat hoort niet te gebeuren en is er dus misschien niet ergens anders iets mis?

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 21-12-2006 11:00 ]

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
FragDaddy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:56:
[...]

Je hebt vaak ook een nieuwe kleppendeksel pakking nodig :P Maar ook dat kost je de kop niet hoor. Wat je nekt is de tijd die het kost als je het niet zelf kunt/wilt doen.

man man man. om de koppakking te vervangen moet de kop eraf (duh) en dat is tijdsrovend.. Eerst moet er wat ruimte gemaakt worden.. dan koelvloeistof eruit laten lopen. Dan de inlaat en de uitlaat van de kop losmaken. De nokkenasketting moet los, misschien de nokkenassen er even uit om dit te kunnen doen. Vervolgens moet het kleppendeksel eraf en de kop eraf. Dan moet het oppervlak waar de kop op het cylinderblok aansluit schoongemaakt worden. Oude pakking eraf en hopen dat alles netjes blijft.. zo niet moet de kop en het blok gevlakt worden.

Dan nieuwe pakking erin en in elkaar zetten. Daarbij er aan denkend dat je bijvoorbeeld de kop weer netjes in de juiste volgorde op moment aantrekt en dat je de nokkenasketting er goed oplegt en de kleptiming goed stelt! Anders start je de motor en dan kun je gedag zeggen tegen je klepjes. Alles weer in elkaar schroeven.. Jah dat kost wel een dagje werk (minstens!).. en dan is 700 euro ineens niet meer zoveel geld he.

Daarnaast zou ik me eerst eens afvragen waarom die koppakking er in de eerste plaats tussenuit is geblazen. Dat hoort niet te gebeuren en is er dus misschien niet ergens anders iets mis?
En dan nog brengen ze je die tien euro voor de koppakking zelf in rekening!! De schoften. :+

• urk_forever
@bite: Het zijn allemaal geen dure reparaties, maar als je alles bij elkaar op gaat tellen is het wel veel geld, en om nou zoveel geld te besteden aan zo'n auto vind ik maar niks. Al dat geld daar zie ik nooit meer wat van terug!
Allebei mijn vorige auto's die ik kocht heb ik ook tijden in gereden en veel kilometers. Dus het kan wel goed gaan alleen met deze Nexia heb ik wat minder geluk.

@X.ecxel: Een hypotheek hebben we al dus daar zit het probleem niet in ;)

Hail to the king baby!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51

Meneer aard

Porsche rulez!

The - DDD schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:02:
[...]

En dan nog brengen ze je die tien euro voor de koppakking zelf in rekening!! De schoften. :+
Vaak zit het in een kit, waar gelijk alle pakkingen etc bij zit en vaak ook klepseals. Het kost inderdaad vrij veel tijd zoals hierboven al is aangegeven om een koppakking te vervangen. Het is ook raadzaam de kop te laten vlakken, ook het onderblok moet geprepareerd worden; Dit wil zeggen dat de oude pakking resten eraf geschuurd moeten worden en gecontroleerd worden op vlakte.

Raadzaam is het dan wel om alles gelijk te vervangen, lees Distributieriem + spanrol. De boel ligt dan toch los en de werkuren om die riem erop te leggen zitten er toch al in. Spanrol + riem kost je de kop niet.

Je kan voor 3000 euro een goede of slechte auto kopen..Keuren helpt maar af en toe komt er wel iets doorheen. Persoonlijk zeg ik als je tevreden bent/was met die nexia gewoon maken. Dan heb je een technisch goede basis om zo verder te kunnen rijden en naderhand te gaan kijken (mocht je deze willen inruilen over een tijdje) voor een andere.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

urk_forever schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:37:
@bite: Het zijn allemaal geen dure reparaties, maar als je alles bij elkaar op gaat tellen is het wel veel geld, en om nou zoveel geld te besteden aan zo'n auto vind ik maar niks. Al dat geld daar zie ik nooit meer wat van terug!
Allebei mijn vorige auto's die ik kocht heb ik ook tijden in gereden en veel kilometers. Dus het kan wel goed gaan alleen met deze Nexia heb ik wat minder geluk.

@X.ecxel: Een hypotheek hebben we al dus daar zit het probleem niet in ;)
owh ok.

vaak is het zo dat je door te investeren in een oude auto achter de feiten aan gaat lopen, en je in de loop der jaren meer aan reparaties betaalt dan dat je aan rente betaalt als je nu geld leent.

de kans op een kut auto is op een bedrag van 8000 ook aanwezig maar niet zo groot als bij een auto van 2000.

