functietoetsen trust toetsenbord aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:28
Ik heb vandaag mijn slimline trust toetsenbord vervangen door een van hetzelfde type. Die oude was gewoon helemaal versleten, de toetsen waren helemaal glad en ze gingen steeds zwaarder.

Nu heb ik dus een half kapot toetsenbord liggen en een goed toetsenbord. Nu dacht ik, daar kan ik vast wel wat mee doen. Dus nu wil ik graag het oude toetsenbord gaan gebruiken als een groot bord met functie toetsen (snelkoppelingen voor programma's, mediaplayer etc.). Nu zoek ik dus software of speciale drivers waar ik dit mee in kan stellen voor dit ene toetsenbord. Ik kan helaas niet programmeren dus zelf nieuwe drivers schrijven gaat niet werken. Ik heb zowel google als got geprobeerd en ik kon er eigenlijk niks over vinden. Ik vond een website van microsoft met een programma om de functietoetsen voor Microsoft toetsenborden aan te passen.
Ik vond ook een programma geschreven door iemand hier op GoT, Superkeys. Dit kan wel de functietoetsen herkennen alleen kan hij waarschijnlijk niet 2 voor de computer dezelfde toetsenborden apart aansturen en hij kan de functietoetsen niet uitschakelen. Er kan wel een andere actie aan toegevoegd worden maar de standaard actie wordt niet geblokkeerd.

Overigens zou ik enig onderscheid kunnen maken tussen deze 2 toetsenborden door de ene op PS2 aan te sluiten en de andere op USB. Ik heb ook iets gelezen over scancodes veranderen in de drivers. Heeft iemand hier meer informatie over?

Mocht dit gewoon niet kunnen dan zou ik wel graag de huidige functietoetsen van mijn werkende toetsenbord aanpassen aangezien ik sommige totaal niet gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernie op 20-12-2006 22:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op (terechte) verzoek:

Move OH -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:28
even een schopje.

Ik denk dat ik ergens met de drivers zal gaan moeten werken. Ik heb echter geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik wil dus de functie van de toetsen van het oude toetsenbord aanpassen. Dus dat de A daar mediaplayer opstart bijv.