Probleem met opnemen van LP naar de pc.

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:55
De bedoeling is om een oude LP op te nemen op de pc.

De tulpstekkers lopen van de pickup naar de PHONO ingang op de versterker. De versterker zelf heeft geen uitgangen maar de equalizer heeft dit wel. Nu heb ik wat lopen spelen met hoe en wat om aan te sluiten, maar ik krijg geen signaal op de pc.

Wat heb ik geprobeerd:
- Tulps van LP naar Phono op versterker en twee tulps van de Equalizer out rechtstreeks naar de pc (Equalizer out en in gaan nornaal gesproken van en naar de Equalizer). Deze optie gaf geen signaal.
- Vervolgens probeer ik de optie TAPE op de Equalizer, normaal gesproken kun je een Cassettedeck aansluiten, dus deze keer 2x tulps van TAPE out (v/d Equalizer) naar de pc. De andere kabels tussen de equalizer en de versterker zijn weer normaal aangesloten. Ook hier helaas geen signaal.

De 3,5" jackplug zit aangesloten op de line-in (de blauwe poort) van mijn Soundblaster Audigy. Ik heb een aantal programma's geprobeerd, te weten AudioCatalyst, Blaze Media Pro en Total Recorder. Geen van de programma's geeft een signaal. Met de LP is overigens niets mis, ik kan het geluid wel over de speakers horen.

Ik weet het dus niet meer, heeft iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:55
Topic kan geclosed worden, LINE IN stond op mute... :)

Mijn YouTube Channel