Overstappen van ISP (BabyXL), maar waar heen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik wil helemaal niet overstappen, maar het kan niet anders, waarom zie dit verhaal:

Op dit moment heb ik een 8Mbit/1Mbit verbinding bij Demon Internet.
Vooropgesteld dat ik al jaren tevreden ben en ook eigenlijk nooit eruit lig, geen reden voor mij dus om op te zeggen.

Het enige dat ik eigenlijk wel wil, is van 8Mbit (55 euro p/m) terug naar 6Mbit (35 euro p/m).
Want ik haal de 8Mbit toch niet (blijf steken vanaf snelle hosts op ongeveer 630KB/sec, dus waarom teveel betalen?).
Dus ik dacht even inloggen op de site, en aanpassen.
Maarre... kan niet...
Enkel 3Mbit of 1.5Mbit kan ik selecteren.

Dus ik de klantenservice bellen (die zeggen ook elke keer wat anders).

1. Dan is 6Mbit niet bij u mogelijk.
Ondanks het feit dat ik nu al 8Mbit heb, zou het toch niet mogelijk zijn om 6Mbit op mijn adres te krijgen. De helpdesk medewerker zou een ticket aanmaken en mij terug bellen. Dat was 2 weken geleden.

2. 6Mbit, dat kan de provider dan niet leveren (babyxl in mijn geval), dat 8Mbit wel kan snapte die persoon ook niet. Op de vraag of ik dan 8Mbit (waarvan ik max de 6Mbit haal) dan voor de prijs van 6Mbit kan krijgen om van het gezeik af te zijn kon er geen antwoord gegeven worden. Maar ook hier voor zou een ticket worden aangemaakt en zou ik terug worden gebeld. (1½ 12; week geleden).

3. Ze zagen dat ik al 2x eerder heb gebeld en het uiteindelijke advies (vorige week) was: stapt u maar over op een andere provider? Maar ik zou toch nog even worden terug gebeld over die 2 eerdere tickets mochten ze wat meer weten.

Dus...

Volgens mij zit er gewoon een foutje (of dat nu technisch is of administratief weet ik niet) in het systeem waardoor ik niet de 6Mbit kan aangeven. Waarschijnlijk omdat destijds dus die abonnementen veranderd zijn en je kon kiezen voor een upgrade naar ADSL 2 (wilde ik niet) of naar 6Mbit (wilde ik toen ook niet) of dat je 10 euro korting kreeg op je huidige abo (wilde ik wel). Uiteraard bleef het mogelijk om te up/down graden.

Welke provider geeft in godsnaam een tevreden klant die enkel tegen een klein issue aanloopt het advies om naar een andere provider te gaan (waarbij je dus veel meer rompslomp krijgt met IP's, facturen, downtime, etc)?

Vandaag maar weer eens gebeld.
Ze kunnen me terug zetten naar 3Mbit, omdat 6Mbit niet mogelijk zou zijn bij mij.
(Dat ik nu 8Mbit heb vinden ze vreemd).

Aangezien ik met mijn lijn dus niet of nauwelijks boven de 6Mbit uitkom en ze dus verlangen dat ik voor die 8Mbit 55 euro per maand blijf betalen (terwijl er dus een goedkopere variant is die ze niet willen aanbieden), lijkt het me 't verstandigste om toch maar over te stappen naar een andere ISP.

Ik zoek dus iets met een 6Mbit/1Mbit voor zo'n 30~35 euro p/m, dat is te doen lijkt mij daar Demon al een van de duurdere providers is.

Aangezien ik op dit moment bij BabyXL zit, lijkt het me handig om een BabyXL provider te nemen.
KPN wil ik gewoon niet aan.
Tevens zit ik te twijfelen of ik niet gelijk de overstap zal maken naar ADSL2, de prijzen en snelheden liggen op dat gebied toch net wat voordeliger, enige nadeel wat in mijn ogen daarbij komt kijken is de aanschaf van een nieuw modem. Ben prima te vreden met mijn Zyxel 650HW.
Maar goed, modem is modem toch? En het hoeft toch alleen maar in bridge mode te staan naar mijn Cisco firewall.

Dus ik heb mij na 3 jaar maar weer eens op de DSL markt gestort en raak een beetje de weg kwijt.
Wie kan mij advies geven, wat nu wijsheid is.

Gewoon nu ASDL1 migratie doen en daarna de upgrade eventueel naar 2? of alles in 1? Of nog iets anders wat ik over het hoofd zie?

Heb ook nog geen oog op een provider, dus ook daar hou ik me aanbevolen voor suggesties.

