Toon posts:

[VB.NET] TreeView individuele node met eigen icon*

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een treeview waar ik directory's in zet. Nu wil ik echter dat bepaalde dir's een ander icoontje krijgen dan gedefineerd in de ImageIndex (=0) en SelectedImageIndex (=1) properties van de treeview zelf.... Ik heb in de image collectie waar de treeview gebruik van maakt een image toegevoegd voor bv de prullenbak met met imageindex 2.

Nu probeer ik voor de grap dit (na het genereren van de treeview natuurlijk):
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        For i As Integer = 0 To TreeView.Nodes.Count - 1
            If TreeView.Nodes(i).Text = "Prullenbak" Then
                With TreeView.Nodes(i)
                    .SelectedImageIndex = 2
                    .ImageIndex = 2
                    .StateImageIndex = 2
                End With
            End If
        Next i

Geen nette oplossing mischien... Ok maar het ZOU moeten werken lijkt me. Toch werkt het niet, waarom?

Edit: typo in mn topic titel... mod?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Wat is niet werken ? Krijg je de juiste icon niet te zien, of gebeurt er wat anders ?
Heb je al eens stap voor stap door de code gelopen , en wat zie je dan dat er gebeurt ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Icoon blijft het zelfde als aangegeven in de properties van de Treeview. En de code wordt doorlopen... Als ik bv de text zou veranderen voor die node op dezelfde manier werkt dat wel. Maar icoontjes veranderen werkt dus niet?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TUurlijk werkt dat wel, maar zit je wel de juiste nodes te doorlopen? Je doorloopt nu de de nodes direct in de root, heb je niet nodes onder een root zitten waar je de prullenbak in geplaatst hebt? (m.a.w.: maak even een recursive routine hiervoor :))

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:03:
TUurlijk werkt dat wel, maar zit je wel de juiste nodes te doorlopen? Je doorloopt nu de de nodes direct in de root, heb je niet nodes onder een root zitten waar je de prullenbak in geplaatst hebt? (m.a.w.: maak even een recursive routine hiervoor :))
Inderdaad! Dom van mij... geen rekening gehouden met de levels. Fixed thanks.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Waarom zet je die image niet direct als je je node Prullenbak maakt? Lijkt me wel zo efficient...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik nu ook. De code was om mijn punt te illustreren... Het ging erom dat ik geen rekening hield met levels.
Pagina: 1