Toon posts:

Een eigen PC bouwen/samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.038 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kwam vanmiddag op het idee een eigen pc te gaan bouwen. Al vele jaren lang ben ik zoet met een computer waarmee ik voornamelijk websites maak en publiceer (op dit moment een erg grote voetbalwebsite draaiend, zoek maar op Google naar mijn naam ;-)).

Doordat ik vorige week ben geopereerd (kaakchirurgie) moet ik nu minstens 4 weken thuis blijven, waardoor ik alle tijd van de wereld heb. Ik bezit nu een Toshiba Satellite laptop, die voor het internet prima mee gaat. Echt grafisch vind ik hem niet goed, vooral voor het spelen van spellen niet.

Nu kwam ik op het idee om zelf een pc te gaan samenstellen. Ik heb er voldoende budget, tijd en inzet voor. Ik weet nog weinig van hardware af, het gebruik van de pc gaat me daarbij wel erg goed af ;-).

Mijn vraag is of jullie me tips kunnen geven over het starten. Ik heb de hele middag rondgegoogled en zover ik nu ben gekomen is het taak om eerst op papier te zetten wat ik allemaal nodig heb, hoeveel het kost en dergelijke.

Ik heb dus gekeken naar o.a. de behuizing en een voeding. Het moet een krachtige pc worden. Nu neem ik bijvoorbeeld de shop Azerty.nl waar ik naar voedingen zoek. Ik krijg heeel veel verschillende keuzes, met verschillen in uiterlijk, aantal watt, en nog een aantal dingen.

Hoe kan ik hier nou een keuze uit maken? Zijn hier bepaalde sites voor die me kunnen helpen? Ik ben de domste niet, maar hoe kan ik het beste keuzes gaan maken?

Al jullie hulp is welkom. Correct me if i'm wrong met het kiezen van de juiste foracategorie.

Ik stel jullie hulp zeer op prijs!

Bedankt,
Nick

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

silitek

Tubes Only

Als je nou eens zelf een lijstje maak met je (in jou ogen) interessante hardware!..Wil je INTEL of AMD?
Enz, enz...

verder..Beterschap ;)

Tubes....It's what make music music!

• Suepahfly
  • Laatst online: 11-12-2025
Tja, een pc maken heeft meer met persoonlijke voorkeur te maken. Weet wat je er mee wil. Je kunt een goede gaming kaart halen voor rond 150 euro, maar je kan er ook een halen voor 400 euro.

Voor het bouwen van websites heb je niet zo heel veelnodig, alleen zou ik wel voor een snelle proccessor en voldoende geheugen gaan als je veel photoshopped.

Ik heb sinds een week of twee een pc welke genoeg voor mij is, met een E6300 en 1Gb geheugen. Ik heb daar een 7600GT viddeokaart bij. Opzich een leuk systeem waar ik de huidige games goed op kan draaien en hopenlijk toch een paar jaar mee verder kan.

Wel heb ik gekozen voor een zware voeding (600w iGreen power van Coolermax) maar dat voor namelijk omdat deze stil is en toch meer als genoeg wattage leverd voor zelfs een veel eisend systeem. En omdat ik een goede degelijke kast belangrijk vind met veel uitbreidings mogelijkheden heb in een Coolermaster Stacker gekocht.

Maar de enige die echt kan bepalen welke hardware er moet worden aangeschaft ben jezelf imho.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Zorg dat je wat meer leert over de verschillende onderdelen: google is your friend:
bijv. http://www.pcwereld.be/node/185

En zoek hier op got naar mensen die nu een pc aan het bouwen zijn met jouw budget en eisen, er lopen voldoende topics waar mensen prima geadviseerd worden over welke onderdelen ze moeten nemen

Denk aan de best-buy-guide: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2006

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Prima. Ik ga even dat artikel uitprinten en helemaal doornemen.

Daarna ga ik even kijken naar wat basis dingen en jullie wat vraagjes stellen ;)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bedenk ook goed welke programma's draait op je pc. Zware programma's = meer geheugen. Games = goeie videokaart etc etc.

