Toon posts:

[isa 2006 en webserver]Extrene sessies op eenzelfde ip?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet niet of ik diet goed ga uitleggen, maar probeer me te volgen:

Ik heb de volgende situatie:

code:
1
2
Internet -> [extern ip] -> [versatel adsl 2 router] -> [isa 2006 en iis webserver]
Internet -> [extern ip] -> [     192.168.0.1      ] -> [        192.168.0.6      ]

Alle externe sessies die je via het web maakt naar mijn webserver denkt iis van dat ze van het ip adres 192.168.0.6 komen, je ziet dit bijvoorbleed terug in een gastenboek op de webserver, waarvan je met admin rechten kan zien van welk ip er comments zijn achter gelaten.
Deze staan altijd op "from ip: 192.168.0.6", in plaats van het externe ip van de bezoeker.

Ik heb ook een ftp draaien, maar in die logfiles zie je wel netjes het ip van externe clients.
Daarom denk ik ook dat ik het probleem niet in de router moet zoeken maar in de config van isa 2006.

Heeft iemand enig idee, ik ben al bezig geweest op isaserver,org, maar ik weet niet zo goed waar ik in het engels op moet zoeken, gezien ik zelf het probleem maar amper kan omschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen lijk ik het gevonden te hebben:

Er zit in ISA 2006 een verschil tussen web publishing en server publishing.
Bij Web stuurt ie juiste ip niet mee, en bij server wel.

Gooi maar dicht :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:55:
Ondertussen lijk ik het gevonden te hebben:

Er zit in ISA 2006 een verschil tussen web publishing en server publishing.
Bij Web stuurt ie juiste ip niet mee, en bij server wel.

Gooi maar dicht :)
fout.

Bij webpublishing maak je gebruik van de reverse proxy. Dus in principe krijg je dan altijd hetzelfde ip te zien. Maar hiervoor heeft ms een handig vinkje gemaakt om toch het originele ip in je weblogs te krijgen.

Server publishing is gewoon portforwarding.

Webpublishing heeft zeker de voorkeur!