Toon posts:

Hoe voer ik een BIOS-update uit als ik geen floppydrive heb?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben de persoon die in een eerdere post aan jullie vroeg waarom mijn Core Duo E6300 niet goed werd herkend door andere onderdelen in mijn PC, en ik heb gevonden waar het aan lag:
Ik draaide nog op een oude BIOS-versie, 1.05.

Inmiddels heb ik van diverse mensen een link gekregen die leidt naar de software die nodig is om mijn BIOS up te daten naar 1.5

Nu staat er in een txt-file die bij het gedownloade spul zat, dat ik de gegevens op een floppy moet zetten, en daarmee booten. Probleem: ik heb geen floppydrive.
Wel heb ik een USB-stick, en volgens mij moet je vanaf dit medium ook kunnen booten...

Kan iemand mij uitleggen of dit inderdaad zo is, en hoe dit dan in zijn werk gaat?
Alle hulp is meer dan welkom!

Verwijderd

naar mijn weten is alleen de U3-usbstick bootable (correct me if i'm wrong)

Verwijderd

bootable cd'tje bakken ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:09:
naar mijn weten is alleen de U3-usbstick bootable (correct me if i'm wrong)
Alle USB sticks zijn te booten mits je Bios dit toestaat. Wel moet het USB stick juist geformateerd zijn, daar kan ik je nu even niet mee helpen.

Een cd'tje zou makkelijker zijn denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan ik het anders op een CDtje zetten ofzo?

Verwijderd

Probeer dit eens:

http://www.thepcspy.com/a.../bootable_usb_flash_drive

Eve je usbstick formatere met het tooltje en dan je update progje plus update erop zetten.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Of even een floppydrive lenen van iemand, of vanuit windows flashen (niet aan te raden.) Mogelijkheden genoeg, gewoon even goed zoeken.

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 23:25
usb flash moet wel lukken met moderne moederborden. en aangezien je het over een e6300 cpu;tje hebt moet het een moderne moederbord zijn. = ondersteunt 90% usbstick!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:03
Welk merk is het moederbord. Asus moederborden kun je met EZ-Flash vanaf een usb stick flashen.

Verwijderd

een usb diskette station kopen.

• CrazyJay
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09-2016
Voor het flashen van een mobo is niet altijd een DOS-flash nodig. Hoewel de meeste mobo-makers het niet aanraden en het ook niet echt 100% safe is (hoe stabiel is windows tijdens het flashen? ;) )De utilities zijn er wel. Je moet dan wel even weten van welk merk je BIOS is: AWARD of AMI.

Je zult zelf even moeten zoeken naar de juiste utility voor je BIOS versie. Voor AMI heet het tooltje WINSFI. Die van AWARD heet WinFlash. Maar helaas worden deze namen vaak door elkaar gebruikt.
Verder heeft Gigabyte ooit een tooltje uitgebracht FLASH8xx (xx is subversienummer) die zowel AMI als AWARD kan flashen.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met het flashen onder windows... Maar de mobo makers leveren natuurlijk niet voor niets alleen DOS utilitys en instructies voor hun bios upgrades ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De PMG FAQ is er niet voor niets:
Floppy/CDROM: mocht je geen FDD in je computer meer hebben (een trend van de laatste tijd .. ), dan kun je ook gewoon een bootable CDROM maken. Download hiertoe diezelfde DRDOS Flash bestand en pak hem uit (mbv ACE, RAR etc), je zult een .IMA bestand krijgen. Start Nero, kies bij New Compilation de type CD-ROM (boot), laad de .IMA bestand, sleep de BIOS bestand en het flashtooltje naar de te branden CD en brand ze!
Gelieve voortaan eerst in de FAQ te kijken voor je een topic opent...

Verder voldoet je topic op meerdere vlakken (eigen inzet maar ook system specs etc.) niet aan de GoT Huisregels

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 20-12-2006 21:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.