Toon posts:

SATA disk niet herkend in XP Setup én Bios

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag ook een SATA schijf gaan halen en zit met een probleem bij de Setup van WINXP. Het is de enige schijf die ik voorlopig in die PC steek en dus Windows moet op die schijf komen.

Ik druk bij de setup op F6 en installeer de drivers via een disketje dat ik op een andere PC gemaakt heb via de moederbord-CD. Het installeert dan de drivers en gaat naar het volgende blauwe scherm.

Ik krijg dan "druk op ENTER om XP te installeren". Dat doe ik dan ook en dan zegt hij dat hij geen schijven vindt. Ook in de Bios wordt de schijf niet herkend.

De driver is geinstalleerd, de kabels zijn goed aangesloten, ik voel de schijf draaien, ze is splinternieuw (van daarstraks), ...
En toch herkend hij ze niet.

Ik heb al veel gezocht op internet, maar nog geen enkele bruikbare oplossing gevonden, bij de meesten wordt de schijf wél in bios herkend.
Ben vandaag gewoon al heel de dag bezig me computerprobleem(/problemen) op te lossen. Heb wel wat beters te doen dus als iemand met een werkende oplossing kan komen, ben ik heeel dankbaar.

Mijn setup:
Asus KV8-X SE
Maxtor 160GB SATA II

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou eens in de handleiding nalezen hoe de instellingen in het BIOS moeten staan en hoe je een RAID-array moet aanmaken. Dat moet namelijk vóór je Windows kunt installeren.

Overigens heb je een K8V-X SE :)

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 20-12-2006 23:12 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Kan die K8V wel sata-ii aan? kan me herinneren dat ik ooit eens eens schijf op SATA-1 mode moest zetten voor in een K8V boardje (weet ff niet meer welk K8V MB precies, was wel idd ook een maxtor sata-ii schijf)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 23:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, de K8V kan alleen SATA1 aan dus er moet een jumper omgezet worden op de HD.

ARME AOW’er