Toon posts:

[iPod] Blijft hangen, harddisk stuk?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.047 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb de ipod 4g 20 gig. icl. windows

ik heb een probleem, toen ik net ff muziek wou luisteren selecteerde ik een nummer en de ipod bleef hangen. ik dacht, ach gebeurt wel vaken gewoon ff wachten... maar nu gebeurde er iets anders. er kwam namelijk een tekentje te staan van een ipod met een droevig gezicht en een uitroepteken erbij.

toen heb ik gezocht op de apple site van wat dit zou betekenen. het houdt dus in dat hij in de knup zit met zichzelf en dat je hem in de disk mode moet restoren. maar ik kreeg hem net in de disk mode, sluit em aan op mn pc met itunes 7.002 maar dan krijg ik hem niet te zien, en ook niet in mn verkenner.
dus ik heb hem nog eens een aantal keer gereset met menu + select alleen nou krijg ik hem ook niet meer in die disk mode...

het klinkt alsof hij steeds de hdd opnieuw opstart, dus je hoort hem telkens draaien en dan weer uit met zo'n klik en dan weer openieuw.

iemand ideeen, of is die gewoon dood :(

sorry voor de topic titel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klinkt een beetje als een kapotte hdd. Als restoren met de software van Apple niet werkt zou je eens de hdd kunnen scannen op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:57:
Klinkt een beetje als een kapotte hdd. Als restoren met de software van Apple niet werkt zou je eens de hdd kunnen scannen op fouten.
ja ik krijg hem dus geen eens te zien op mn pc en ook niet in itunes waar je hem tegenwoordig in moet resttoren. dus ik kan dit ook niet uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ( bij nano 1g ) hielp het van enkele malen in hold en in disk mode proberen te zetten.
Dus hold -> hold uitzetten -> disk mode ( zes sec bepaalde knoppen induwen is dat bij mij ), hold -> hold uitzetten -> disk mode,...
(Ik vond dit op het internet en het hielp bij mij.)
Ik was wel al mijn muziek kwijt die op de ipod stond. Dus ik hoop dat al je muziek ook op pc staat.

EDIT: Dit is natuurlijk wel bij flashspeler, waarschijnlijk is dit niet bij uw harde schijf problemen van toepassing.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:59:
[...]

ja ik krijg hem dus geen eens te zien op mn pc en ook niet in itunes waar je hem tegenwoordig in moet resttoren. dus ik kan dit ook niet uitvoeren
Als het met de pc niet lukt:
Menu + select inhouden totdat ie reboot
Prev + select direct daarna ingedrukt houden totdat de appel omdraait, dan met de next-knop navigeren naar HDD TEST en starten :)

edit:
TS geeft zelf het probleem al aan, dan kan ik net zo goed de relevante post quoten
RoD schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:01:
[...]

Ik bedoelde te zeggen dat ie dat éérst moest proberen :P
Heh, en toen was je quote weer weg. Bedenk wel dat dit niet in de iPod handleiding beschreven staat en ook niet in de FAQ, dus dat heel deze optie waarschijnlijk de meeste gebruikers onbekend is. Gericht daarop googlen zal dan ook lastig zijn, of je moet er net even aan denken :)

offtopic:
heh? en je icon? :+

[ Voor 61% gewijzigd door DataGhost op 20-12-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DataGhost schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:01:
[...]

Als het met de pc niet lukt:
Menu + select inhouden totdat ie reboot
Prev + select direct daarna ingedrukt houden totdat de appel omdraait, dan met de next-knop navigeren naar HDD TEST en starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:01:
[...]

hdd pass staat er

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:05:
[...]

hij is nu de hdd scan aan het doen, en steeds start de schijf weer opnieuw op...gebeurt verder niks. hoelang hoort dit te duren ?
Steeds start de schijf opnieuw op... bedoel je hiermee dat ie op- en downspint, continu? Dan is er iets mis namelijk, dan zal hij waarschijnlijk zelf ook wel iets van 'HDD FAIL' aangeven straks. Die test kan met gemak een uurtje of 4 duren gok ik zo, geen idee hoe lang het duurt. Het is in ieder geval niet met een minuutje gedaan. Hang je iPod wel aan netstroom, aangezien het constant draaien (of op/downspinnen) van de schijf stroom VREET.
Nu al!? Eeeeh, dan zal dat wel waar zijn. Probeer dan maar of je via het diagnostische menu in diskmode kan komen en of je iPod dan wel gedetecteerd wordt, anders kan je er niks mee en zal je naar Apple moeten.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 20-12-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Ik heb even je topictitel aangepast, want dit was natuurlijk niet echt duidelijk :)