Ik zat onlangs ook in zo`n sitautie met mijn vriendin d`r auto (veel klein gebreken maar reed verder wel goed, alleen totaal geen comfort en luxe) en nu hebben we toch een gedeelte geleend en morgen kan ze een ford focus uit ophalen bij de dealer..

-bj: 2000
-100.000km
-1.6 liter
-nette velgen
-airco
-nieuwe spoiler erbij gekregen
-chromen uitlaatstuk er bij gekregen (had van mij niet gehoeven)
en dat voor 8100 euro

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
kan je geen overwaarde van je huis opnemen?

misschien even het topic moven naar WI, daar hebben ze meer verstand van leningen geloof ik

[ Voor 52% gewijzigd door 418O2 op 21-12-2006 12:27 ]

Verwijderd

Mss kort door de bocht, maar auto verkopen en tijdelijk met het OV en wanneer je alles weer duidelijk en op de rit hebt weer naar een auto kijken?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Dat 120 > trillen, en remmen bij hevige snelheden > trillen.

Dat heb ik ook eens gehad, kostte me een nieuwe velg. Zat een héél klein knikje in (niet met het oog te zien). Boven de 120 schudde je bijna uit je auto ;)

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:47

Metro2002

Memento mori

tja koppakking laten vervangen, wielen laten balanceren, nieuwe transmissieolie, nieuwe remschijven erop (die zijn denk ik krom) en je bent 1000 euro kwijt maar wel weer een rijdende auto.
Nog altijd minder dan dan een andere kopen voor 3000 euro waarvan je nog maar moet afwachten wat daar allemaal mee is.

Ik zou persoonlijk nooit lenen voor een auto, als je dat ding in de prak rijdt heb je én geen auto én een schuld. Koop dan eerder een klein goedkoop hok tijdelijk en rij daarin (een suzuki alto of subaru jumbo ofzo), die dingen blijven echt wel rijden en kosten 3x niks in aanschaf. Dan kun je sparen voor een betere auto.

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:19

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik zou ook nooit geld lenen voor een andere auto.
Ik had een oude Peugeot 306, moest nieuwe APK krijgen, daarvoor moest vervangen worden: 1x draagarm, stabilisatiestangrubbers, aandrijfassen, uitlaat. Vervolgens nog een storing in de elektronica, waardoor je eerst een knop om moet zetten om spanning op de brandstofpomp te krijgen. Deze bak ('94) voor 350 euro verkocht aan een garage.
Zelf een Golf 3 gekocht uit '92 (qua leeftijd wel achteruit) voor 400 euro, 150 euro uitgegeven aan nieuwe schijven en blokken en een nieuwe achterbumper en ik heb een hele leuke auto voor € 200,- .
Daarbij kan ik op elke willekeurige sloop onderdelen vinden, wat met de Peugeot ook wel anders is.
Ik zou nu voor zo min mogelijk geld een rijdende auto met een jaar APK kopen en dan sparen voor een betere / nieuwere.
Als je geld gaat lenen, is de kans zeker aanwezig dat je moet afbetalen voor een auto die stuk is.

Verwijderd

Ik koop direct een goede auto :P

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:18:
de kans op een kut auto is op een bedrag van 8000 ook aanwezig maar niet zo groot als bij een auto van 2000.
Die kans is even zo groot. Een auto van € 2000 kan zelfs in een betere staat zijn dan die van € 8000.
Er zijn meer factoren nodig dan bouwjaar en prijs.

BMW 535D

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

km stand zegt heel wat meer dan prijs. En het allerbelangrijkste hoe er in gereden is natuurlijk. Een met "normaal verstand" bereden auto met > 300.000 km kan beter zijn dan een afgejakkerde bak met 100.000km. De optische staat van de auto en het interieur geven een indicatie hoe er door vorige eigenaars met de auto is omgegaan. Voor 3000 euro koop ik genoeg auto's waarmee je nog minimaal 2 jaar kan rijden zonder grote problemen. 100% garantie dat het ook lukt heb je nooit. Zekerheid is niet te koop maar je kunt wel zekerheid vergroten door je ogen open te houden en goed op te letten wat je koopt.

