Toon posts:

[Asus A8N32 SLI-Deluxe] bij opstarten stroom probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gisteren mijn pc geupgrade:

AeroCool Aero-engine II gamercase
AeroCool Turbine Power 550 watt
Asus A8N32 SLI-Deluxe s939 mobo
Amd Athlon 64 4000+ s939
Asus EN7600 GT 256 MB
Hitachi deskstar 400 GB SATA II 16 MB
768 MB RAM (wordt nog Kingston 2x1 GB dualchannel, als dat binnen is)
verder nog een verlichte sata en ide rounded kabel, allebei op 4 pin molex (verlicht)

Dit systeem loopt als de brandweer, echt lekker snel en stabiel, niks mis mee verder, alleen heb ik een klein dingetje:

Elke keer als ik het systeem afsluit, en ik wil hem weer aanzetten, dan kan ik op de aan/uit knop drukken wat ik wil, maar dan gebeurt er niks, geen fans die gaan draaien, geen kik, niks (alsof je hem niet indrukt dus)
het lampje op het mobo brand wel en ook de powerled brandt.
Ik moet dan eerst de stroom eraf halen (door de voeding op 0 te zetten), ff wachten tot het lampje op het mobo uit is en dan de stroom er weer op zetten. dan doet ie het weer gewoon en is er verder niks aan de hand.. resetten gaat overigens wel normaal.

Wat kan dit zijn? ik heb al naar de system panel connector gekeken, volgens mij zit alles goed, volgens het boekje, en ook met kleuren aangegeven, ook al kloppen sommige kleuren niet, op het mobo is de plaats van de pwrsw bijv. fel geel terwijl het kabeltje wit met oranje is (maar dat zal wel met de verschillende kasten te maken hebben denk ik). Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit onderdeel het lastigste vind van het assembleren, dus het kan zijn dat het alsnog niet goed zit.

Verder is de kast + voeding eerder gebruikt met mijn vorige mobo/cpu/graka/hdd, dus ik denk niet dat het aan de voeding ligt.

Op zich is het geen groot probleem, stroom eraf en er weer op, klaar.. maar die handelswijze is natuurlijk wel een beetje kolder, en ik vraag me af of het ook goed is? elke keer een klap stroom? ik heb wel een Belkin surge protector, dus in dat geval wel steeds een juist gedoseerde klap :P ,maar of dat veel uithaalt weet ik niet..

Alvast bedankt :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan het altijd nog proberen met een andere voeding, al is het gewoon om je eigen voeding uit te sluiten. Anders test je de lijnen eens met een multimeter, dan kom je er ook snel genoeg achter.

Wauw, een sig!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
je power switch kan het haast niet zijn. Of je mobo zitten 2 pinnen die contact maken als je je power switch in drukt. Het lijkt me HEEL sterk dat deze 2 pinnen na het afsluiten ineens ergens anders op aangesloten zitten.

Probeer een andere voeding zoals outerspace al zegt, en wees er zeker van dat je mobo niet ergens sluiting staat te maken.

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 02:13
Hmm, ik hou deze even in de gaten. Heb namelijk pas een soortgelijk probleem gehad met een epox s939 bord. Duurde een kwartier voordat het bord (2ehands) aan wilde gaan (totaal geen spanning) en daarna als ik 'm uitzette via windows en vervolgens weer aan wilde zetten dan gebeurde het regelmatig dat er even een stroomstootje door het bord ging om vervolgens te zwijgen. Stekker uit de voeding of voeding switch en dan deed hij het weer vrolijk. Maar een nieuw bord gekocht en dat draait perfect. Voeding is overigens een coolermaster 450w die al een jaar probleemloos werkt. En nu nog steeds.

Verwijderd

Even een oud topic kicken, ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem. Mijn PC draait ongeveer 1,5 jaar naar alle tevredenheid. Ik sluit mijn pc gisteren af, wil hem even later opstarten, zie ik dat het power lampje aan aan het branden is. Ik druk de power knop in. Helemaal niks. Stroom eraf, stroom er weer op, lampje gaat weer aan.

De pc start gewoon niet meer op. Gisteren is het me toch nog gelukt na een keer de stroom er af te hebben gehad de pc weer prima op te starten. Alleen nu lukt mij dit helemaal niet meer. Heb een andere power cable gebruikt, maar dat helpt weinig. Een andere voeding heb ik niet 1 2 3 liggen.

De system specs:

Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed 249482 36
G.E.I.L GX22GB5300SDC, 2048 MB, DDR2, PC5300,.. 7E1012IBIE8K0003 36
Antec Sonata II, Zwart 249392 36 <-- inclusief voeding
Club3D GeForce 8500 GT, 256 MB, DDR2, PCI Exp.. 33-098-070408287 24
Zalman CNPS9500 AT 249702 24
Western Digital Raptor, 36 GB, 10000 RPM, 16 .. WMANT1056303 60
MSI P6N SLI-FI, Retail 601-7350-010K0703003830 36
Antec PRO 92mm DBB, 92 x 92 x 25 mm, 249722 24
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM

Wat ook erg opvalt is, dat als ik aan de achterkant van mijn pc luister er een soort piepend geluid is als de pc uitstaat. Dit verdwijnt als ik de power cable er uit trek.

Is dit een geval van kapotte voeding of zou er ook wat anders kunnen zijn?

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 09:14
Mmh, dat piepende geluid komt mij bekend voor. Was bij mij ook de voeding....bij mij ging het ook gepaard overigens met een lichte brandlucht, daarna dus alleen maar een piep als ik 'm aanzette/
Wellicht even een voeding van iemand lenen en even controleren....

Het leven is hard...een stoeprand ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Varkentje, het is niet de bedoeling om oude topics te kicken met de melding 'dit probleem heb ik ook', zeker niet in dit geval waarbij je werkt met compleet andere hardware.

Hiervoor kun je beter een nieuw topic openen volgens het PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.