Topicchange [ipod] -> [iPod] Blijft hangen, harddisk stuk?*

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:09:
Ik heb even je topictitel aangepast, want dit was natuurlijk niet echt duidelijk :)

Topicchange [ipod] -> [iPod] Blijft hangen, harddisk stuk?*
danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:07:
[...]

Steeds start de schijf opnieuw op... bedoel je hiermee dat ie op- en downspint, continu? Dan is er iets mis namelijk, dan zal hij waarschijnlijk zelf ook wel iets van 'HDD FAIL' aangeven straks. Die test kan met gemak een uurtje of 4 duren gok ik zo, geen idee hoe lang het duurt. Het is in ieder geval niet met een minuutje gedaan. Hang je iPod wel aan netstroom, aangezien het constant draaien (of op/downspinnen) van de schijf stroom VREET.

[...]

Nu al!? Eeeeh, dan zal dat wel waar zijn. Probeer dan maar of je via het diagnostische menu in diskmode kan komen en of je iPod dan wel gedetecteerd wordt, anders kan je er niks mee en zal je naar Apple moeten.
probeer dus via dat menu in de diskmode te komen. maar wanneer ik diskmode daar aanklik dan start de ipod opnieuw op en komt er na 10 sec. apple logo weer de sad icon te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:12:
[...]

probeer dus via dat menu in de diskmode te komen. maar wanneer ik diskmode daar aanklik dan start de ipod opnieuw op en komt er na 10 sec. apple logo weer de sad icon te staan
heb ff opnieuw die hdd test opnieuw gedaan, maar nu staat er hdd scan en net stond er ook start...... na een tijdje. is die nu bezig of zit die vast :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou hij blijft dus op die sad icon staan, en krijg hem ook niet in diskmode...
pc herkent hem nog steeds niet... waarschijnlijk dus toch de hdd kapot

heeft iemand een idee hoeveel daarvoor een nieuwe kost? of moet ik dan maar gelijk een nieuwe halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip om zelf te proberen de iPod te repareren. Dit is mij namelijk gelukt en mijn iPod (die 6 maanden lang stuk leek inclusief klikken e.d.), doet het nu weer prima. Het probleem bleek te berusten op het losraken van een koperen plaatje in de iPod. Een plaatje hiervan kun je vinden op http://www.notpopular.com/blog/comments.php?blogID=63.
Het gaat om de linker foto boven punt 5. Het koperen plaatje waarom het gaat is achter een soort zwart stuk plakband verbonden met een ander onderdeel van de iPod. Door deze verbinding te verbeteren is bij mij de iPod het weer gaan doen!
Je kunt de iPod het makkelijkst open maken door credit cards/andere pasjes tussen het plastic en metaal van de iPod te steken en zo langzaam de iPod aan verschillende randen tegelijk te openen. Een schroevendraaier kan helpen, maar heeft een risico op krassen.

Veel succes,

Marjolein

P.S. Als tijdelijke oplossing kun je de iPod ook laten vallen (van ongeveer 50 cm hoogte op een niet al te harde ondergrond), dan gaat deze het weer doen.
Deze oplossing is echter slechts tijdelijk van aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:40:
nou hij blijft dus op die sad icon staan, en krijg hem ook niet in diskmode...
pc herkent hem nog steeds niet... waarschijnlijk dus toch de hdd kapot

