Rooklucht - hoe te verwijderen uit het systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 4.456 views sinds 30-01-2008

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik heb gisteren een pc van iemand overgekocht die flink rookt. Moet hij zelf weten, heb ik geen problemen mee, alleen de pc braakt een sigarettenlucht uit als ie aan staat. Mijn vraag: hoe kan ik dit zo snel mogelijk kwijt raken? Een dag ofzo laten draaien in een goed geventileerde ruimte?

Hier kon uw advertentie staan

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Dat is wel wat ik heb gedaan. in m'n slaapkamer :P het kostte mij ongeveer een week om die lucht eruit te krijgen.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

In ieder geval even goed de stofzuiger er doorheen lijkt me. Dat scheelt al heel wat.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gooi anders een luchtverfrisser in de kast :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even afnemen met een doekje met lekker geurend schoonmaakmiddel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21
is die lucht er ooit nog uit te krijgen dan?
ik heb ook eens zo'n pc gekregen, en stinken :| . er zat zelfs tabak in de muis (met zo'n balletje)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Zo'n anti-rook verfrisser doet wonderen. Gewoon in je kast zetten en dan is het ergste zo weg.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik weet niet hoe het komt, maar ik kan rook in mijn pc blazen en het ding stinkt nog niet. Maargoed, laatst een pc gehad die 3 maanden in een kelder had gestaan en een raar luchtje had.

Wat ik gedaan heb? Alle Fans losgehaald en flink schoongemaakt, de buitenkant helemaal gepoetst, alles gestofzuigd en de voeding vervangen (ja die meurde ook en kon ik niet open maken).

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Ik kocht een keer een laptop van iemand, zware shag onder het tobo.. een lucht echt niet te geloven....

ik zou hem een nacht in de schuur zetten (terwijl ie aan staat), met de zeikant van de kast open.. nadat je hem helemaal schoon gemaakt hebt (zoveel mogelijk)

wat je ook kan doen is, aan de voorkant (als daar een 'inlaat' fan zit).. een geurkartonnetje van de pomp voor hangen (zo'n dolfijntje)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 00:00 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:03

Theo

moederbord

Je moet de kast en de voeding even openhalen en de (delen van de voeding en pc) behuizing met een nat doekje schoonmaken, eventueel zelfs met een sopje. Dan haal je de actieve coolers los (cpu, gpu, chipset enz) en maak je de koelblokken (alleen het metaal, niet de fans) schoon (sopje, of in een emmer heet water) en de fans ontdoe je van de bagger. Als laatste ga je even met een stofzuiger door de hele pc heen (ook de voeding).

7400 Wp op het dak

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

poepkop schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:52:
Ik weet niet hoe het komt, maar ik kan rook in mijn pc blazen en het ding stinkt nog niet. Maargoed, laatst een pc gehad die 3 maanden in een kelder had gestaan en een raar luchtje had.

Wat ik gedaan heb? Alle Fans losgehaald en flink schoongemaakt, de buitenkant helemaal gepoetst, alles gestofzuigd en de voeding vervangen (ja die meurde ook en kon ik niet open maken).
Als dat ding bij een kettingroker heeft gestaan dan ruik je dat echt wel. Dat is niet te vergelijken met wat rook er in blazen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Oh gut deze klacht heb ik ooit ontvangen van wie ik een 17 inch crt had verkocht .
Ik zelf ben ook een roker en heb tijden dat ik meer als een jaar niet rook maar ik ruik het echt niet .

Dus mijn vraag computer jij met je neus in je kast :X

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 17:33

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:02:
Oh gut deze klacht heb ik ooit ontvangen van wie ik een 17 inch crt had verkocht .
Ik zelf ben ook een roker en heb tijden dat ik meer als een jaar niet rook maar ik ruik het echt niet .