Verwijderd

6Mb Tiscali, gewoon BabyXL dus, 14.95 per maand.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hier zit een dingetje in de postcode check denk ik. Wat hier gebeurd (vermoed ik):

Tiscali geeft in haar postcode check mogelijkheid aan Demon aan wat de maximaal verwachtte snelheid is per lijntype. Als die lager is dan 6Mb zal Demon vermoedelijk dat niet aanbieden wat logisch is. In de praktijk blijk je het op die lijn dus net-aan te kunnen halen toch. Misschien geeft de Tiscali postcode check wel 5800kbps aan bijvoorbeeld en dat is net geen 6Mbps.

Bij Tiscali.nl zelf is het laagste product wat je kan bestellen momenteel T6 van 6Mbps. En ongeacht de lijn lengte (en dus maximaal te verwachte snelheid) kan je die bestellen bij Tiscali omdat het het laagste product is momenteel (tijdelijke actie).

Als Demon het niet aanbiedt kan je dus wel overstappen naar Tiscali.nl zelf. Of zoek een BaByXL parntner (ISP die op het BaByXL(tiscali) DSL netwerk levert) zoals Telebyte/TweakDSL/Solcon etc. Misschien willen die je gezien je huidige ervaring/lijn wel overnemen op 6Mbps.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zit nu via TweakDSL 4-10/1 Mbit aansluiting sinds paar dagen. En haal op dit moment 8/1 maar daar is nog een ticket over want ik zit nu nog op ADSL1 terwijl het een ADSL2 abbonement is. Kost 39 Euro per maand en het loopt via BBNED. Helpdesk is snel bereikbaar en meestal een oplossing binnen 24 uur Maar ja 39 is nog altijd minder dan een 8mbit verbinding via KPN(xs4all)

En ik kan best zeuren als gebruiker over:

-Reverse DNS
-Inlog accounts
-Snelheid :-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken naar dat tiscali verhaal, maar daar is de upload geen 1Mbps meer.
En die heb ik toch wel nodig, ik doe heel veel met foto's online e.d. trager kan/wil ik echt niet, liefst sneller, maar dan kom je weer boven die 30~35 euro uit.

En de kwestie ASDL1/2 speelt ook nog in mijn hoofd rond.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 11:12 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Is QuickNet niet is voor je?

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De reden waarom je niet 6Mbps kan kiezen is de volgende: alle wholesale ADSL providers (KPN, BBned, BabyXL etc.) werken met zogenaamde "profielen". In jouw geval levert BabyXL geen 6Mbps profiel aan Demon, technisch kan het natuurlijk wel. Administratief is hier alleen het probleem.

Tip: Tiscali T6 = BabyXL = geen kopermigratie maar gewoon ISP hop. Snelste en meest veilige wijze + erg goedkoop.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ADSL modem krijg je vaak gewoon gratis. Je kan 10Mbit ADSL2+ krijgen voor 32,95 zonder eenmalige kosten bij bijv. internlnet. Telco/telco migratie is tegenwoordig ook niet meer zo spannend dus wat let je.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo eens rond klik, kom ik er eigenlijk achter dat ik veel teveel betaal voor uberhaupt die 8Mbit.
Ook al zou ik 6Mbit bij Demon kunnen krijgen, is dat nog teveel in vergelijking met de concurrentie.
Speedlinq ziet er ook wel oke uit.
Maar voordat ik overstap wacht ik eerst even de feestdagen af, zowieso dan iets regelen gaat toch geheid mis en zo heb ik ook nog mooi de tijd om eens te kijken naar ervaringen van gebruikers.

Wat voor mij het belangrijkste is:

Niet meer dan 30~35 euro
1Mbit upstream (minimaal)
6Mibt downstream (minimaal)
Geen dure klantenservice
Geen datalimiet
Behoud van huidige Zyxel Modem.

Verwijderd

hmm, zit met een soortgelijk probleem. Wil Demon niet kwijt maar door fysieke verhzuizing moet ik misschien toch volgend jaar overstappen op iets anders. (Demon kan niet meer mee verhuizen). Aangezien XS4All graag Demon klanten kwijt wil moet het toch maar wat anders worden.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:40:
Als ik zo eens rond klik, kom ik er eigenlijk achter dat ik veel teveel betaal voor uberhaupt die 8Mbit.
Ook al zou ik 6Mbit bij Demon kunnen krijgen, is dat nog teveel in vergelijking met de concurrentie.
Speedlinq ziet er ook wel oke uit.
Maar voordat ik overstap wacht ik eerst even de feestdagen af, zowieso dan iets regelen gaat toch geheid mis en zo heb ik ook nog mooi de tijd om eens te kijken naar ervaringen van gebruikers.