Als je een lijst hebt met onderdelen kan je die hier posten en dan kunnen wij er kritiek op spuien :)

Ik heb even een toic report gemaakt omdat hij beter in Complete Systemen & Laptops kan :)

[ Voor 17% gewijzigd door sajoku op 20-12-2006 20:21 ]

Verwijderd

Een voorbeeld: (prijzen zijn alweer van 17-06-2006)

28372-1 / 4701 Antec P160W, Zilver € 101,73 1 € 101,73
28372-1 / 4988 Hiper HPU-4B580, Zwart, 580 Watt, Retail € 98,63 1 € 98,63
28372-1 / 9585 Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775,.. € 320,88 1 € 320,88
28372-1 / 4559 Nexus 120MM Case Fan Zwart Wit, 120 x 120 x 2.. € 8,26 1 € 8,26
28372-1 / 9595 Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6.. € 274,00 1 € 274,00
28372-1 / 3031 Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Se.. € 80,09 2 € 160,18
28372-1 / 9589 Asus P5B Deluxe/WiFi-AP, Retail € 197,17 1 € 197,17
28372-1 / 5532 NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 36,74 1 € 36,74
28372-1 / 4393 Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retai.. € 108,74 1 € 108,74
28372-1 / 5060 Logitech G5 Laser Mouse Special Edition, , Re.. € 53,76 1 € 53,76
28372-1 / 8912 Akasa Rounded Cable IDE, 45 cm, Zwart € 3,47 1 € 3,47
28372-1 / 7517 Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 35,00 1 € 35,00
28372-1 / 5530 Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Exp.. € 305,63 1 € 305,63
28372-1 / 147 OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64 1 € 9,64
28372-1 / 3784 Vantec Rounded Cable FDD, 25 cm, Zilver € 4,19 1 € 4,19
order / product nr. product stukprijs aantal subtotaal
Subtotaal € 1.718,02

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:23
Gdvr.....

Had heel stuk getikt maargoed hier overnieuw:

Veel onderdelen zijn kwestie van smaak en of je het wel of niet belangrijk vind en of je budget het ook toelaat.

Ik heb ook een pc samengesteld, en ik ben daar heel tevreden over, maar voordat ik deze heb samengesteld, heb ik me er miscschien wel een hafl jaar in verdiept ( dat is niet noodzakelijk maar ik wou bij elk onderdeel het beste, krachtigste en duurzaamste) en in die reis daarnaartoe heb ik mijn budget steeds veruimd totdat ik op een systeem van 1900 uitkwam. Nogmaals dit hoeft niet voor jowu, want voor veel minder heb je ook een dik systeem.

Het is vooral veel artikels en reviews lezen.

Ik deed het gewoon als volgt;

Leuk product gezien => invoeren op google met "review" erachter => elke review lezen die ik kon vinden => eigen idee uit die reviews halen, en dan beslissen of je die dus wel of niet in je lijstje van je "droom" systeem wilt, en als je zoekt verandert je wens langzaam, en krijg je andere ideeën over dingen. En of er wat wel en niet in moet.

Goede lectuur:

Hardware.info ( Met name het blad, worden veel dingen uitgelegd (bijv. wat een goede voeding een goede maakt, en waardoor een merk als Sweex mindere heeft.) Ze hebben ook een best buy guide en de site is ook heel interresant.

Tweakers.net ( nou heb je al gevonden :P en hier ook survey's lezen van producten, de best buy guide en vooral pricewatch >:) )

Je kan de best buy guide klakkeloos overnemen, maar dat hoeft niet, ik heb het meer als een soort leidraad gebruikt, en daar zelf nog dingen aan toegevoegd en verwijdert.