Dus mijn vraag computer jij met je neus in je kast :X
[nerd modus on]
De schoonheid van een dual Xeon setup, het horen schakelen van je raid 5 4 WB Raptor 150 GB schijven, het spinnen van een dvd.......... :+
[/off]

Zonder gekheid, ik had de pc een meter of 4 naast me staan, XP aan het installeren, maar nog rook ik de pc. Komt deels waarschijnlijk ook door het feit dat ik en mijn vrouw nog nooit hebben gerookt, en die lucht dan makkelijker oppikken.

Hier kon uw advertentie staan

• mphilipp
  • Laatst online: 13:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Heet water met een scheut spiritus helpt goed. Alles wat je af kunt nemen, afnemen. De rest moet er dan maar af slijten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Of met de hoge drukspuit 8)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bord onder de kraan :) Batterijtje eruit>op de verwarming leggen>paar daagjes laten drogen en weer inbouwen :) De kast kun je idd. gewoon afnemen.

Verwijderd

idd, met het batterijtje eruit gaan een moederbord prima in de vaatwasser, niet te heet wassen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Deze dingen in je kast modden (heb je gelijk een extra fan B) )

Afbeeldingslocatie: http://www.scjohnson.nl/media//corporate/nl/nl_products_brise-circulair.jpg

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12 17:00
Grappig....alle rokers roepen "Ik ruik niks, hoor".....

Dat is inderdaad bekend. De neuzen van rokers zijn een stuk minder goed (door de rook gaan de geursensoren in je neus stuk, en groeien ze niet makkelijk aan). Als niet-roker kan ik eerlijk zeggen, dat als iemand in een huis rookt, ALLES naar rook ruikt. Bij kettingrokers is het erger dan casual, maar ruiken doe je het altijd. Ik koop dus bij voorkeur ook niets van rokers (inclusief huizen....), simpelweg door de stank.

En wat je er aan kan doen....tsja....zet je PC buiten, zet hem een aantal dagen aan, en HOOP dat het weg is. Waarschijnlijk niet, maar je kan het proberen. Verder afnemen met een alcohol kan ook helpen. Water ben ik wat huiverig voor, gezien de hoeveelheid roestbare onderdelen in een PC, maar je kan het proberen..
Als alles niet lukt, en het blijft stinken, kan je luchtverfrissers of de vuilnisbak gebruiken.

Copy.com

• BlackBull
  • Laatst online: 08-12 19:19
de rookdeeltjes gaan op alles zitten, maar hechten zich vooral goed met/op stof. Gewoon heel flink stofzuigen dus, kaarten eruit. sloten stofzuigen, zo stofvrij mogelijk maken. Misschien de kast gewoon lekker soppen (wel ff de hele reutel elektronica eruit halen).

en eventueel gewoon vol rammen met ambi pur.

• Wapster
  • Laatst online: 03-11 20:12
ik raad inderdaad aan eens goed die kast te stofzuigen.
Ik was laatst bij een vriend van me, wiens vader veel sigaren rookt. En de pc van z'n vader werd te warm, ik maak die kast open en in die kast lagen gewoon allemaal stukjes sigaar en as etc, ook het koelblok van de pc zat onder.

Gewoon alles zo goed mogelijk schoonmaken en anders misschien zo'n busje perslucht kopen, en daarmee kijken of je allles schoon kan blazen...

Verwijderd

tja.. ook gehad met een grote tv van mensen die honden hadden, en dan riekt dat gewoon naar "hond" ... :p
Wat doe je er aan? afstandbediening gewoon open en in de afwasmachine en de rest van de tv keer afnemen met spons met 1 of ander chemisch bloemenfestijn luchtje..
Dan riekt je kamer 2 weken naar hond, voor je eigen gevoel in ieder geval, en daarna riekt je tv als je er dichtbij komt nog een extra 2 weken naar hond. Daarna merk je het niet meer.

Met je pc kan je het wat makkelijker doen natuurlijk; open maken, alles wat niet electronisch is (kast etc) kan je gewoon afnemen met een natte spons. Overige zaken kan je gewoon schoonblazen/stofzuig. Zaken als fans kan je ook prima schoon krijgen en je voeding kan je ook uitblazen/zuigen/openmaken. Dan een maandje doorbijten ;)

• jjonkie
  • Laatst online: 10-12 15:07
Ik heb dit ook een keer gehad met een pc.