heeft iemand een idee hoeveel daarvoor een nieuwe kost? of moet ik dan maar gelijk een nieuwe halen..
Ik weet niet hoe handig je bent :P Een nieuwe hdd kost ook geld, en als je niet handig bent met dit soort dingen is het ook niet echt aan te raden. Er zijn echter wel tutorials te vinden op internet hoe je een hdd in je iPod plaatst, meen ik.
Een reparatie bij Apple gaat nog meer kosten denk ik, maar is misschien wel de beste optie als je zelf niet wil prutsen. Of je koopt gewoon helemaal een nieuwe speler. Dat kost nog meer, maar het is wel de leukste oplossing natuurlijk :+
Je kunt sowieso eerst Apple een prijsopgave laten maken, dan weet je waar je aan toe bent.
P.S. Als tijdelijke oplossing kun je de iPod ook laten vallen (van ongeveer 50 cm hoogte op een niet al te harde ondergrond), dan gaat deze het weer doen.
Jij garandeert hem dat de hdd dan weer gaat werken? 8)7 Lijkt mij geen handige oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 06-01-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... kan natuurlijk geen echte garantie geven dat de iPod het weer zal gaan doen na het laten vallen en ook niet na het repareren. Maar goed, bij mij werkte het laten vallen echter wel en bij een heleboel andere mensen ook. Ik heb deze "truc" op internet gevonden (http://askpang.typepad.co...4/11/meeting_the_sad.html). Echt heel grappig wat hier allemaal voor reacties staan!

Ik dacht: mijn iPod is toch al stuk, dus ik kan de val-manier gerust proberen - had niks te verliezen. En wonder boven wonder bleek het te helpen (mijn hypothese is dat het koperen plaatje, waar ik het eerder over had, dan weer op de goede plaats, terugschiet). Maar slechts voor een half uur, dan begon de iPod weer te tikken en moest ik hem weer op de grond gooien....
Daarom besloten de iPod open te maken.... met goed resultaat

En ja natuurlijk is voorzichtigheid geboden bij het openen van de iPod, er moet geen stofje invallen etc. Maar ik vond het het risico waard (het ding was immers stuk en een nieuwe hdd is erg duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat de hdd er niet beter op wordt. Na verloop van tijd wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:01:
Mja. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat de hdd er niet beter op wordt. Na verloop van tijd wordt het alleen maar erger.
Lees die website maar eens. Er zijn heel veel mensen mee geholpen :). Hoe raar het ook mag klinken. Een paar klappen tegen de rechter zijde van de ipod schijnt te helpen. Zo is de ervaring van veel personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:17:
[...]

Lees die website maar eens. Er zijn heel veel mensen mee geholpen :). Hoe raar het ook mag klinken. Een paar klappen tegen de rechter zijde van de ipod schijnt te helpen. Zo is de ervaring van veel personen.
Uitstel van executie. Als je hdd stuk is, repareer je em echt niet zo. Ik kan me niet voorstellen dat dit op de lange termijn positief uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem betreft dus ook NIET de hdd, deze is perfect in orde (tenminste bij mij). Bij mij was het probleem een koperen plaatje wat niet goed bevestigd zit, dit kun je beter vastmaken nadat je de iPod open gemaakt hebt. Dit heeft bij mij een 6 maanden durend probleem met de iPod gefixt!

Samenvatting: de Hdd hoeft niet per se stuk te zijn (ook niet met tikken etc.), het plaatje kan gewoon stuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:02:
[...]

Uitstel van executie. Als je hdd stuk is, repareer je em echt niet zo. Ik kan me niet voorstellen dat dit op de lange termijn positief uitpakt.
Het zal wel...maar waarom zou je het niet proberen als je ipod het niet meer doet en geen garantie meer bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:13:
Bij mij was het probleem een koperen plaatje wat niet goed bevestigd zit, dit kun je beter vastmaken nadat je de iPod open gemaakt hebt. Dit heeft bij mij een 6 maanden durend probleem met de iPod gefixt!
Is het dat plakband boven de battery op de foto?
Hoe heb je hem beter vastgemaakt?

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje beter aandrukken en wat contactspray opgespoten sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Het zal wel...maar waarom zou je het niet proberen als je ipod het niet meer doet en geen garantie meer bezit?
Ook al is dit een oude quote, toch nog maar even reageren...

Daar heb je gelijk in. Wat ik bedoelde te zeggen is dat dit geen oplossing is om je iPod weer geheel in orde te krijgen. Als het ding het echter uberhaubt niet meer doet, dan kan het natuurlijk geen kwaad om het gewoon te proberen en zo de leeftijd van je iPod toch nog enigszins te verlengen.
Pagina: 1