Andere leuke site's:
Tomshardware.com (veel artikelen, en reviews)
Newegg.com ( voor gruwelijk groot overzicht van producten, waar vaak ook nog wel review of 10 bijstaat.)
silentpcreview.com ( voor rescensie's over stille producten, vond ik wel interresant)
http://www.overclockercafe.com/index.htm (veel reviews)

En je zal zien, dat je nog veel meer review site's zal vinden zoals bijv. bigbruin en noem het maar. ( ook is er in eht duits veel te vinden, maar dan moet je daar net eff zin in hebben.

Ohja en ideeën van medetweakers horen, over producten, ideeën en creative brainwave's 8)

Als je mij :X dingen zou willen vragen dan kan dat op "mijnnick"@hotmail.com voor msn enzo :+

hoi

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-01 18:28
Ik heb er voldoende budget
Als je eerst even dat budget meld, kunnen we je een idee geven waaraan je kunt denken.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Eigenlijk begint de topicstarter aan de verkeerde kant. Voeding komt nadat je de rest uitgezocht hebt. Dan weet je pas hoeveel watt je nodig hebt.

1. Kies je platform, Intel of AMD
2. Zoek aan de hand van je budget en je keuze bij 1 een CPU uit
3. Bepaal welke videokaart je wilt
4. Aan de hand van je keuze bij 2 en 3 ga je op zoek naar een moederbord. Kijk vooral op GoT. In veel topics zie je vaak dezelfde borden terugkomen, dit zijn de betere en populaire borden.
5. Nadat je je moederbord hebt gekozen, kijk je welk geheugen erop kan.
6. Kies een harde schijf uit en een DVD speler of brander
7. Aan de hand van alle bovenstaande hardware kun je een kast kiezen. Hou rekening met grootte, zwaarte en eventuele extra's
8. Bekijk het "Welke voeding heb ik nodig" topic in Overige Hardware hierop GoT. De mannen daar kunnen je exact vertellen wat voor voeding jij nodig hebt voor jou bovenstaande hardware.

Dat was het wel geloof ik, succes verder en welkom op GoT d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet namelijk ook niet aan een nabeschouwing van een voetbalduel beginnen als het duel nog niet gespeeld is, daar kwam ik dus gisteravond achter toen ik in gesprek was met Mielmania op MSN.

Ik ben dus nu eerst een processorkeuze aan het maken. Ik denk dat ik voor de pc een budget moet aanhouden van rond de 2000 euro, de muis, toetsenbord, beeldscherm en geluidsinstallatie hoeft daar niet bij in! Dat is dan al geregeld.

Voor dat bedrag moet ik toch wat moois kunnen maken? Ik ben dus op zoek gegaan naar informatie e.d. over processoren en ben er al wat meer over te weten gekomen. Ik heb echter nog geen keuze kunnen maken tussen AMD en Intel, kunnen jullie aangeven welke processor jullie zouden kiezen, dus ook welk type en daarbij een reden?

Ik wil er veel mee kunnen, hij moet krachtig zijn en veel werk tegelijk kunnen doen, dus zover ik weet moet ik daarom een zeer goede processor kopen die ook lange tijd krachtig en goed blijft.

Edit: inclusief koeler?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
2000 Euro :? Man, daar bouw ik een systeem van waar menig tweaker U tegen zegt.

Ik begrijp dat je veeleisend bent van je PC vanwege zware applicaties. Op dit moment is de Core 2 Duo van Intel zwaar populair. Veel power voor relatief weinig geld.

Met jouw budget zou ik zeker denken aan een E6600 bij Azerty voor 280 Euro, de E6700 is dan wel ietsje sneller maar kost al gauw 175+ Euro meer en dat vind ik zonde.

Dan kom je bij moederborden. De vraag is eigenlijk, uit mijn todo list voor jou, welke videokaart :? Ik zal het uitleggen. Wil jij 2 videokaarten draaien in SLI of Crossfire of vindt je 1 krachtige kaart meer dan voldoende. SLI/Crossfire betekent niets anders dan dat 2 videokaarten gebundeld worden om samen het grafische gedeelte te regelen. Je kunt hierin kiezen voor NVidia kaarten of Ati kaarten. Afhankelijk van dit merk zul je dus je moederbord moeten kiezen. Een Nforce 680 chipset of een I975x chipset moederbord. Mocht je 1 kaart voldoende vinden kun je kiezen voor een I965p chipset moederbord.