[ Voor 110% gewijzigd door under-world op 21-12-2006 15:43 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

418O2 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:26:
kan je geen overwaarde van je huis opnemen?
Volgens mij kan dit allang niet meer, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.......

Elect a clown, expect a circus.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
gewoon hypotheek verhogen

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
hypotheek verhogen kan wel (alleen de rente is niet aftrekbaar). Nadeel is dat je vaak nog hogere kosten hebt (b.v. huis laten taxeren) en dat het vaak vanaf 10.000 ofzo is. Rente is wel wat lager natuurlijk :)

Ik had voor me werk ook een andere auto nodig (mijne was echt op) maar kon gellukig via me vader een bedrag lenen. Geen rente en andere poespas erbij. Maar toch wil ik het dit jaar proberen en het geheel af te lossen (heb de auto nu een half jaar).

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik ben 4500€ ofzoiets gaan lenen bij de bank.
En ik betaal iets van een 200€ per maand af op een termijn van 2 jaar.

Een dikke 11% rente, omdat het een tweedehandswagen was :/

De Nederbelg !

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Auto financieren, alles goed en wel...maar los daarvan: hou je er even rekening mee dat als je een auto financiert of er een lening voor afluit, dat je hem dan wel het beste all risk verzekerd? Koop je hem op afbetaling of met geleend geld (is in weze 1 pot nat) en je rijdt hem total loss zonder all risk verzekering, dan mag je alsnog die lening helemaal aflossen. Ook al heb je dan geen auto meer. En dan is er dus GEEN geld meer voor een nieuwe/andere auto, of je moet nog een lening afluiten.

Kortom: auto op afbetaling = all risk verzekeren :)

Geloof me, je zou de eerste niet zijn die jaren aan het terugbetalen is voor iets wat ie niet meer heeft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zoek ff een beun op.. die maakt hem wel voor 200 ofzo, ben je ook klaar
zijn genoeg beunen in de polder ;)

• paQ
  • Laatst online: 10:04

paQ

The Eagle schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:36:
Auto financieren, alles goed en wel...maar los daarvan: hou je er even rekening mee dat als je een auto financiert of er een lening voor afluit, dat je hem dan wel het beste all risk verzekerd? Koop je hem op afbetaling of met geleend geld (is in weze 1 pot nat) en je rijdt hem total loss zonder all risk verzekering, dan mag je alsnog die lening helemaal aflossen. Ook al heb je dan geen auto meer. En dan is er dus GEEN geld meer voor een nieuwe/andere auto, of je moet nog een lening afluiten.

Kortom: auto op afbetaling = all risk verzekeren :)

Geloof me, je zou de eerste niet zijn die jaren aan het terugbetalen is voor iets wat ie niet meer heeft ;)
waar krijg je een auto van 3000 euro all risk verzekerd :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Grrrrrene
  • Niet online
Waar niet? Het is alleen niet heel gebruikelijk, maar bij mijn auto van 2k euro had ik bij de bank opzich wel de optie om hem all risk te verzekeren :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:53
paQ schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 03:17:
[...]

waar krijg je een auto van 3000 euro all risk verzekerd :?
Waarom zou dat een probleem zijn ? Kosten zijn weliswaar normaal gesproken hoog ten opzichte van de waarde van de auto maar als je zoals bij TS even geen geld hebt, daarom een lening afsluit en wel weet dat de maandlasten het probleem niet zijn kan het wel handig zijn. Je weet dan zeker dat je een andere auto kunt kopen mocht je deze in de prak rijden. Enige risico blijft dat de auto er ook uit zichzelf mee op kan houden net als de huidige en dan zit je wel met een probleem.

Verder kun je, mits je een beetje goed rondkijkt, voor E 3000,- best een prima auto vinden. Heb je misschien niet zo'n superluxe bak, maar daar gaat het ook niet om.

[removed]

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 06:19

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Een auto van € 3000,- all risk verzekeren? Ik zou het niet doen en gewoon het risico nemen. Voor kleine schades draai je toch zelf op i.v.m. teruggang in de no-claim. Schade aan derden wordt met een WA verzekering ook prima vergoed, blijft alleen de eigen fout nog over en met een beetje normale rijstijl parkeer je je auto echt niet zomaar tegen een boom o.i.d..