Vanbinnen schoonmaken met een doek/stofzuigen, dat scheelt al veel.

Wil je het echt oplossen...... nieuwe psu ! voila geen stank meer ! maar de geur van nieuwe electronica (heerlijk :-))

• tsunami69
  • Laatst online: 12-12 19:16
wil je de lucht definitief uit je kast dan moet je iets hebben wat kortsluiting veroorzaakt, de vonkjes en de stof die daar bij vrijkomen nemen de brand/rooklucht weg (techniek komt uit de brandschadesaneringsbranche)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ozon dus?

• BlackBull
  • Laatst online: 08-12 19:19
tsunami69 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:40:
wil je de lucht definitief uit je kast dan moet je iets hebben wat kortsluiting veroorzaakt, de vonkjes en de stof die daar bij vrijkomen nemen de brand/rooklucht weg (techniek komt uit de brandschadesaneringsbranche)
kan je dat wat meer toelichten?

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mijn eerste gedachte was: Nitroglycerine, dat wil wel helpen. :+ Alleen wordt daarna natuurlijk de werking niet meer gegarandeerd... ;)

Voor muren en plafonds heb je zooi die rookaanslag verwijdert, verkrijgbaar in de bouwmarkt. Het is een van de dingen die HG (meen ik) verkoopt. Redelijk aggresief spul, maar werkt ws goed op systeemkasten en plastic (zelf hebben we er een kunststof plafond mee schoon gekregen). Koper zou ik wat voorzichtig mee zijn, da's toch wat gevoeliger... Proberen op een oud printplaatje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:31:
tja.. ook gehad met een grote tv van mensen die honden hadden, en dan riekt dat gewoon naar "hond" ... :p
Wat doe je er aan? afstandbediening gewoon open en in de afwasmachine en de rest van de tv keer afnemen met spons met 1 of ander chemisch bloemenfestijn luchtje..
Dan riekt je kamer 2 weken naar hond, voor je eigen gevoel in ieder geval, en daarna riekt je tv als je er dichtbij komt nog een extra 2 weken naar hond. Daarna merk je het niet meer.

Met je pc kan je het wat makkelijker doen natuurlijk; open maken, alles wat niet electronisch is (kast etc) kan je gewoon afnemen met een natte spons. Overige zaken kan je gewoon schoonblazen/stofzuig. Zaken als fans kan je ook prima schoon krijgen en je voeding kan je ook uitblazen/zuigen/openmaken. Dan een maandje doorbijten ;)
Ab in de afwasmachine.. nee dan spoor je.. 8)7 :X

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12 18:01
sariel schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:55:zet je PC buiten, zet hem een aantal dagen aan, en HOOP dat het weg is.
Als ik dat zou doen dan is de rooklucht zeker weten weg. En de PC ook... :N

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:37

Thandor

SilverStreak

Is dit een topic waard? De meest praktische redenen werken hier prima. Ouderwets schoonmaken dus. In een PC die altijd in een ruimte heeft gestaan waar gerookt werd zal een flinke bruine massa te vinden zijn. Voornamelijk op ventilatoren en heatsinks. Maak deze schoon met behulp van een stofzuiger en doekjes of wattenstaafjes. Eventueel een geurtje toevoegen naar keuze en klaar is de PC :Y).

Met een geurtje toevoegen zal een simpele deodorant bus al volstaan. Mijn ervaring is dat het zelfs in een draaiende PC gespoten kan worden (uiteraard van afstand, maar wel in een intake fan). In hoeverre dit schadelijk is voor de elektronica durf ik echter niet te zeggen. Ook weet ik niet hoe de voeding zal reageren op een 'overdosis' aan vochtige deodorant lucht. Voorgaande stukje is dus op eigen risico ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.