Overigens mag je me ook een direct message sturen hoor, ik wil best bij Azerty een lijst voor je maken aan de hand van jouw eisen. Vind ik alleen maar leuk :)

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-12-2006 09:36 ]

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:59
Kaap schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:34:
Je kunt hierin kiezen voor NVidia kaarten of Ati kaarten. Afhankelijk van dit merk zul je dus je moederbord moeten kiezen. Een Nforce 680 chipset of een I975x chipset moederbord. Mocht je 1 kaart voldoende vinden kun je kiezen voor een I965p chipset moederbord.
Asus p5w-dh deluxe is wel een aanrader met 975x chipset en native ondersteuning voor crossfire.

Verwijderd

Stap 1 is altijd: wat wil ik er mee gaan doen en welke eisen stel ik daarbij.
Wil je gaan gamen? Zo ja, wat voor een spellen en op welke kwaliteit en/of snelheid moet het kunnen draaien. Is daarbij snelheid of mooiheid belangrijker
Wil je beeldbewerking gaan doen? Zo ja, professioneel, kwalitatief hoog voor eigen gebruik of slechts het verwijderen van rode ogen.
Wil je videobewerking gaan doen? Zo ja, welke eisen stel je daaraan vast. Wil je ook tv capturen?
Wil je programmeren? zo ja, robots, financiële systemen, computerspellen? Op welke kwaliteit?
Wil je muziek componeren? Zo ja, met zelfgemaakte samples? Midi?
Wil je je kamer bewaken met camera's? Wil je bellen? Wil je natuurkundige metingen verwerken?
enz.enz.enz.
Wil je volgend jaar nog steeds hetzelfde? Zo nee, wat wil je dan?

Hierna kun je gaan kijken in hoeverre je zelf bereid bent aanpassingen te doen (of graag wil doen) d.m.v. overklokken, waterkoeling, case modding, etc.

Pas dan kun je verder kijken. Natuurlijk kun je voor 2000 euro wel aan alle wensen voldoen, maar het moet natuurlijk ook nuttig zijn om zo veel geld uit te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 12:48 ]

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 10:36

henri8096

BIM is not a software!

Nog wat leesvoer:
http://www.tomshardware.com/2006/11/20/how_to_build_part_1/
http://www.tomshardware.c...hoosing-the-right-vender/
http://www.tomshardware.c...how-to-build-a-pc-part-3/

Een mooi systeem zou zijn:

C2D E6600
ASUS P5B of P5B-E in wat voor uitvoering dan ook (plus, premium, deluxe)
2GB DDR2 PC6400 (in 2 reepjes)
320Gb SATA300 harde schijf.
coolermaster igreen 600w voeding
een 7950gt, of 1950pro (als je je geld kwijt wil een 8800)
onboard geluidskaart is prima, en als het echt moet kun je er nog altijd een x-fi bij doen.

kast: voor stil: Silentmaxx kast
voor netjes of design: iets van coolermaster of antec
voor degelijk: lian-li
voor show-off: genoeg meuk verkrijgbaar |:(

CPU koeler, een cnps9500

verder (obvious):

CD/DVD-rewriter
diskdrive
cardreader

De begroting van mij komt uit op ong. 1500 eurie vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door henri8096 op 21-12-2006 13:08 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
Bij een budget van 2000 euro zou ik zeggen, laat je fantasie de vrije loop :+

Misschien is het handig om wat specifieker te zijn in de dingen die je er mee gaat doen. Ik denk namelijk niet dat je 2000 eu hoeft uit te geven voor webdesign met de daarbij horende applicaties. Als je bijvoorbeeld (bijna) nooit gamed heb je echt geen dikke videokaart nodig. Als je alleen webdesign doet heb je ook geen honderden giegs aan schijfruimte nodig.