Maar het blijft zonde, mocht het je toch overkomen. Maar het zou voor mij alleen maar een extra reden zijn om een auto, zeker een 2e hands, niet te financieren.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zorg schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:14:...Nadeel is dat je vaak nog hogere kosten hebt (b.v. huis laten taxeren) en dat het vaak vanaf 10.000 ofzo is...
Bij de meeste hypotheken kun je 10-20% per jaar boetevrij aflossen. Die 10.000,- is dus geen probleem
The Eagle schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:36:...hou je er even rekening mee dat als je een auto financiert of er een lening voor afluit, dat je hem dan wel het beste all risk verzekerd? ...
Financieren is toch gewoon verhullend taalgebruik voor lenen :? Maar goed, een auto van 3.000,- euro All Risk verzekern kost je meer aan premie dan wat je terugkrijgt in geval van een aanrijding. Je kunt het bespaarde geld beter zelf opzij leggen.

Autorijden is nu eenmaal duur en bij zoveel dingen is het heel duur om een goedkope auto te rijden.

Verwijderd

koop alvast niet bij een dealer maar bij een particulier waar alle onderhoudsbonnen nog aanwezig zijn. Zo rij ik alweer 6 jaar lang rond in een auto van 3000 gulden waar ik nog nooit problemen mee heb gehad behalve de standaard slijtage onderdelen zoals remmen e.d.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:27:
koop alvast niet bij een dealer maar bij een particulier waar alle onderhoudsbonnen nog aanwezig zijn. Zo rij ik alweer 6 jaar lang rond in een auto van 3000 gulden waar ik nog nooit problemen mee heb gehad behalve de standaard slijtage onderdelen zoals remmen e.d.
Tsjah en ik zal nimmer een auto bij een particulier kopen. Een particulier geeft me immers geen garantie en ik ben er zelf niet handig mee dus ben ik al snel op een garage aangewezen. Maar mijn budget ligt dan ook een stukje hoger dan van TS.

En als een auto altijd door een dealer is onderhouden is een onderhouds historie ook zo op te vragen.

En waar jij misschien geen problemen hebt hoeft dat natuurlijk niet voor een ander te gelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 22-12-2006 11:35 ]

Verwijderd

Jellabie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:58:
Ik ben 4500€ ofzoiets gaan lenen bij de bank.
En ik betaal iets van een 200€ per maand af op een termijn van 2 jaar.

Een dikke 11% rente, omdat het een tweedehandswagen was :/
Kan je beter een zo hoog mogelijk doorlopend krediet afsluiten. Dan is de rente lager en neem je alleen op wat je nodig hebt.
Voor een krediet van 3000 vragen ze bijv 11% en van 10000 bijv 7%, maar je betaald dan alleen de rente over wat je opneemt daarvan. Wel is het zo dat je maandelijks meer moet aflossen, maar dat wil je voor een auto toch en zit je een keer erg krap kan je altijd weer een beetje opnemen om de termijn te voldoen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:47:
[...]

Kan je beter een zo hoog mogelijk doorlopend krediet afsluiten. Dan is de rente lager en neem je alleen op wat je nodig hebt.
Voor een krediet van 3000 vragen ze bijv 11% en van 10000 bijv 7%, maar je betaald dan alleen de rente over wat je opneemt daarvan. Wel is het zo dat je maandelijks meer moet aflossen, maar dat wil je voor een auto toch en zit je een keer erg krap kan je altijd weer een beetje opnemen om de termijn te voldoen.
Dit is wellicht niet aan te raden voor mensen die makkelijk teveel geld uitgeven. Tevens is de hoge rente een stok achter de deur voor de minder gedisciplineerden onder ons.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
je hebt er misschien niks aan, maar neem misschien iets low-budget met nieuwe apk zodat je op de gok een jaar goed kan rijden

Ik heb (student)een ford mondeo uit 94 gekocht voor 950 euro en nu 4 maanden later echt nog nooit gezeur mee gehad.

hiervoor had ik een fiat tipo uit 88 gekocht voor 450 euro hierbij sloeg alleen de koelings ventilator niet automatisch aan 8P, maar ja toen met een schakelaar opgelost en hierbij kwam ook 8 maanden(tot inruil) geen extra kosten.

Misschien toch een idee om een auto rond de 3k te kopen, zoals je zelf aangaf en hier mee te rijden tot die het begeeft en hopen dat, dat na de afbetalings tijd is.

