(hulp) system freeze

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• zappo3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 13:40
Ik heb een groot probleem waar ik nou al een maand iets aan probeer te doen, maar nu heb ik toch echt hulp nodig. Ik heb namelijk vaak system freeze en ik heb hulp nodig.

Tot voorkort had ik system freeze bij wat ik ook deed. Dit gebeurde dan 18 keer op een dag ongeveer (bij opstarten, outlook gebruiken, word, battleflied 1942 enz.).

Nu heb ik laatst windows opnieuw erop gezet. dit echter zonder resultaat. Ook mijn harde schijf bleek in orde te zijn. Daarna heb ik mijn geheugen getest. Ik had 2 x 265 mb erin zitten (een oude van ongeveer 3 jaar oud en een nieuwere van 1 jaar oud). Nu heb ik de oude eruit gehaald en een nieuwe erin gezet. Hij bevriest dan alleen nog maar bij spellen. ALs ik er 3 inzet dan vriest hij weer bij het gebruik van outlook en als ik er maar 1 in stop dan loopt hij ook vast bij spellen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Systeem:

amd athlon 2500+ 1833 megahertz
256/512/768 mb gehuegen: PC 2700 333 megahertz
Ge-Force 6600 265 mb videokaart
Albatron KX400-8XV moederbord

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Het zou mij weinig verbazen als je mobo bolle/gebarsten elcos heeft, check dat dus ook eens.

• zappo3
hoe kan ik die elco's checken? Bovendien hoe komt het dat als ik er minder/andere stripjes indoe dat hij dan minder vastloopt

[ Voor 55% gewijzigd door zappo3 op 20-12-2006 22:01 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zappo3 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:55:
hoe kan ik die elco's checken? Bovendien hoe komt het dat als ik er minder/andere stripjes indoe dat hij dan minder vastloopt
Gewoon kijken naar die dingen op je bord. Als ze bol staan of gebarsten zijn (en er oranje/bruine toei op zit) dan zijn ze stuk en moeten ze vervangen worden (of het gehele bord).
Dat hij met minder dimms stabieler draait zou kunnen liggen aan 't feit dat je minder vraagt van bepaalde elcos op je bord.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Gaar geheugen?
Brakke voeding?

• zappo3
geen gaar geheugen, geheugen was net nieuw. Brakke voeding zou misschien kunnen, hoe kan ik dat testen/signaleren

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zappo3 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:06:
geen gaar geheugen, geheugen was net nieuw. Brakke voeding zou misschien kunnen, hoe kan ik dat testen/signaleren
Een andere voeding pakken of de huidige doormeten onder belasting.
Over wat voor voeding hebben we het eigenlijk?

Lees de troubleshooter ook eens door die ik gelinkt heb.

• zappo3
oke ik heb de elco's gecheckt. er zijn 4 elco's met een bruin laagje op de bovenkant waarvan er 2 vlak bij mijn memory slots zitten... kan dit het zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door zappo3 op 21-12-2006 07:39 ]

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
het ljkt er wel op dat dat het probleem is, kan je die bruine meuk er afvegen en zien of het uit de elco komt zo ja dan weet je waar het probleem ligt.
zou je eventueel een foto kunnen plaatsen

ps ook nieuw geheugen kan brak zijn

[ Voor 9% gewijzigd door tsunami69 op 21-12-2006 07:49 ]

Verwijderd

zappo3 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:36:
oke ik heb de elco's gecheckt. er zijn 4 elco's met een bruin laagje op de bovenkant waarvan er 2 vlak bij mijn memory slots zitten... kan dit het zijn?
Dat IS je probleem voor 99,99%

Kijk even na of je nog garantie hebt (winkels 1 jaar, maar moederbordfabrikanten geven vaak 2 jaar) en regel een ander moederbord en je problemen zijn voorbij.

Raak het bruine spul vooral niet aan! Het is een supergiftig elektrolyt.

Geeft je dat nu geen opluchting dat je het probleem gevonden hebt ;)

• zappo3
haha veeg het er niet af, mijn pa krabte het er gewoon af... maargoed wat nu? nieuw MB kopen? of kan ik dat laten fixen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis :o.

Bekijk zoals Terw_dan reeds aangeeft de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Test alles en kom tot conclusies.
Deze conclusie blijkt 'lekkende condensatoren' te zijn. Gebruik de GoT Search eens en zoek naar die lekkende condensatoren. Er is meer dan genoeg te vinden.

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Het staat a) in het verkeerde subforum en b) iets meer eigen inzet is wat we graag zien op GoT :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.