Wat ga je er mee doen?

Hoort dit topic niet ergens anders trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door BlackBull op 21-12-2006 13:45 ]

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:59
Misschien beter een Matrox videokaart?
En dit topic hoort idd niet hier, maar in CSL, tenzij je een watergekoelde systeem wilt :z

[ Voor 54% gewijzigd door MintyDoerak op 21-12-2006 15:37 ]

• silitek
  • Laatst online: 12:20

silitek

Tubes Only

Buiten de 2000 stoere euro's lees ik nog nergens wat voor eigen inbreng c.q lijst wat betreft hardware-configuratie uwe zijds TS.

Het is niet de bedoeling dat andere het denkwerk gaan doen....doe je maar zelf.
Er zijn tal van reviews waarin de voordelen en nadelen aan het bod komen..

Beetje het paard achter de kar spannen..

[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 21-12-2006 19:53 ]

Tubes....It's what make music music!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
MintyDoerak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:36:
Misschien beter een Matrox videokaart?
Waarom? Kost een hoop centen en de gameprestaties zijn onvoldoende. En hogere beeldkwaliteit zie je er ook niet aan terug als je je scherm digitaal via DVI aansluit, daar komen geen analoge filters aan te pas.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
silitek schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:11:
Als je nou eens zelf een lijstje maak met je (in jou ogen) interessante hardware!..Wil je INTEL of AMD?
Enz, enz...

verder..Beterschap ;)
Nee dat is een goed punt om mee te beginnen 8)7 AMD of Intel maakt helemaal niks uit, het gaat om de prestaties.

TS: Wat je kunt doen is éérst een eisenpakket opstellen. Gamen? Videobewerken? Dat soort dingen. Daarbij, stel een budget op, een bedrag waar je niet overheen wilt.
Je hoeft niet te beginnen met de voeding, dat kun je beter achteraf doen zodra je weet wat voor hardwarecomponenten je erin wilt hebben. Zelfde geldt voor de kast, dat is allemaal minder belangrijk, en kan wachten.
Nu kun je eens naar benchmarks en reviews kijken. Verdiep je er eens in wat er te krijgen is op het gebied van processors, moederborden, videokaarten en geheugen. Kijk in de Pricewatch voor de prijzen en zorg ervoor dat het compatible is. (denk aan juiste socket processor bij moederbord, PCI-E videokaart bij een PCI-E moederbord, geheugen dat op de QVL van de fabrikant van het moederbord staat ed) Kijk ook hoeveel schijfruimte je nodig hebt, en pak een hdd van die grootte (simpel, lijkt me) Kijk wel even naar Sata of IDE. Sata zal gangbaar zijn als je een nieuw moederbord koopt. Als je al deze onderdelen hebt kun je ook nog even kijken of je er een dvd-speler/brander in wilt. Ga daarna eens kijken wat voor voeding je bij deze onderdelen nodig hebt, zie ook het topic in OH. Koop een kast erbij waar je hardware in past en welke je mooi vindt (en nog binnen je budget past).

Dan ben je er wel ongeveer (mits ik niets vergeten ben).

Edit: Voor véél vergelijkende benchmarks moet je maar eens op www.tomshardware.com kijken. Erg veel benchmarks van veel onderdelen en overzichtelijk op een rijtje gezet. Icm de prijzen uit de Pricewatch kun je daar erg goed je onderdelen op maat samenstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 21-12-2006 20:40 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Je kunt het beste voor jezelf bedenken wat je met je pc gaat doen en of jij die bezigheden 2000 euro waard vindt. Jij roept wel dat je 2000 euro uit wilt geven aan een goede gamepc. Dit is enorm veel geld, je kunt voor 1200 euro ook prima een gamesysteem samen stellen waar je nog zeker een aantal jaren mee vooruit kunt (met op zijn tijd een kleine uprade). Je zal hiermee natuurlijk niet een 30" breedbeeld op 2500*1900 trekken.

