Tekentablet maken van een touchpad?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Aangezien ik vaak werk met photoshop, kreeg ik het idee om mijn touchpad van mijn laptop te gebruiken als tekentablet. Maar de touchpad kan enkel mijn vinger registereren en geen dunne styluskop, dus ik zoek software die dit probleem oplost, ik heb al een tijdje gezocht op google maar zonder resultaat.

Heeft iemand een tip of dergelijke?

Greetz,

masura

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Weet je zeker dat een touchpad wel een klein object aankan? Denk zelf niet dat er een soort programma is om het wel aan te kunnen? Of er moet zoiets als een sensitivity-opkrik-driver bestaan.

Wauw, een sig!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik betwijfel of dit kan, gezien de werking van een touchpad anders is dan dat van een tekentablet. Op een tekentablet is bijv. de linkeronderhoek altijd gelijk aan de linkeronderhoek van je beeld, je kunt in feite linksonder op je tekentablet een MS startknop plakken gezien die altijd linksonder op je beeld staat . Bij een touchpad is dat wel anders. Beetje vreemde uitleg, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Touchpads werken anders dan tekentabletten. Touchpads werkten door het registreren van capacitiviteit (of is dat een nieuw woord?).
Anyway, je lichaam is een grote condensator en zodra je contact maakt met de touchpad is een bepaald plekje dus onttrokken van energie. Dat wordt geregistreerd.
Een styluspen werkt anders. Hoe precies weet ik niet, maar al zou je een styluspen ter grootte van je vinger hebben, dan werkt het nog niet.
De 2 systemen zijn hardwarematig anders, en met software zal je er niks aan oplossen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 09:37

Dionysus007281

Spank my monkey!

capacitiviteit (of is dat een nieuw woord?).
Volgens mij wel ;)

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:28:
Touchpads werken anders dan tekentabletten. Touchpads werkten door het registreren van capacitiviteit (of is dat een nieuw woord?).
Anyway, je lichaam is een grote condensator en zodra je contact maakt met de touchpad is een bepaald plekje dus onttrokken van energie. Dat wordt geregistreerd.
Een styluspen werkt anders. Hoe precies weet ik niet, maar al zou je een styluspen ter grootte van je vinger hebben, dan werkt het nog niet.
De 2 systemen zijn hardwarematig anders, en met software zal je er niks aan oplossen.
Dat kun je oplossen door de punt van je styluspen elektrisch door te verbinden naar je lichaam d.m.v. een soort contact-oppervlak op de pen zelf. Ik heb wel eens een soort 'cascade' van metalen objecten vanaf m'n touchpad gemaakt met bierdopjes, scalpels en dat soort meuQ. Deed allemaal geen flikker, totdat je het andere uiteinde van de 'cascade' aanraakte, toen sprong ie opeens omhoog. (Bij m'n Synaptics software onder Windows zit zo'n touchpad-'meter', kun je zien 'hoeveel' hij registreert.)

Overigens heeft zo'n touchpad een bepaalde 'drempelwaarde' en om die drempelwaarde te kunnen overschrijven heb je meestal meer dan één (of enkele) sensoren nodig in je touchpad die worden getriggered. Een stylus-pen ofzo triggert zo min mogelijk sensoren, om veel detail te geven. Dat ga je dus met de default software niet redden, aangezien die een (brede) vinger verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 21-12-2006 10:50 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Op de synaptics site kan je een leuk programmatje downloaden om te 'sketchen' met je touchpad.
http://www.synaptics.com/support/utili.cfm
moet je vast wel een synaptics touchpad hebben (zijn ze bijna allemaal) en even een metalen stylus regelen.
Pagina: 1