Mailinglist vernieuwen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
Hallo,

Op een website maken wij gebruik van een mailinglist om bezoekers op de hoogte te houden van het laatste nieuws. Hiervoor gebruiken wij een redelijk simpel script (php & MySql)
Onze db staat redelijk vol waardoor wij fouten bij het versturen van een nieuwsbrief niet echt kunnen permitteren (wat helaas soms wel gebeurd)

Daarom zijn wij opzoek naar een goed mail systeem.
Ik heb hier op got rondgekeken en kwam een aantal verschillende diensten tegen. Eigen scripts en website's die deze mail dienst aanbeiden (vrij oude)

Nou is mijn vraag: wat is jullie ervaring met mailinglijsten?
Zijn het voornamelijk eigen scripts die jullie gebruiken of is het makkelijker om het uit te besteden, of het gebruik van gewoon software?

Hoe gebruiken jullie "een mailinglist"?

[ Voor 4% gewijzigd door ahrik op 20-12-2006 21:21 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Wij hebben zelf een script geschreven dan heb je meer zekerheid dat de emailadressen veilig staan..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan je mailinglisten niet via een controlpanel regelen? De meeste mailinglists hebben ook de mogelijkheid om commando's per email te versturen (fictieve voorbeelden):
  • Gotverd-owner@jedomein.be linkt door naar de admins van de Gotverd-mailinglist
  • Gotverd-subscribe@jedomein.be subscribed vbv de from
  • Gotverd-unsubscribe-mijnemail=eendomein.be@jedomein.be unsubscribed het adres mijnemail@eendomein.be
  • ...
mailman is een free tooltje dat heel veel gebruikt wordt en erg veel tweaks heeft.

Met een php-script kan je dan zelf een mail sturen naar het gewenste adres:

PHP:
1
2
$subscriber_transformed = str_replace('@', '=', $subscriber);
mail( $subscriber.', Gotverd-subscribe-'.$subscriber_transformed.'@jedomein.be', 'rest vd argumenten', '' );

Verwijderd

probeer eens:

http://www.phplist.com/

erg handig en veilig!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar dit topic is alleen maar op te vatten als een scriptrequest, en die zijn hier ongewenst. Daarnaast zou je topic eerder in Programming horen dan hier (zie ook Waar hoort mijn topic?), maar aangezien scriptrequests daar ook ongewenst zijn verplaats ik je topic niet maar sluit ik het.

Hier in de Devschuur ontwikkelen we onze eigen software. Mocht je daarbij tegen concrete problemen aanlopen dan kun je natuurlijk een nieuw topic openen (op de juiste plaats). Mocht je kant en klare software zoeken, dan zul je een ander forum moeten zoeken waar dat bespreekbaar is. Eventueel kun je daarvoor in Client Software Algemeen terecht, maar lees dan wel eerst hun policy eens door. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.