[ASIO/USB] device spoorloos na installatie webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn nieuwe Logitech QuickCam Communicator STX geinstalleerd en kan sindsdien in geen enkel controlpanel mijn USB-connected Alesis IO2 geluidsinterface meer terugvinden.

Alleen in de Audio-setup van GuitarRig en andere native ASIO applicaties staat de interface er nog tussen, terwijl deze voor de installatie van de webcam nog wel gewoon vanuit de Windows control panels te selecteren was en ook m'n primaire playback device was voor de DirectX output van WinAMP.

De aanwezige audio-hardware op m'n systeem bestaat uit:

Alesis IO2 op USB (losse controller)
Logitech QuickCam Microphone op USB (onboard controller)
Creative Audigy 2 ZS op PCI
MS Bluetooth audiostack via USB BT dongle (andere onboard poort)

Herinstallatie van de drivers voor de IO2 heeft het probleem niet mogen verhelpen...zijn er bekende problemen met 2 USB audio devices naast een PCI geluidskaart? Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met de twee ASIO-devices (Audigy & IO2).

Ik heb in de supportfora van Logitech en Alesis gezocht, maar kon daar geen vraag/antwoord combinatie vinden die overeen komt met mijn probleem. Het komt er volgens mij op neer dat er niet meer dan 2 DirectSound enabled devices in het systeem kunnen werken en dat hierdoor de device niet meer enumerated wordt in de keuzelijsten van o.a. ASIO Setup (Cubase LE) en andere applicaties die gebruik maken van de Windows Device Manager voor enumeraten van audio-apparaten. Kan iemand mij dit bevestigen of richting een oplossing wijzen?

• MissingDog
  • Niet online
*bescheiden schopje*

Heb ondertussen nog even gezocht, maar nogsteeds niks definitiefs. Het is weer een van die dingen.....geen zin om PC opnieuw te installeren.

• MissingDog
  • Niet online
*schop!* Onverwacht toch vakantie gekregen de komende dagen, nog steeds geen zin om de PC opnieuw te installeren...maar wel de tijd ervoor....moet er dan toch maar weer van komen. Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen? Inmiddels is de checklist met wat er al geprobeerd is de volgende qua troubleshooting:

- alle USB devices ontkoppelen
- alle drivers met uninstaller deinstalleren
- 80x herstarten tussendoor
- Alesis driver keer op keer opnieuw installeren na het verwijderen van een apparaat
- Andere USB poorten proberen
- Handmatig registry doorwandelen op zoek naar een verklaring
- Andere PC proberen (geen problemen aangetroffen)

Bovenstaande is al geprobeerd...PCI kaarten uitbouwen etc heb ik echt geen zin in en lijkt mij niet de 'way-to-go' aangezien de huidige setup exclusief webcam maandenlang goed gedraaid heeft. Ik hoor graag wat ideeen mbt. bovenstaande.