Wat voor mij het belangrijkste is:

Niet meer dan 30~35 euro
1Mbit upstream (minimaal)
6Mibt downstream (minimaal)
Geen dure klantenservice
Geen datalimiet
Behoud van huidige Zyxel Modem.
Je modem is alleen voor ADSL1 geschikt dus daar snij je jezelf redelijk mee in de vingers als je als eis stelt dat je dat ding wilt blijven gebruiken. Het merendeel van de ISP's levert alleen nog maar op bais van ADSL2+ profielen dus.

I'm not as think as you stoned I am

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:11:
Heb even gekeken naar dat tiscali verhaal, maar daar is de upload geen 1Mbps meer.
En die heb ik toch wel nodig, ik doe heel veel met foto's online e.d. trager kan/wil ik echt niet, liefst sneller, maar dan kom je weer boven die 30~35 euro uit.

En de kwestie ASDL1/2 speelt ook nog in mijn hoofd rond.
Misschien is studentenadsl wat voor je http://www.studentenadsl.nl. Dat is hetzelfde als Tiscali, maar andere abonnementsvormen en prijzen. In jouw geval kun je gaan voor 6mbit/1mbit voor 19,95. In de praktijk ligt je download dan hoger, namelijk 6800 kbps.

• bjck
triet schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:25:
De reden waarom je niet 6Mbps kan kiezen is de volgende: alle wholesale ADSL providers (KPN, BBned, BabyXL etc.) werken met zogenaamde "profielen". In jouw geval levert BabyXL geen 6Mbps profiel aan Demon, technisch kan het natuurlijk wel. Administratief is hier alleen het probleem.

Tip: Tiscali T6 = BabyXL = geen kopermigratie maar gewoon ISP hop. Snelste en meest veilige wijze + erg goedkoop.
Tiscali (BaByXL) levert elke snelheid die een partner ISP zoals Demon maar wenst. En ook 6/1 is gewoon mogelijk. Maar Tiscali levert wel een advies over de maximale snelheid op een bepaald postcode+huisnummer, wellicht beperkt Demon de levering daar op en besluit geen 6/1 aan te bieden aan de hand van die gegevens.

Overigens legt Tiscali (BaByXL) geen bestel blokkade op, het is een advies en verwachtte maximale snelheid. Dus als je een ISP vindt die wel wil leveren op jouw adres met 6/1 kan het gewoon prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf het vreemd vinden, dat ze destijds dus wel gewoon 8/1 leverden, en nu dus daarvan terugkomen. Heel apart.

Maar goed, bijna weekend dus tijd zat om op onderzoek uit te gaan naar een andere ISP die kwalitatief net zo goed is. Heb vrijwel nooit downtime gehad, en als het al down was, dan was het nooit langer dan 10 min.

Of studentenadsl ook werkt voor een niet student vraag ik me af...

Nog 1 extra punt wat ik heel belangrijk vind, ik moet een vast IP hebben (ivm mail, webserver, remote connect, etc).

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:21:
Ik blijf het vreemd vinden, dat ze destijds dus wel gewoon 8/1 leverden, en nu dus daarvan terugkomen. Heel apart.
Toen je bestelde was die indicatie over de te verwachte snelheid niet aanwezig nog wellicht vanaf BaByXL. Of de afstand van je postcode is nu anders (meer correct) in de tabel gezet waardoor er een andere indicatie uitrolt nu dan eerder. Zomaar wat voorbeelden waardoor het kan zijn.
Maar goed, bijna weekend dus tijd zat om op onderzoek uit te gaan naar een andere ISP die kwalitatief net zo goed is. Heb vrijwel nooit downtime gehad, en als het al down was, dan was het nooit langer dan 10 min.

Of studentenadsl ook werkt voor een niet student vraag ik me af...
Werkt gewoon.
Nog 1 extra punt wat ik heel belangrijk vind, ik moet een vast IP hebben (ivm mail, webserver, remote connect, etc).
Dan valt Tiscali/12Move/StudentenADSL allemaal af. Je hebt eigenlijk gewoon altijd hetzelfde IP zolang je online blijft, maar garanties heb je er niet op. Officieel is het een 'dynamisch IP', maar in de praktijk wordt het niet geforceerd veranderd. Dus blijf je online behoud je hetzelfde IP dat je al hebt.

TweakDSL doet aan vaste IP's. Misschien Telebyte, Solcon & Speedlinq bijvoorbeeld ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 21-12-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Telebyte zie ik dat je wel BabyXL Wide Open (8/1) kan krijgen voor 34,95.
http://www3.telebyte.nl/ADSL_overview.php

Hou wel rekening met het feit dat Tiscali in de aanbieding staat. KPN wil Tiscali kopen en BabyXL maakt onderdeel uit van Tiscali. Wat voor gevolgen dit heeft voor prijzen en netwerk is nu onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.speedlinq.nl/php/product.php
AllIn 6015 (BabyXL) voor 14,95 (eerste 12 maanden, daarna 20,-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:06 ]

Pagina: 1