Stel dus eerst een lijst op met dingen die je absoluut nieuw wilt hebben. Neem de best buy guide eens door en kijk eens in de Complete Systemen en laptops. Er komen regelmatig topics voorbij over het ontwerpen van een gamesysteem.

Je hebt dus nog toetsenbord, muis en een monitor. Wat voor monitor heb je nog liggen. Als het een enorme breedbeeld is dan zul je een duurdere videokaart nodig hebben dan bij een 17" scherm aangezien de resolutie hoger moet zijn om een mooi beeld te krijgen.

Je vraagt in je startpost wat je allemaal nodig hebt:
Er zijn een paar essentiele dingen:
Processor
Moederbord
Geheugen
Videokaart
Harde schijven
Voeding
Kast

Verder zijn er nog heel veel dingen die je erbij kunt nemen. Het ligt er maar net aan wat je met je pc wilt doen:

DVD speler en/of brander
Kaartlezer
Diskettestation
Extra harde schijven (backup, raid array's etc.)
TV tuner kaart
Geluidskaart
Netwerkkaart
Modem
PhysX kaart
Casefan's
Speciale (stille) koeling
Een leuk boxen setje.

Stel dus eerst een lijstje met eisen op. Is het enkel om te gamen of wil je er ook nog eens een filmpje op kijken of lekker muziek mee luisteren. Komt de pc in de slaapkamer te staan en mag hij daarom niet te veel herrie maken.
Wil je het systeem misschien wel als een soort mediacenter gebruiken. Dan moet je even opletten of je videokaart een TV-out heeft en dan zul je een TV tuner moeten kopen.
Zo kun je heel lang doorgaan over allerlei verschillende onderdelen. Het is met de informatie die je tot nu toe gegeven hebt erg moeilijk om goed advies te geven over wat bij jouw persoonlijke wensen past.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dit zijn een paar dingen die mij wel goed zijn voor in zijn systeem:
C2D E6300(uiteraard)
Asus P5B Deluxe mobo
Ati X1950pro
2 Gig PC 5300/5400 geheugen(dit is toch wel goedkoper dan PC6400)

www.koopeendroom.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Maarten-NForce schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:21:
Dit zijn een paar dingen die mij wel goed zijn voor in zijn systeem:
C2D E6300(uiteraard)
Asus P5B Deluxe mobo
Ati X1950pro
2 Gig PC 5300/5400 geheugen(dit is toch wel goedkoper dan PC6400)
Het budget is 2000 euro ;) Waarom dan een 'budget' cpu kopen ipv een e6600, en waarom geen 8800GTX?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Oke, met die E6600 heb je misschien wel gelijk ja;)
maar kan hij niet beter een tijdje met een X1950 pro doen, en vervolgens over een tijdje of wat een 8900 kopen?

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Maarten-NForce schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:38:
Oke, met die E6600 heb je misschien wel gelijk ja;)
maar kan hij niet beter een tijdje met een X1950 pro doen, en vervolgens over een tijdje of wat een 8900 kopen?
Ja, of je wacht gewoon altijd, er komt altijd iets nieuws.

|:(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De TS wil informatie over hoe hij het beste kan starten met wat hij precies wil en hoe hij die informatie gaat verkrijgen. Lijkt me een beetje loos om dan te discussieren of hij een X1950Pro of een 8800GTX moet nemen. Dat hangt volledig van je eisen af en wat voor systeem je wilt maken. High-end (lijkt er wel op, met 2000 budget, maargoed) of prijs/kwaliteit.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:40:
[...]

Ja, of je wacht gewoon altijd, er komt altijd iets nieuws.

|:(
Hij heeft wel gelijk, daar niet van natuurlijk. :P
Voor het geld van een 8800... of een 1950pro en later (wanneer de prijs zakt) een 8900, heb je 2 kaarten ipv 1.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Deze hoort inderdaad meer in CSL thuis :)

T&C => CSL dus...
Pagina: 1