Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan spyware niet wegkrijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag plotseling last van een irritante vorm van spyware. Het kwam ineens door een website te bezoeken of iets dergelijks denk ik. Heb verder niets geïnstalleerd wat er toe geleid kan hebben en klik ook nooit op advertenties en download achtige dingen.

Het probleem
Rechts onderin in de menu balk komt af en toe een pop up inclusief icoon eronder. Deze is precies hetzelfde als de pop ups die je krijgt als je bijvoorbeeld je internet eruit trekt en er geen netwerk mogelijkheden meer zijn. In deze pop up staan elke keer verschillende dingen. Soms word er gewaarschuwd voor een Torjan virus en een andere keer staat er in dat er een virus is waardoor mijn internet 20% vertraagd en mij computer 48% (Wat natuurlijk niet zo is). Ook staat er in dat ik op de pop up moet klikken om de juiste anti spyware te kopen. De pop up gaat echter niet vanzelf weg, je kunt deze alleen weg krijgen door erop te klikken. Meestal komt er dan een pagina of iets anders naar voren in Internet Explorer (de spyware werkt dus via IE in Firefox wat mijn standaard browser is gebeurt niets). Ook opent er in Internet Explorer een pagina waar mij elke keer een andere soort spyware wordt voorgestotelt. Je kunt de trial downloaden maar die haalt de bestanden niet weg, ze willen dus dat je de anti-spyware (virus scanner) koopt. Ik denk dat deze bedrijven dus opdracht hebben gegeven tot het maken van deze spyware.

Dat wat betreft mijn verhaaltje, ik heb het geprobeerd weg te krijgen via hitman pro en Housecall Trend micro (online scanner - http://housecall.trendmicro.com/). Zou iemand mij kunnen helpen?

Hartelijk dank. Gegroet!

P.S: Als het verhaal van het pop upje en icoontje niet duidelijk is zal ik de eerst volgende keer dat het weer komt een screenshot maken!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Wat ik meestal doe in een spyware / virus geval:

- Opstarten in veilige modus
- Via software toevoegen / verwijderen alle troep verwijderen dat je onbekend voor komt of toch al weg moest
- bij msconfig (start / uitvoeren / msconfig) kijken of er iets start tijdens het opstarten van windows dat je niet kent (zoek eventueel eerst met internet op (met een andere pc?) wat het programma precies doet).

Je kan ook proberen om het spyware misbaksel af te sluiten. Bekijk de draaiende processen (ctrl - alt & del) en dan het juiste proces afsluiten (ik hoop dat je een gevorderde gebruiker bent en svchost is niet fout). Meestal wordt het misbaksel dan vanzelf weer opgestart door een ander proces. Wat je nog kan doen is de naam van het programma onthouden (staat ook in het process overzicht), naar veilige modus gaan en dan dat bestand opzoeken en hernoemen. Als je pc dan weer normaal opstart zonder verdere kuren en zonder spyware kan je dat hele proggel dat je net hernoemt hebt verwijderen.
Als je dan toch al weet hoe het heet zoek dan ook is met google naar de bestandsnaam ervan, vaak vind je dan ook interesante informatie en eventuele verdere stappen.

[ Voor 22% gewijzigd door brute51 op 20-12-2006 20:16 . Reden: Toevoeging en opschoning ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Klinkt een beetje als een probleem wat ik eerder had met SpywareStrike. Dat valt op te lossen met Killbox, meer uitleg over de oplossing voor (mijn) probleem, vind je hier. Als je even op google zoekt naar de exacte tekst die in het pop-upje verschijnt krijg je vast een specifieke oplossing. Maar het zal vast op te lossen zijn met Killbox. Kwestie van het juiste proces te vinden.

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...are/software/default.mspx Download en installeer even windows defender :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu de windows defender aan het proberen, hier is ook de screenshot van de spyware.
Defender detect iets kan zo niet zien of het ook weg is (hij heeft nu 2x dezelfde aangegeven genaamd Zlob geloof ik).

Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/naamloos.jpg

Verwijderd

Op dat plaatje moet je Windows Defender nog installeren...

Maar als het echt een zlob trojan is, dan is het maar gokken welk antivirusprogramma het tegen kon houden. Elke dag zijn er weer nieuwe varianten van die zlob, en meestal worden ze door de gebruiker zelf geïnstalleerd, omdat ze zogenaamd een codec missen.

