Toon posts:

temperatuur x1950xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een sapphire x1950xt in mijn pc zitten, nu zag ik tijdens 'just cause' (spel) af en toe zwarte langwerpige puntige driehoeken (niet erg vaak).

Dus ik dacht, ik kijk maar is even naar de temps van mijn kaart. Deze bleken fullload op ~95-100 graden te zitten (volgens de overdrive tab in het catalyst control center).

Is dit niet veel te warm voor een grafishe kaart op stock snelheid?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:24 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
Dat is best wel te warm, toen mn 6800 zo'n 97graden was omdat de koeler een beetje erg vies was kreeg ik ook last van artifacts. Als je hem gewoon in een winkel heb gekocht zou ik hem terugbrengen, als je hem op 't i-net gekocht hebt zou ik een nieuwe koeler kopen en de stock vervangen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:10
met ati trays tools kan je een profiel maken met hoeveel % je fan moet draaien bij een bepaalde temp... mischien moet je daar eens naar kijken

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel een beetje airflow in je kast ?

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:52:
Heb je wel een beetje airflow in je kast ?
Voor de videokaart hangen 2 koelers (voor mn harde schijven) die frisse lucht in de richting van mijn videokaart blazen. En nog 1 achter en boven in de kast die warme lucht naar buiten blazen.

Ik heb overdrive op default gezet, nu word hij tussen de 90 en 95 graden. Is dit nou echt te warm? ik las dat deze kaarten sowiezo al hotties waren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 09:00 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:56:
[...]

Voor de videokaart hangen 2 koelers (voor mn harde schijven) die frisse lucht in de richting van mijn videokaart blazen. En nog 1 achter en boven in de kast die warme lucht naar buiten blazen.

Ik heb overdrive op default gezet, nu word hij tussen de 90 en 95 graden. Is dit nou echt te warm? ik las dat deze kaarten sowiezo al hotties waren.
Overdrive is een soort van automatisch overklokken, toch? Zet dat anders helemaal uit :) En zorg ervoor dat de fan van je videokaart op 100% draait (en controleer dat ook even visueel (niet met de vingertjes dus)). Op mijn 6800 had ik bijvoorbeeld de fan op 'automatisch' staan en toen kreeg ik een melding dat mijn kaart ging terugklokken omdat ie warmer was dan 120ºC. Dit kwam omdat mijn fan (productiefout ofzo, gok ik) niet aanging op 95%, 96%, 97% en alles daaronder, en pas vanaf 98% begon te draaien, dan direct op volle snelheid. Wellicht dat iets dergelijks ook gebeurt bij jouw kaart, of waarschijnlijk is de koeling simpelweg niet toereikend als je gaat overklokken.

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:10
Ik heb precies dezelfde kaart en heb nog nooit zulke hoge temps gehad.
Ik heb tijdens het spelen van F.E.A.R ook wel eens gekeken en toen stond er als het goed is 75/76 oid, dus ja volgens mij is dat best heet? :)
Misschien toch is de airflow bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:04:
[...]

Overdrive is een soort van automatisch overklokken, toch? Zet dat anders helemaal uit :) En zorg ervoor dat de fan van je videokaart op 100% draait (en controleer dat ook even visueel (niet met de vingertjes dus)). Op mijn 6800 had ik bijvoorbeeld de fan op 'automatisch' staan en toen kreeg ik een melding dat mijn kaart ging terugklokken omdat ie warmer was dan 120ºC. Dit kwam omdat mijn fan (productiefout ofzo, gok ik) niet aanging op 95%, 96%, 97% en alles daaronder, en pas vanaf 98% begon te draaien, dan direct op volle snelheid. Wellicht dat iets dergelijks ook gebeurt bij jouw kaart, of waarschijnlijk is de koeling simpelweg niet toereikend als je gaat overklokken.
Hij is niet overgeclocked, hij staat op default, overdrive staat max op stock mem/core speeds.
Pagina: 1