Toon posts:

Gezocht: Middenklasse Laptop, Maximaal 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben een student en ben opzoek naar een middenklasse laptop van maximaal 800 euro. Hieronder volgen een aantal eisen.

Gebruikerseisen:
  • Fotobewerking (Photoshop 6.0)
  • Office Programma's
  • Oudere games
  • Windows Vista Premium Ready
  • Batterij duur: rond de 3 uur
  • Touchpad met scroll strook
  • Gewicht: tot 3 kilo
Specificaties:
  • Processor: Minimaal 1600 Mhz kloksnelheid Intel Core Duo of AMD X2
  • HDD: Minimaal 80GB
  • Beeldscherm: 15,4"
  • GFX Kaart: nVidia of ATI (Vista Capable) 128MB
  • Intern Geheugen: 1024MB
  • Media: DL-DVD ReWriter, liefst ook Cardreader (geen vereiste)
  • Poorten: DVI, Ethernet, gigabit Ethernet, Firewire, modem, TV-out, USB 2.0, Wireless LAN
Ik heb zelf al wat research gedaan en twijfel tussen de volgende drie systemen:
De Asus A6M-Q037H
De Asus Z92M-Q084M (Staat op iBood voor 799 incl btw (alleen vandaag))
De HP Pavilion dv6132eu

Nu is mijn grote vraag: hoelang gaan de batterijen mee. Ik hang richting een Asus vanwege de lange garantie. Als ik het goed begrijp zijn de batterijen ook beter dan die van HP. Kan iemand mij helpen. De iBood is wel heel aantrekkelijk vanwege de 2048MB intern geheugen, de 120GB schijf en Windows XP Media Center Edition.

Ik wil dus weten hoe het met de batterijen zit en of deze laptops windows vista premium zullen draaien en verder aan mijn gebruikers eisen zullen voldoen. Tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bekijk dit topicje ook even!

Vandeweek opgestart en gaat ook over 800,- laptops! Staan leuke dingen tussen moet ik zeggen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ja is een interessante topic maar het beantwoord niet echt de vragen die ik heb. Er wordt wel wat gezegd over batterijen, maar niet echt specifiek.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vista Premium + <= 800 euro gaat NIET lukken.

Wel Capable :)

Overigens wil je wel veel voor 800 euro ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of jij het wel helemaal snapt. Heb de specs voor Vista Home Premium opgezocht en dit voldoet gewoon. De Z92 voldoet helemaal met 2048 intern geheugen. Volgens microsoft moet je met deze specs Vista Premium kunnen draaien en dat wordt bevestigd in meerdere topics op GoT. Al deze laptops liggen onder 800 behalve de aanbieding die is normaal stukje duurder. Dus ik ben wel benieuwd waarom dat niet kan volgens jou.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hij zegt niet dat Vista niet gaat draaien!

Hij zei dat je voor 800 euro veel eisen hebt waaronder Vista ;)

EDIT: Ga er maar vanuit dat elke accu-lading wel 3,5 a 4 uur meekan :)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 20-12-2006 21:17 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ja oké er zijn inderdaad niet veel laptops met vergelijkbare specs voor onder de 800 maar ze zijn er wel en mijn vraag is zijn deze laptops oké welke lijkt het best? Hoeveel haalt een 8 cell batterij in de ASUS-en met AMD Turion processor? Kan die richting de vier uur gaan dat zou wel mooi zijn. Als iemand deze vraag kan zou het een hoop helpen.

@Snakiej
Mijn fout antwoord beetje verkeerd gelezen. Ik weet dat het moeilijk is maar de mogelijkheid is er wel om onder de 800 te blijven.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Ik heb hier de zwaardere broer van de A6M, de A6T. Ik heb als groot voordeel een goede graka, 7600. Ik haal hier rond de 3 uur mee op hoge brightness en WLAN aan. Onder vista doe ik dsit niet meer, maar dit ligt nog aan de drivers. Vista zal er zeker goed op draaien, ook wel premium (Home Premium bedoel je daarmee neem ik aan). Het premium logo zegt wel meer, echter zijn deze systemen meer dan snel genoeg. Enige nadeel (en jammer dat je geen specs erbij hebt) is dat de 6100 in de A6M geen HD-ondersteuning bied voor het afspelen van HD content om zo je CPU minder te belasten. De HP heeft het wel (mits het de HP is die ik denk dat het is). Maar weet niet of die DVI heeft.

