Toon posts:

Webserver en Experia Box Oh....No!!

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Experia box en wil daarachter een webserver draaien die vanaf het internet toegangkelijk is
Nu heb ik op de Experia box oa Port Forwarding geprobeerd naar mn W2K3 IIS 6 Server doet het niet
Port Triggering en Expoesed Port ook geprobeerd maar doet het ook niet
Op het internet is mijn domein geregistreerd en tevens bekend op verschillende DNS Servers
De naam en het ip adres die die resolved is het ip adres van mijn experia box

Wanneer ik via internet mijn domein intik dan zie je het volgende:

http://www.gay2chat.nl/relink_web.stm (heel kort)
http://www.mijndomein.nl/gigaset_http/

vervolgens een HTTP 404 Not Found

De webserver draait en werkt.

Hiervoor had ik een speedtouch die via dhcp spoofing het public IP direct aan mn server gaf, en dit werkte perfect! met deze experia kan dat niet meer, maar ze geven wel aan dat je servertjes kan draaien.

Verwijderd

je weet dat ze bij kpn na iedere update je EXP. box resetten en dus ook je NAT instellingen weggooien ;) vriend van me werk bij kpn vandaar deze inside information.

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik niet een kat in de zak heb gekocht :O
Maar de NAT instellingen staan er gewoon nu in hoor, het is alleen dat wanneer je de domein intyped niet doorgaat naar de server op het interne netwerk maar blijkbaar wil de experiabox zichzelf als webserver zien, want je krijgt dan even te zien :Gigaset Web Server redirect

daarna de HTTP 404

Verwijderd

hm.. en op het ipnummer zelf dan (in plaats van je domein) krijg je dan hetzelfde ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee hetzelfde als met domeinnaam :|

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb hier een Experia Box staan en heb helemaal geen last van het probleem dat je hier schetst. Ik heb hier een P3 staan met (nu nog) Debian + Apache.

[ Voor 46% gewijzigd door Jungian op 20-12-2006 21:02 ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet wat er gebeurd is, maar heb alle NAT entries weggegooid, tevens dit gedaan in de Status Tabblad onder devices
Port forward gedaan en het lijkt nu te werken!
:)

Verwijderd

beste

Ik hoor net, dat je niets mag aanpassen in de Experiabox.

Bij een kennis van mij, zat er zo'n achterlijk lange webkey in, daar kon je een heel boek van schrijven!
Vandaag viel het netwerk er uit, en was niet op lokatie. E.e.a. doorgenomen.
(Afgelopen week was de buurvrouw langs geweest, en spontaan deed niets het meer...

KPN kon er niet meer bij (want dat wordt alles gereset.) (niet ervoor, met de juiste webkey, maar ook achteraf niet.)
Oke, klopt...maar waarom dan helemaal geen draadloos meer? Omdat hun dat ook besturen ?
Dat is echt minder....je hebt dus geen vrijheden qua gebruik, want de box blijft altijd van hun (kpn)

Toch hebben ze mogelijk via een achterdeur toegang gekregen tot de box, want de klant meld mij dat het weer werkt. (kanalen anders gezet, niet op 6 (wat normaal auto sense zou moeten zijn, volgens eerdere helpdesk ervaringen.))

Hoe wil je dan VPN passtrough instellen, als het weer uitstaat ???????

Rare zaak, heel die experiabox als je het mij vraagt...ik heb liever de losse dingen, zodat je zelf alles kunt instellen, en dat het dan gewoon goed werkt.
Pagina: 1