Het begint vaak zo;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ctrlaltdelete/zlob/linkscanner2.gif

Nu mag je zelf uitvogelen welk programma de boel weer kan opruimen, of kijk hier eens rond.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, ik heb inderdaad op een dergelijke link geklikt als op dat plaatje. Met de windows defender krijg ik het niet weg, heeft iemand enig idee? Is het erg schadelijk want voor als nog lijkt het alleen irritant hier en daar pop upjes.

Verwijderd

Je ziet alleen die pop-ups, maar weet niet wat er nog meer is geïnstalleerd....

Ik raad je dus aan om hier eens te kijken, en/of een goed programma downloaden om alvast wat rommel te verwijderen.
Probeer eens SUPERAntiSpyWare, die ruimt veel op.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeert:

AVG 7.5
Hitman Pro
Houscall
Zlob remover

Heb ook op een tijd op dat forum gekeken maar kon het niet echt weg krijgen. Ik zal dat super anti spyware proberen. Zou je mij kunnen vertellen of Zlob veel kapot maakt of alleen maar irritant is?

Kan het ook zijn dat er steeds nieuwe files bijkomen of iets dergelijks? De pop ups etc komen alleen als ik aan het internet zit aangesloten, niet als je me internet is unplugged.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 11:05 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Ik herken deze melding van een pc die ik van mijn buurman had.
Is het niet toevallig Virusburster?

Met deze link kon ik hem verwijderen: http://www.spywareremove.com/removeVirusBurster.html
Laat even weten of je ook last van deze had.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het programma dat ik ook heb gebruikt alleen dan de zlob remover variant denk je dat dit werkt? Ik heb nu ook superantispyware van zomaar gebruikt, kheb net me internet er weer ingestopt kijken of het daadwerkelijk werkte. Zo niet dan zal ik die virus buster ook ff proberen. Tnx voor al jullie hulp en ik hoop dat we er samen uitkomen :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:33:
Je ziet alleen die pop-ups, maar weet niet wat er nog meer is geïnstalleerd....

Ik raad je dus aan om hier eens te kijken, en/of een goed programma downloaden om alvast wat rommel te verwijderen.
Probeer eens SUPERAntiSpyWare, die ruimt veel op.
Nou jongens ik geloof dat mijn pc nu al zo'n uur a anderhalf aan het internet zit en niet meer geteisterd wordt door die vervelende spyware. Het is gelukt met SUPERAntiSpyWare, hartelijk dank hiervoor "zomaar". Als het toch ineens weer boven komt drijfen horen jullie dat uiteraard. Ook de andere hartelijk dank voor jullie hulp.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Misschien even in je Internet Explorer de betreffende activex uitschakelen (met hitman pro kan je ook ergens instellen dat IE alle active x plugins van derde moet uitschakelen geloof ik) anders blijft het terugkomen elke keer als je IE opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik doe nu met hitman IE - derde uitschakelen dat moet dus werken? Heb namelijk idd nog geen IE opgestart sindsdien.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:10:
Ok ik doe nu met hitman IE - derde uitschakelen dat moet dus werken? Heb namelijk idd nog geen IE opgestart sindsdien.
als je in IE zit: extra -> invoegtoepassingen beheren; dan weergeven zetten op: Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt, sorteren op status (overzichtelijk), en desnoods even hier plaatsen wat er allemaal gebruikt word als je niet zeker bent, maar je zou even alles uit kunnen schakelen op deze na:

- Windows Genuine Advantage Validation (voor de windows update site, die conrolleerd of je windows legaal is)
- Shockwave Flash Objcet (voor afspelen van flash filmpjes enzo)

inperciepe alles van Microsoft is wel betrouwbaar ;), degene die geen Uitgever hebben, zijn redelijk onbetrouwbaar...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em in het engels en kan extra (en de dingen die je daarna zei niet vinden). Sorry misschien even de handelingen neerzetten.

Weet iemand btw ook hoe ik van dit probleempje afkom:
Als ik IE opstart (heb het sinds kort weet niet meer hoe het komt) dan gaat hij naar de "instellingen instellen pagina" = (http://runonce.msn.com/runonce2.aspx). Maar daar zit een fout op ofzo en dus zie ik niets en kan ik het ook niet instellen en op safe drukken zodat de pagina niet telkens terugkomt als ik IE opstart. Beetje onhandige startpagina namelijk. Tnx :)
Pagina: 1