Goedemorgen iedereen,
Aan de hand van een ander topic[gister] ben ik er al achter hoe ik het beste waardes in een 3d array kan opslaan.
Echter, vandaag liep k tegen een ander probleem aan. Ik wil graag kijken of een waarde al in de array is meegegeven.
De code die ik nu gebruik is:
@robbert
en met deze foreach lees k m uit:
Nu wou ik graag willen kijken of er al een waarde aanwezig is in een array, aangezien ik gister alle ID's in 1 array had, alle namen in 1 array en alle aantallen in 1 array was dit geen probleem.
Zou ik dit nu moeten doen dmv een lus? of is er een "snellere" manier?
bvd,
Nick
Aan de hand van een ander topic[gister] ben ik er al achter hoe ik het beste waardes in een 3d array kan opslaan.
Echter, vandaag liep k tegen een ander probleem aan. Ik wil graag kijken of een waarde al in de array is meegegeven.
De code die ik nu gebruik is:
@robbert
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $product = array( array("id" => "303980393", "naam" => "naam1", "aantal" => 1), array("id" => "303980394", "naam" => "naam2", "aantal" => 2), array("id" => "303980395", "naam" => "naam3", "aantal" => 3), array("id" => "303980396", "naam" => "naam4", "aantal" => 4) ); ?> |
en met deze foreach lees k m uit:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php foreach ($product AS $p){ echo $p["id"] . " " . $p["naam"] . " " . $p["aantal"]; } ?> |
Nu wou ik graag willen kijken of er al een waarde aanwezig is in een array, aangezien ik gister alle ID's in 1 array had, alle namen in 1 array en alle aantallen in 1 array was dit geen probleem.
Zou ik dit nu moeten doen dmv een lus? of is er een "snellere" manier?
bvd,
Nick