Toon posts:

Is de Ati radeon aan te raden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me geforce DDR nu al langer dan een jaar, maar naar mijn gevoel is er wat ontiegelijk mis met dat ding, oa ook omdat de framerate van mijn kaart ver onder het gemiddelde licht van wat het hoord te zijn, als ik me config.cfg reset, dus alles fris na installatie trek ik in demo1 maar 66 FPS!!!!!!!!!!!!!
me broer met een tnt1 en p3-450 haalt 30 fps!

een tnt2ultra kan 66 fps halen in die demo! Had naar creative gebeld en volgens die lui is er nix mis mee want een geforce2 ultra trekt volgens hun ook 60fps (yeah right).

ik zat te denken om een Ati radeon te nemen, het schijnt dat ie kwalitatief betere kwaliteit levert en ondanks ietsjes langzamer veel geraffineerder en verfijnder is dan een Nvidia geforce is..

moet nog ff kijken, maar ik ben niet zo tevreden met nvidia kaarten, had voor me geforce DDR een voodoo3, in windows was het beeld zoooo fijn en still, met die geforce was het beeld in q2 scherper maar 2d in windows merkte ik een tikkeltje rillerigheid....

ik heb een duron900 en abit kt-7, En het zal worden gebruikt voor Quake3arena te spelen ;)
ofcoz speel ik q3 wel totaal getweaked (alles heel erg lelijk textures uit enzo) op 800x600 zodat ik de maximale snelheid eruit kan pompen, als het maar 10frames zou verschillen vergeleken bij een gf2 gts maar voor de prijs een 100tje goedkoper is is het interressant genoeg voor me :)

daarnaast ben ik op zoek naar goede en betrouwbare kwaliteit en mooi beeld, en iets dat goed compatible is met me AMD systeem, en niet na een jaartje intensief gebruik maar 50% presteerd van hetgene dat het moet presteren (de TNT vond ik een prima kaart btw) ik heb een beetje me vertrouwen verloren in die geforce kaarten :| En om nou zo'n ontiegelijk grote voodoo5 in me kleine kast te gooien zie ik ook niet echt zo zitten :)

mening plzz

BVD

Verwijderd

ik zit een beetje met het zelfde dillema. ik heb ook een creative gf1 DDR die er ook al weer langer als een jaar in zit. 2D is echt verschrikkelijk op een iiyama 22" en wil dus ook iets anders. Nou w8 ik persoonlijk op de nieuwe generatie ati's omdat er dan denk ik wat irritante problemen uit zijn gehaald (trillingen op diamontron monitors ja hjs en bomberman is te verhelpen met patch maar toch :) ).

Aan de andere kant een radeon vivo 64mb ddr oem (die volgens mij ook gewoon op 200mhz wil) kost nu nog maar 550 gulden.

Ik weet niet of ik de keuze nu niet nog moeilijker heb gemaakt maar ik w8 dus persoonlijk op de nieuwe generatie en doe het nog ff met mijn gf1 die eigenlijk gewoon nog snel genoeg is.

suc6 iig

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beetje geinformeerd :)

ati radeon 32mb ddr kan ik krijgen voor f 439,11 (ophalen in utrecht, ik woon heel dichtbij)
ati radeon 64mb ddr + tv/out kan ik krijgen voor f 591,22 + f 15,- verzendkosten (moet uit belgie komen)

maar nu hoor ik mensen praten over driver ellende met Ati dus ik twijfel :?

maar anyway, f 439,- voor een 32 mb radeon is geloof ik niet veel :)

btw ik heb een 17" iiyama diamantron... als ik je hoor praten over trillingen, zou het dan nog wel verstandig zijn een radeon te nemen ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kep van het weekend een 64 Vivo in actie gezien met Quake3.... Maak je maar geen zorgen, beeld is perfect...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je zou denken dat de nieuwe indeling, wat duidelijker zou zijn, blijkbaar niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

rustig maar frank
Pagina: 1