[ Voor 15% gewijzigd door wd200 op 28-12-2006 19:48 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb ook even een tijdelijke lening moeten afsluiten voor een auto (de speciale auto was er iets te vroeg) Iets van €3000,-
Neem een doorlopend krediet, die kan je namelijk TUSSENTIJDS KOSTELOOS extra geld inlossen.

Ik heb er één bij OHRA voor 6,5% en OHRA is een goede toko.

www.casarodriguillo.com

• Wok
  • Laatst online: 22-11 20:28

Wok

Dakloos...

Als het even kan zou ik voor een (tweedehands) auto geen lening afsluiten. Onder de streep betaal je toch een fiks bedrag aan rente (==weggegooid geld).

Ik heb nog even teruggekeken naar de mankementen aan de Nexia:

- Koppakking: €700
- Automaat schakel 's ochtends niet lekker: laat de bakolie eens verversen.
- Auto trilt bij bepaalde snelheden: laat de auto even uitlijnen.
- Auto trilt bij remmen: remschijven zijn waarschijnlijk kromgetrokken. Vervangen of (indien nog voldoende dik) afdraaien.

Totale kosten komen bij elkaar dan op €800-€1000 (afhankelijk van of je nieuwe remschijven monteert of ze laat afdraaien). Vervangen van remschijven en bakolie verversen zou je eventueel zelf nog kunnen doen (al dan niet met hulp van een handige vriend/kennis/buurman), zodat je daar ook nog weer de kosten van de arbeidsuren kunt uitsparen :)

Mij advies is daarom ook om die €1000 in de Nexia te steken, zodat je dan weer een lange tijd zonder (grote) problemen kunt doorrijden. Bovendien heb je dan meer zekerheid over de staat van onderhoud dan bij een andere auto van 3k...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• urk_forever
Ik heb via mijn werkgever ook de mogelijkheid om een lease auto te krijgen. Dus waarschijnlijk wordt dat hetgene wat ik ga doen.
Dan hoef ik geen kredieten af te sluiten en kan ik toch een nieuwe auto rijden. Zie ook dit topic:

Auto kopen goedkoper dan leasen?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Een auto kopen van 700 euro en verwachten dat je er jaren probleemloos mee rondkart is natuurlijk een illusie. Maar door em bij te houden weet je wel wanneer het volgende gaat komen en wat je er aan kwijt gaat zijn. Auto's zijn net bedrijven: je moet vooruitzien, goed begroten en de hindernissen nemen om het rijden ervan tot een succes te maken...
Mijn advies is repareren, of gelijk een nieuwere auto kopen met financiering. Je betaalt daar wel langere tijd aan, maar als je jezelf een bepaalde aflossingsstrategie oplegt heb je 10k makkelijk in 2 jaar afgelost. En daarna, als je dan 2 jaar later weer een andere auto moet, en je spaart wat je normaal zou aflossen, dan heb je geld genoeg om het weer goed te doen, maar ook een auto die nog wat waard is. Geld verdienen doe je niet op een auto, tenzij je oldtimers opknapt, maar je kunt er wel zo effectief mee omgaan...

Maar een leaseauto is natuurlijk helemaal handig. Geen sores, altijd vervangend vervoer en de bijtelling is vaak een stuk minder dan de maandlasten in het geval dat ie van jezelf zou zijn.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
Roenie schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:46:
[...]
Bij de meeste hypotheken kun je 10-20% per jaar boetevrij aflossen. Die 10.000,- is dus geen probleem
Ja maar dan moet die ruimte in het aflossingsvrij gedeelte natuurlijk wel aanwezig zijn. Het betekent niet zo dat als jij 10% boetevrij mag aflossen dat je ook die 10k zo weer kan opnemen ;)
Stel: waarde huis is 100.000
Hypotheek restschuld is 100.000 = 0,0 ruimte
En tegenwoordig met kostenkoper meefinancieren is het niet vreemd dat de huidige hypotheekschuld gelijk is aan de waarde v.d. woning. (k.k. is al gauw een 2 jaar lang hypotheeklasten betalen....)

Daarnaast moet de woning ook, aantoonbaar, meer waard zijn. Dus als de hypotheekschuld gelijk is dan moet de waarde v.d. woning wel hoger zijn dan die 100.000, dit moet dus wel aangetoond worden. En verder moet het ook mogeijk zijn op basis van het inkomen.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1