Budget van 800 is iig krapjes. Voor 900 euro kun je er nog een 7300 in krijgen in de vorm van een A6Tc waardoor je wel HD versneld kan afspelen zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedant voor je reactie. Ben echter nog wat gaan zoeken en ga denk ik voor een simpele
Z92M-Q081M:
Processor: AMD Mobile Sempron 3400+
Kloksnelheid: 1,66 Ghz
Geheugen: 512 Mb
Schermgrootte 15.4 inch WXGA
Schermresolutie: 1280x800
Capaciteit: 80 Gb
Grafische kaart : NVIDIA GeForce GO 6100
Videogeheugen: 128 Mb

Het is geen dual core maar dat maakt niet zoveel uit, ik werk nu op een PC die op een vergelijkbare processor draait en dat is goed genoeg. voor Vista Home Premium heb je 1 GHz nodig daar zit die boven. Het enige probleem met dit systeem is het ontbreken van 1GB intern geheugen. Maar ik ga hem denk ik bij alternate halen en dan laat ik er een strookje van 512 bij in zetten en dan kom ook ook aan de eisen. Bovendien heeft deze MCE meegeleverd en dat betekend dat ik via Asus gratis Vista Home Premium kan krijgen. Als ik over de 3 uur kom is het goed. In ieder geval bedankt voor de tips. Bovendien ga ik toch eerst kijken hoe Vista bevalt en draait, maar photoshop 6.0 en dergelijken moeten hierop kunnen draaien aangezien die afgezien van de processor niet veel anders is dan de A6.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:45 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Is het echt zo dat 6100 geen HD ondersteund? Wij krijgen als goed is die A6M :P. Laptop is dan alleen bedoelt om films en series aftespelen (geen HD dan maargoed). Misschien in de toekomst HD. Want op de site staat bij 6100 wel

NVIDIA PureVideo technology
Experience HD video on your notebook—the new NVIDIA Notebook Chipset Solutions deliver stunning HD quality video that rivals high-end home theatre DVD players. Award-winning NVIDIA GeForce 6 GPUs make for the best visual experience in their class.

NVIDIA PureVideo™ Yes Yes

HD video playback Yes Yes

"geen HD-ondersteuning bied voor het afspelen van HD content om zo je CPU minder te belasten"

Bedoel je CPu of Gpu? Zou toch apart zijn omdat te doen terwijl je toch echt dual core heb -__-"

[ Voor 14% gewijzigd door BoyzNDaHood op 20-12-2006 23:57 ]

• GENETX
De 6100 heeft geen HD support om dat de encoden dus dan zal alles door de CPU moeten worden gedaan en dat word pittig voor een TL-50, zeker 1080i/p. De 6150 is eigenlijk een 6100 (misschien iets beter) die wel support voor HD encoding heeft (PureVideo).

Even op de site van nVidia gekeken, nu heeft de 6100 idd opeens wel HD support :S. Tijd geleden toen ik keek had deze dat niet... Maar als je echt zeker wilt zijn (en misschien niet een oude chip wilt hebben die het misschien niet kan) zul je toch voor een 6150 moeten gaan.

Gevonden: De Desktop 6100 heeft geen HD support, de Notebook 6100 wel...

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 21-12-2006 09:39 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Okay, maarja de laptop heeft tog TL-52 dus beter dan de TL-50. Maarja, maakt dus niet veel uit meer nu.

• GENETX
Ach, dat is maar 2x256MB cache, zoveel maakt het niet uit. Las voor het maken van mn presentatie nog wat hierover op t.net, voor 1080p had je een Athlon X2 4800+ nodig, dus dat had je nooit gered.
Pagina: 1